vytisknout velikost písma Nový diesel Renault Energy dCi 160 má dve turbá a 118 kW

Renault sa nevyhýba súčasnému trendu downsizingu a vyvinul nový vznetový motor pre osobné autá.

Novinka Energy dCi 160 Twin Turbo je prvý naftový motor tejto triedy, ktorý má, ako už jeho názov napovedá, dvojicu sekvenčných turbodúchadiel. Aj vďaka nim poskytuje z objemu 1598 cm3 najväčší výkon 118 kW/4000 min-1. Aj tento údaj možno vyčítať z názvu, číslo 160 označuje hodnotu výkonu v koňoch, ako je pre Renault už niekoľko rokov typické.

200214ren.jpg200214ren-a.jpg
Nový motor prekonáva svojimi parametrami obvyklý štandard vznetových dvojlitrov

Krútiaci moment novej pohonné jednotky vrcholí hodnotou 380 Nm pri 1750 otáčkach. Deväťdesiat percent je pritom k dispozícii už v nižších 1500 min -1. Ako je to možné? Vďaka menšiemu turbodúchadlu, ktoré pracuje práve v tomto spektre otáčok a stará sa o rýchle reakcie motora.

Len čo vodič stlačí pedál plynu a rýchlejšie akceleruje, zapojí sa druhé dúchadlo. Sekvenčné zapojenie oboch zároveň eliminuje tradičný turboefekt. Ešte v pásme 4000 min -1 motor stále dosahuje sily približne 260 Nm. Aj maximálna hodnota litrového výkonu 100 k/l je veľmi pôsobivá.

Agregát neprišiel ani o moderný priamy vstrek, ktorý vykonáva svoju prácu pod tlakom 1800 barov. Jednotka s objemom 1,6 l by mala dosiahnuť dynamiky dvojlitra, ale oproti nemu spáli o štvrtinu nafty menej a v súvislosti so spotrebou pochopiteľne klesajú aj toľko sledované emisie CO2.

Nový motor je súčasťou rodiny Energy. V jej prípade sa Renault chváli využitím znalostí z kráľovnej motoristického športu. Dajme tomu. Konštruktérom sa hlavne podarilo znížiť trecie straty a zlepšiť chladenie.

Na podrobnejšie špecifikácie si musíme počkať až do Ženevy, kde Renault naftou voňajúce "srdiečko" oficiálne predstaví. Nájde svoje miesto hlavne v budúcich modeloch segmentov D a E, teda autách strednej a vyššej strednej triedy.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY