vytisknout velikost písma Nový diesel Renault Energy dCi 160 má dve turbá a 118 kW

Renault sa nevyhýba súčasnému trendu downsizingu a vyvinul nový vznetový motor pre osobné autá.

Novinka Energy dCi 160 Twin Turbo je prvý naftový motor tejto triedy, ktorý má, ako už jeho názov napovedá, dvojicu sekvenčných turbodúchadiel. Aj vďaka nim poskytuje z objemu 1598 cm3 najväčší výkon 118 kW/4000 min-1. Aj tento údaj možno vyčítať z názvu, číslo 160 označuje hodnotu výkonu v koňoch, ako je pre Renault už niekoľko rokov typické.

200214ren.jpg200214ren-a.jpg
Nový motor prekonáva svojimi parametrami obvyklý štandard vznetových dvojlitrov

Krútiaci moment novej pohonné jednotky vrcholí hodnotou 380 Nm pri 1750 otáčkach. Deväťdesiat percent je pritom k dispozícii už v nižších 1500 min -1. Ako je to možné? Vďaka menšiemu turbodúchadlu, ktoré pracuje práve v tomto spektre otáčok a stará sa o rýchle reakcie motora.

Len čo vodič stlačí pedál plynu a rýchlejšie akceleruje, zapojí sa druhé dúchadlo. Sekvenčné zapojenie oboch zároveň eliminuje tradičný turboefekt. Ešte v pásme 4000 min -1 motor stále dosahuje sily približne 260 Nm. Aj maximálna hodnota litrového výkonu 100 k/l je veľmi pôsobivá.

Agregát neprišiel ani o moderný priamy vstrek, ktorý vykonáva svoju prácu pod tlakom 1800 barov. Jednotka s objemom 1,6 l by mala dosiahnuť dynamiky dvojlitra, ale oproti nemu spáli o štvrtinu nafty menej a v súvislosti so spotrebou pochopiteľne klesajú aj toľko sledované emisie CO2.

Nový motor je súčasťou rodiny Energy. V jej prípade sa Renault chváli využitím znalostí z kráľovnej motoristického športu. Dajme tomu. Konštruktérom sa hlavne podarilo znížiť trecie straty a zlepšiť chladenie.

Na podrobnejšie špecifikácie si musíme počkať až do Ženevy, kde Renault naftou voňajúce "srdiečko" oficiálne predstaví. Nájde svoje miesto hlavne v budúcich modeloch segmentov D a E, teda autách strednej a vyššej strednej triedy.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY