vytisknout velikost písma Nový diesel Renault Energy dCi 160 má dve turbá a 118 kW

Renault sa nevyhýba súčasnému trendu downsizingu a vyvinul nový vznetový motor pre osobné autá.

Novinka Energy dCi 160 Twin Turbo je prvý naftový motor tejto triedy, ktorý má, ako už jeho názov napovedá, dvojicu sekvenčných turbodúchadiel. Aj vďaka nim poskytuje z objemu 1598 cm3 najväčší výkon 118 kW/4000 min-1. Aj tento údaj možno vyčítať z názvu, číslo 160 označuje hodnotu výkonu v koňoch, ako je pre Renault už niekoľko rokov typické.

200214ren.jpg200214ren-a.jpg
Nový motor prekonáva svojimi parametrami obvyklý štandard vznetových dvojlitrov

Krútiaci moment novej pohonné jednotky vrcholí hodnotou 380 Nm pri 1750 otáčkach. Deväťdesiat percent je pritom k dispozícii už v nižších 1500 min -1. Ako je to možné? Vďaka menšiemu turbodúchadlu, ktoré pracuje práve v tomto spektre otáčok a stará sa o rýchle reakcie motora.

Len čo vodič stlačí pedál plynu a rýchlejšie akceleruje, zapojí sa druhé dúchadlo. Sekvenčné zapojenie oboch zároveň eliminuje tradičný turboefekt. Ešte v pásme 4000 min -1 motor stále dosahuje sily približne 260 Nm. Aj maximálna hodnota litrového výkonu 100 k/l je veľmi pôsobivá.

Agregát neprišiel ani o moderný priamy vstrek, ktorý vykonáva svoju prácu pod tlakom 1800 barov. Jednotka s objemom 1,6 l by mala dosiahnuť dynamiky dvojlitra, ale oproti nemu spáli o štvrtinu nafty menej a v súvislosti so spotrebou pochopiteľne klesajú aj toľko sledované emisie CO2.

Nový motor je súčasťou rodiny Energy. V jej prípade sa Renault chváli využitím znalostí z kráľovnej motoristického športu. Dajme tomu. Konštruktérom sa hlavne podarilo znížiť trecie straty a zlepšiť chladenie.

Na podrobnejšie špecifikácie si musíme počkať až do Ženevy, kde Renault naftou voňajúce "srdiečko" oficiálne predstaví. Nájde svoje miesto hlavne v budúcich modeloch segmentov D a E, teda autách strednej a vyššej strednej triedy.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY