vytisknout velikost písma Nový diesel Renault Energy dCi 160 má dve turbá a 118 kW

Renault sa nevyhýba súčasnému trendu downsizingu a vyvinul nový vznetový motor pre osobné autá.

Novinka Energy dCi 160 Twin Turbo je prvý naftový motor tejto triedy, ktorý má, ako už jeho názov napovedá, dvojicu sekvenčných turbodúchadiel. Aj vďaka nim poskytuje z objemu 1598 cm3 najväčší výkon 118 kW/4000 min-1. Aj tento údaj možno vyčítať z názvu, číslo 160 označuje hodnotu výkonu v koňoch, ako je pre Renault už niekoľko rokov typické.

200214ren.jpg200214ren-a.jpg
Nový motor prekonáva svojimi parametrami obvyklý štandard vznetových dvojlitrov

Krútiaci moment novej pohonné jednotky vrcholí hodnotou 380 Nm pri 1750 otáčkach. Deväťdesiat percent je pritom k dispozícii už v nižších 1500 min -1. Ako je to možné? Vďaka menšiemu turbodúchadlu, ktoré pracuje práve v tomto spektre otáčok a stará sa o rýchle reakcie motora.

Len čo vodič stlačí pedál plynu a rýchlejšie akceleruje, zapojí sa druhé dúchadlo. Sekvenčné zapojenie oboch zároveň eliminuje tradičný turboefekt. Ešte v pásme 4000 min -1 motor stále dosahuje sily približne 260 Nm. Aj maximálna hodnota litrového výkonu 100 k/l je veľmi pôsobivá.

Agregát neprišiel ani o moderný priamy vstrek, ktorý vykonáva svoju prácu pod tlakom 1800 barov. Jednotka s objemom 1,6 l by mala dosiahnuť dynamiky dvojlitra, ale oproti nemu spáli o štvrtinu nafty menej a v súvislosti so spotrebou pochopiteľne klesajú aj toľko sledované emisie CO2.

Nový motor je súčasťou rodiny Energy. V jej prípade sa Renault chváli využitím znalostí z kráľovnej motoristického športu. Dajme tomu. Konštruktérom sa hlavne podarilo znížiť trecie straty a zlepšiť chladenie.

Na podrobnejšie špecifikácie si musíme počkať až do Ženevy, kde Renault naftou voňajúce "srdiečko" oficiálne predstaví. Nájde svoje miesto hlavne v budúcich modeloch segmentov D a E, teda autách strednej a vyššej strednej triedy.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY