vytisknout velikost písma Nový diesel Renault Energy dCi 160 má dve turbá a 118 kW

Renault sa nevyhýba súčasnému trendu downsizingu a vyvinul nový vznetový motor pre osobné autá.

Novinka Energy dCi 160 Twin Turbo je prvý naftový motor tejto triedy, ktorý má, ako už jeho názov napovedá, dvojicu sekvenčných turbodúchadiel. Aj vďaka nim poskytuje z objemu 1598 cm3 najväčší výkon 118 kW/4000 min-1. Aj tento údaj možno vyčítať z názvu, číslo 160 označuje hodnotu výkonu v koňoch, ako je pre Renault už niekoľko rokov typické.

200214ren.jpg200214ren-a.jpg
Nový motor prekonáva svojimi parametrami obvyklý štandard vznetových dvojlitrov

Krútiaci moment novej pohonné jednotky vrcholí hodnotou 380 Nm pri 1750 otáčkach. Deväťdesiat percent je pritom k dispozícii už v nižších 1500 min -1. Ako je to možné? Vďaka menšiemu turbodúchadlu, ktoré pracuje práve v tomto spektre otáčok a stará sa o rýchle reakcie motora.

Len čo vodič stlačí pedál plynu a rýchlejšie akceleruje, zapojí sa druhé dúchadlo. Sekvenčné zapojenie oboch zároveň eliminuje tradičný turboefekt. Ešte v pásme 4000 min -1 motor stále dosahuje sily približne 260 Nm. Aj maximálna hodnota litrového výkonu 100 k/l je veľmi pôsobivá.

Agregát neprišiel ani o moderný priamy vstrek, ktorý vykonáva svoju prácu pod tlakom 1800 barov. Jednotka s objemom 1,6 l by mala dosiahnuť dynamiky dvojlitra, ale oproti nemu spáli o štvrtinu nafty menej a v súvislosti so spotrebou pochopiteľne klesajú aj toľko sledované emisie CO2.

Nový motor je súčasťou rodiny Energy. V jej prípade sa Renault chváli využitím znalostí z kráľovnej motoristického športu. Dajme tomu. Konštruktérom sa hlavne podarilo znížiť trecie straty a zlepšiť chladenie.

Na podrobnejšie špecifikácie si musíme počkať až do Ženevy, kde Renault naftou voňajúce "srdiečko" oficiálne predstaví. Nájde svoje miesto hlavne v budúcich modeloch segmentov D a E, teda autách strednej a vyššej strednej triedy.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY