vytisknout velikost písma Nový Citroën C1 oficiálne na prvých fotkách aj na videu

Nový Citroën C1 oficiálne na prvých fotkách aj na videu

Po Peugeote, ktorý predstavil svojho člena kolínskej trojice ako prvý, tu máme ďalšie kompletné odhalenie druhého zo známej trojice. Citroën zverejnil oficiálne materiály ukazujúce novú generáciu modelu C1 v celej svojej "kráse ".

Novinka dorazí s troj alebo päťdverovou karosériou a chýbať nebude ani plátená strecha (s rozmermi 800 x 760 mm), v tomto prípade označená ako Airspace. Na dĺžku meria najmenší z francúzskej rodiny 3,46 m, široký je 1,62 ma vysoký 1,45 m. Citroën taktiež sľubuje veľmi malý polomer otáčania a výborné vlastnosti z pohľadu každodenného používania.

Interiér zatiaľ automobilka neukázala. Aj Citroën okrem iného ponúkne sedempalcový dotykový displej, USB a možnosť pripojiť šikovný telefón, pričom na displej sa bude "zrkadliť" jeho obrazovka.

Ponuka motorizácií zahŕňa dve jednotky. Slabšiu 1.0 e - HDi s výkonom 68 koní, päťstupňovú prevodovkou a systémom Štart/Stop, alebo silnejšiu 1.2 VTi naladenú na 82 koní. Výkonnejšie C1 zvládne stovku za 11 sekúnd a v kombinovanej prevádzke spotrebuje 4,3 l/100 km.

Citroën C1 novej generácie sa predvedie na autosalóne v Ženeve, kde nebude chýbať Peugeot 108, a ani Toyota Aygo.

 citroen_c1_1.jpgcitroen_c1_2.jpgcitroen_c1_3.jpgcitroen_c1_4.jpgcitroen_c1_7.jpgcitroen_c1_5.jpgcitroen_c1_6.jpgcitroen_c1_8.jpgcitroen_c1_9.jpg
Foto: Citroën

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY