vytisknout velikost písma Nový Chrysler 300 nie je zas tak úplne nový, ale má stále osemvalec

Nový Chrysler 300 nie je zas tak úplne nový, ale má stále osemvalec
Zoznam kapitol
  1. Nový Chrysler 300
  2. Fotogaléria: Chrysler 300

Čo že je na novom Chryslera 300 tak zaujímavého, keď sa vlastne u nás ani nepredáva ako Chrysler? No, vlastne nič moc, ale je to americké auto, má osemvalec a už to samo o sebe je principiálne v poriadku. A napriek tomu tu nejaké novinky sú, napríklad nová osemstupňová automatická prevodovka.

chrysler (9).jpgchrysler (4).jpgchrysler (32).jpgNič prevratného od Chrysleru 300 nečakajte, ale ak fandíte americkým autám a chcete proste niečo iné ako všadeprítomnú nemeckú konfekciu, prečo nie...

Chrysler nasadil vlastný osemstupňový automat Torqueflite, ktorý má podľa automobilky zlepšiť reakciu na zošliapnutie plynu, dynamiku, kultivovanosť a samozrejme aj spotrebu paliva. Napríklad taký osemvalec má údajne v reálnej prevádzke o šesť percent nižšiu spotrebu ako verzia so starším šesťstupňovým automatom.

Motory prechádzajú od minulého modelového roku prakticky bez úprav. Chrbticu ponuky bude tvoriť šesťvalec Pentastar 3,6 l, na vrchole sa potom usadí osemvalec 5.7 V8 HEMI. Trojlitrový turbodiesel, ktorý bol pod kapotou európskej verzie s logom Lancia, sa v Amerike nepredáva.

Chrysler tiež vybavil model 300 novými ľahšími hliníkovými dielmi náprav a podvozku, čo má znížiť neodpruženú hmotnosť. Nový je aj elektrický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom. Vodič si navyše môže navoliť jazdné režimy, účinnosť posilňovača a reakcie motora alebo prevodovky.

Z drobností menujme dnes už štandardné bezpečnostné systémy ako stráženie pozornosti vodiča a funkciu núdzového brzdenia, adaptívny tempomat so schopnosťou úplne zastaviť a zase rozbehnúť auto v kolóne, stráženie opustenia jazdného pruhu a podobne. Aj s novou výbavou sa nezmenila cena, základ v USA stojí 31 395 dolárov, čo po započítaní dovozu, ciel, daní a poplatkov robí na eurá zhruba 33 tisíc eur.

Vodičské najzaujímavejší asi bude model Chrysler 300S, ktorý má znížený a pritvrdený podvozok a o 150 milisekúnd rýchlejšie radenie prevodovky v športovom režime. Pre fanúšikov ostrejšieho modelu SRT to ale bude len malá náplasť, lebo práve model SRT definitívne skončil a už nebude. Koncern Chrysler ale ponúka iné fajnovosti, napríklad sedan Charger Hellcat.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY