vytisknout velikost písma Nový Chrysler 300 nie je zas tak úplne nový, ale má stále osemvalec

Nový Chrysler 300 nie je zas tak úplne nový, ale má stále osemvalec
Zoznam kapitol
  1. Nový Chrysler 300
  2. Fotogaléria: Chrysler 300

Čo že je na novom Chryslera 300 tak zaujímavého, keď sa vlastne u nás ani nepredáva ako Chrysler? No, vlastne nič moc, ale je to americké auto, má osemvalec a už to samo o sebe je principiálne v poriadku. A napriek tomu tu nejaké novinky sú, napríklad nová osemstupňová automatická prevodovka.

chrysler (9).jpgchrysler (4).jpgchrysler (32).jpgNič prevratného od Chrysleru 300 nečakajte, ale ak fandíte americkým autám a chcete proste niečo iné ako všadeprítomnú nemeckú konfekciu, prečo nie...

Chrysler nasadil vlastný osemstupňový automat Torqueflite, ktorý má podľa automobilky zlepšiť reakciu na zošliapnutie plynu, dynamiku, kultivovanosť a samozrejme aj spotrebu paliva. Napríklad taký osemvalec má údajne v reálnej prevádzke o šesť percent nižšiu spotrebu ako verzia so starším šesťstupňovým automatom.

Motory prechádzajú od minulého modelového roku prakticky bez úprav. Chrbticu ponuky bude tvoriť šesťvalec Pentastar 3,6 l, na vrchole sa potom usadí osemvalec 5.7 V8 HEMI. Trojlitrový turbodiesel, ktorý bol pod kapotou európskej verzie s logom Lancia, sa v Amerike nepredáva.

Chrysler tiež vybavil model 300 novými ľahšími hliníkovými dielmi náprav a podvozku, čo má znížiť neodpruženú hmotnosť. Nový je aj elektrický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom. Vodič si navyše môže navoliť jazdné režimy, účinnosť posilňovača a reakcie motora alebo prevodovky.

Z drobností menujme dnes už štandardné bezpečnostné systémy ako stráženie pozornosti vodiča a funkciu núdzového brzdenia, adaptívny tempomat so schopnosťou úplne zastaviť a zase rozbehnúť auto v kolóne, stráženie opustenia jazdného pruhu a podobne. Aj s novou výbavou sa nezmenila cena, základ v USA stojí 31 395 dolárov, čo po započítaní dovozu, ciel, daní a poplatkov robí na eurá zhruba 33 tisíc eur.

Vodičské najzaujímavejší asi bude model Chrysler 300S, ktorý má znížený a pritvrdený podvozok a o 150 milisekúnd rýchlejšie radenie prevodovky v športovom režime. Pre fanúšikov ostrejšieho modelu SRT to ale bude len malá náplasť, lebo práve model SRT definitívne skončil a už nebude. Koncern Chrysler ale ponúka iné fajnovosti, napríklad sedan Charger Hellcat.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY