vytisknout velikost písma Nový Chrysler 300 nie je zas tak úplne nový, ale má stále osemvalec

Nový Chrysler 300 nie je zas tak úplne nový, ale má stále osemvalec
Zoznam kapitol
  1. Nový Chrysler 300
  2. Fotogaléria: Chrysler 300

Čo že je na novom Chryslera 300 tak zaujímavého, keď sa vlastne u nás ani nepredáva ako Chrysler? No, vlastne nič moc, ale je to americké auto, má osemvalec a už to samo o sebe je principiálne v poriadku. A napriek tomu tu nejaké novinky sú, napríklad nová osemstupňová automatická prevodovka.

chrysler (9).jpgchrysler (4).jpgchrysler (32).jpgNič prevratného od Chrysleru 300 nečakajte, ale ak fandíte americkým autám a chcete proste niečo iné ako všadeprítomnú nemeckú konfekciu, prečo nie...

Chrysler nasadil vlastný osemstupňový automat Torqueflite, ktorý má podľa automobilky zlepšiť reakciu na zošliapnutie plynu, dynamiku, kultivovanosť a samozrejme aj spotrebu paliva. Napríklad taký osemvalec má údajne v reálnej prevádzke o šesť percent nižšiu spotrebu ako verzia so starším šesťstupňovým automatom.

Motory prechádzajú od minulého modelového roku prakticky bez úprav. Chrbticu ponuky bude tvoriť šesťvalec Pentastar 3,6 l, na vrchole sa potom usadí osemvalec 5.7 V8 HEMI. Trojlitrový turbodiesel, ktorý bol pod kapotou európskej verzie s logom Lancia, sa v Amerike nepredáva.

Chrysler tiež vybavil model 300 novými ľahšími hliníkovými dielmi náprav a podvozku, čo má znížiť neodpruženú hmotnosť. Nový je aj elektrický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom. Vodič si navyše môže navoliť jazdné režimy, účinnosť posilňovača a reakcie motora alebo prevodovky.

Z drobností menujme dnes už štandardné bezpečnostné systémy ako stráženie pozornosti vodiča a funkciu núdzového brzdenia, adaptívny tempomat so schopnosťou úplne zastaviť a zase rozbehnúť auto v kolóne, stráženie opustenia jazdného pruhu a podobne. Aj s novou výbavou sa nezmenila cena, základ v USA stojí 31 395 dolárov, čo po započítaní dovozu, ciel, daní a poplatkov robí na eurá zhruba 33 tisíc eur.

Vodičské najzaujímavejší asi bude model Chrysler 300S, ktorý má znížený a pritvrdený podvozok a o 150 milisekúnd rýchlejšie radenie prevodovky v športovom režime. Pre fanúšikov ostrejšieho modelu SRT to ale bude len malá náplasť, lebo práve model SRT definitívne skončil a už nebude. Koncern Chrysler ale ponúka iné fajnovosti, napríklad sedan Charger Hellcat.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY