vytisknout velikost písma Nový Chrysler 300 nie je zas tak úplne nový, ale má stále osemvalec

Nový Chrysler 300 nie je zas tak úplne nový, ale má stále osemvalec
Zoznam kapitol
  1. Nový Chrysler 300
  2. Fotogaléria: Chrysler 300

Čo že je na novom Chryslera 300 tak zaujímavého, keď sa vlastne u nás ani nepredáva ako Chrysler? No, vlastne nič moc, ale je to americké auto, má osemvalec a už to samo o sebe je principiálne v poriadku. A napriek tomu tu nejaké novinky sú, napríklad nová osemstupňová automatická prevodovka.

chrysler (9).jpgchrysler (4).jpgchrysler (32).jpgNič prevratného od Chrysleru 300 nečakajte, ale ak fandíte americkým autám a chcete proste niečo iné ako všadeprítomnú nemeckú konfekciu, prečo nie...

Chrysler nasadil vlastný osemstupňový automat Torqueflite, ktorý má podľa automobilky zlepšiť reakciu na zošliapnutie plynu, dynamiku, kultivovanosť a samozrejme aj spotrebu paliva. Napríklad taký osemvalec má údajne v reálnej prevádzke o šesť percent nižšiu spotrebu ako verzia so starším šesťstupňovým automatom.

Motory prechádzajú od minulého modelového roku prakticky bez úprav. Chrbticu ponuky bude tvoriť šesťvalec Pentastar 3,6 l, na vrchole sa potom usadí osemvalec 5.7 V8 HEMI. Trojlitrový turbodiesel, ktorý bol pod kapotou európskej verzie s logom Lancia, sa v Amerike nepredáva.

Chrysler tiež vybavil model 300 novými ľahšími hliníkovými dielmi náprav a podvozku, čo má znížiť neodpruženú hmotnosť. Nový je aj elektrický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom. Vodič si navyše môže navoliť jazdné režimy, účinnosť posilňovača a reakcie motora alebo prevodovky.

Z drobností menujme dnes už štandardné bezpečnostné systémy ako stráženie pozornosti vodiča a funkciu núdzového brzdenia, adaptívny tempomat so schopnosťou úplne zastaviť a zase rozbehnúť auto v kolóne, stráženie opustenia jazdného pruhu a podobne. Aj s novou výbavou sa nezmenila cena, základ v USA stojí 31 395 dolárov, čo po započítaní dovozu, ciel, daní a poplatkov robí na eurá zhruba 33 tisíc eur.

Vodičské najzaujímavejší asi bude model Chrysler 300S, ktorý má znížený a pritvrdený podvozok a o 150 milisekúnd rýchlejšie radenie prevodovky v športovom režime. Pre fanúšikov ostrejšieho modelu SRT to ale bude len malá náplasť, lebo práve model SRT definitívne skončil a už nebude. Koncern Chrysler ale ponúka iné fajnovosti, napríklad sedan Charger Hellcat.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY