vytisknout velikost písma Nový Chevrolet Cruze už u nás nekúpite. Dostal turbo a schudol 113 kg

Na našom trhu sa nového modelu Chevrolet Cruze nedočkáme. Automobilka v Európe ukončila aktivity.
Nový Chevrolet Cruze už u nás nekúpite. Dostal turbo a schudol 113 kg

Chevrolet predstavil novú generáciu modelu Cruze. Automobilka síce tvrdí, že bude tento nový Američan k dispozícii na viac ako 40 trhoch po celom svete, ale my sa ho v Európe nedočkáme, pretože tu značka Chevrolet ukončila aktívnu činnosť.

chevrolet (2).jpgchevrolet (3).jpgchevrolet (9).jpg
Toto je nový Chevrolet Cruze. Páči sa? Chceli by ste ho? Tak to si pre neho musíte vyraziť za oceán, u nás sa totiž predávať nebude

Nový Chevrolet Cruze je navrhnutý na platforme D2XX, ktorú používa napríklad aj nová generácia Opelu Astra. Tá je pevnejšia a ľahšia, nový Cruze medzigeneračne schudol až 113 kg. Napríklad karoséria je pevnejšia v krute o 27% a zároveň o 24 kg ľahšia. To by sa malo pozitívne prejaviť na ovládateľnosti, dynamike a spotrebe paliva.

Pod kapotou je zatiaľ len preplňovaný benzínový štvorvalec 1.4 Turbo s výkonom 113 kW (154 k) a krútiacim momentom 240 Nm. Chevrolet uvádza, že by mal stačiť na zrýchlenie na stovku za asi osem sekúnd a s šesťstupňovým automatom v diaľničnom režime spotrebuje menej ako 6 litrov na 100 km.

chevrolet (8).jpgchevrolet (6).jpgchevrolet (7).jpgBez konektivity s rôznymi "inteligentnými" telefónmi by to dnes už nešlo. Interiér má byť kvalitnejší a vzadu je viac miesta

Presné dáta ešte len budú k dispozícii, ale pretože sa Cruze nebude predávať u nás, zas tak veľmi nás zaujímať nemusia. Chevrolet vybavil nový model Cruze až desiatimi airbagmi (v závislosti na výbave a trhu) a samozrejme všemožnými elektronickými asistentmi, rozšírenými možnosťami konektivity a on-line asistenčnými službami.

chevrolet (5).jpgchevrolet (1).jpgchevrolet (4).jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY