vytisknout velikost písma Nový Chevrolet Cruze už u nás nekúpite. Dostal turbo a schudol 113 kg

Na našom trhu sa nového modelu Chevrolet Cruze nedočkáme. Automobilka v Európe ukončila aktivity.
Nový Chevrolet Cruze už u nás nekúpite. Dostal turbo a schudol 113 kg

Chevrolet predstavil novú generáciu modelu Cruze. Automobilka síce tvrdí, že bude tento nový Američan k dispozícii na viac ako 40 trhoch po celom svete, ale my sa ho v Európe nedočkáme, pretože tu značka Chevrolet ukončila aktívnu činnosť.

chevrolet (2).jpgchevrolet (3).jpgchevrolet (9).jpg
Toto je nový Chevrolet Cruze. Páči sa? Chceli by ste ho? Tak to si pre neho musíte vyraziť za oceán, u nás sa totiž predávať nebude

Nový Chevrolet Cruze je navrhnutý na platforme D2XX, ktorú používa napríklad aj nová generácia Opelu Astra. Tá je pevnejšia a ľahšia, nový Cruze medzigeneračne schudol až 113 kg. Napríklad karoséria je pevnejšia v krute o 27% a zároveň o 24 kg ľahšia. To by sa malo pozitívne prejaviť na ovládateľnosti, dynamike a spotrebe paliva.

Pod kapotou je zatiaľ len preplňovaný benzínový štvorvalec 1.4 Turbo s výkonom 113 kW (154 k) a krútiacim momentom 240 Nm. Chevrolet uvádza, že by mal stačiť na zrýchlenie na stovku za asi osem sekúnd a s šesťstupňovým automatom v diaľničnom režime spotrebuje menej ako 6 litrov na 100 km.

chevrolet (8).jpgchevrolet (6).jpgchevrolet (7).jpgBez konektivity s rôznymi "inteligentnými" telefónmi by to dnes už nešlo. Interiér má byť kvalitnejší a vzadu je viac miesta

Presné dáta ešte len budú k dispozícii, ale pretože sa Cruze nebude predávať u nás, zas tak veľmi nás zaujímať nemusia. Chevrolet vybavil nový model Cruze až desiatimi airbagmi (v závislosti na výbave a trhu) a samozrejme všemožnými elektronickými asistentmi, rozšírenými možnosťami konektivity a on-line asistenčnými službami.

chevrolet (5).jpgchevrolet (1).jpgchevrolet (4).jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY