vytisknout velikost písma Nový Chevrolet Cruze už u nás nekúpite. Dostal turbo a schudol 113 kg

Na našom trhu sa nového modelu Chevrolet Cruze nedočkáme. Automobilka v Európe ukončila aktivity.
Nový Chevrolet Cruze už u nás nekúpite. Dostal turbo a schudol 113 kg

Chevrolet predstavil novú generáciu modelu Cruze. Automobilka síce tvrdí, že bude tento nový Američan k dispozícii na viac ako 40 trhoch po celom svete, ale my sa ho v Európe nedočkáme, pretože tu značka Chevrolet ukončila aktívnu činnosť.

chevrolet (2).jpgchevrolet (3).jpgchevrolet (9).jpg
Toto je nový Chevrolet Cruze. Páči sa? Chceli by ste ho? Tak to si pre neho musíte vyraziť za oceán, u nás sa totiž predávať nebude

Nový Chevrolet Cruze je navrhnutý na platforme D2XX, ktorú používa napríklad aj nová generácia Opelu Astra. Tá je pevnejšia a ľahšia, nový Cruze medzigeneračne schudol až 113 kg. Napríklad karoséria je pevnejšia v krute o 27% a zároveň o 24 kg ľahšia. To by sa malo pozitívne prejaviť na ovládateľnosti, dynamike a spotrebe paliva.

Pod kapotou je zatiaľ len preplňovaný benzínový štvorvalec 1.4 Turbo s výkonom 113 kW (154 k) a krútiacim momentom 240 Nm. Chevrolet uvádza, že by mal stačiť na zrýchlenie na stovku za asi osem sekúnd a s šesťstupňovým automatom v diaľničnom režime spotrebuje menej ako 6 litrov na 100 km.

chevrolet (8).jpgchevrolet (6).jpgchevrolet (7).jpgBez konektivity s rôznymi "inteligentnými" telefónmi by to dnes už nešlo. Interiér má byť kvalitnejší a vzadu je viac miesta

Presné dáta ešte len budú k dispozícii, ale pretože sa Cruze nebude predávať u nás, zas tak veľmi nás zaujímať nemusia. Chevrolet vybavil nový model Cruze až desiatimi airbagmi (v závislosti na výbave a trhu) a samozrejme všemožnými elektronickými asistentmi, rozšírenými možnosťami konektivity a on-line asistenčnými službami.

chevrolet (5).jpgchevrolet (1).jpgchevrolet (4).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY