vytisknout velikost písma Nový austrálsky Ford Falcon získal európsku tvár

Pre posledné dva roky výroby pripravil austrálsky Ford modernizáciu siedmej generácie u protinožcov veľmi obľúbeného modelu Falcone. Na piatom kontinente je doslova kultom.
Nový austrálsky Ford Falcon získal európsku tvár

História mena Falcon siaha vo Forde až do roku 1960, vozidlá s týmto názvom sa vyrábali v Severnej Amerike a Argentíne. V šesťdesiatych rokoch minulého veku dokonca existovala aj rovnomenná dodávka (!) na základe prvej E-Series. Lenže nás teraz zaujíma len osobný Falcon od "klokanov". Novinka je radikálnou modernizáciou v poradí siedmej miestnej generácie, respektíve konkrétnejšie série FG. Tá bola predstavená vo februári 2008.

15171605321470106143.jpg9788738562092958487.jpg
XR6 a XR6 sú športové verzie verze nového Falconu; o motoroch možno zatiaľ len špekulovať

Ford zatiaľ odhalil dve fotky ostrých verzií XR6 a XR8, a to len spredu. Chce pochopiteľne nalákať fanúšikov, zábery krotších variantov prídu na rad neskôr. No v oficiálnej tlačovej správe sa hovorí aj o zadných LED svetlách a novom veku kufra s integrovaným spojlerom, XR8, ktoré sa do ponuky vracia po štyroch rokoch, vyzerá vďaka zadnému difúzoru a štyrom koncovkám ladeného výfuku ešte športovejšie.

Podobá sa novému Mondeu

Dôležitejšie sú ale zmeny na prove, hlavne lichobežníková mriežka chladiča nadväzujúca na súčasné globálne modely značky. Ako by z oka vypadla pripravovanému, ale už dávno predstavenému Mondeu aj ďalším známym Fordom. Predné reflektory sú tiež v rovnakom štýle: štíhle, ostro tvarované a pochopiteľne nechýbajú pásiky denných LED. XR8 dostal navyše zliatinové kolesá s päticou dvojitých lúčov a čierne kryty zrkadiel.

Technické špecifikácie uvoľní automobilka až pred uvedením na trh v štvrtom štvrťroku. Základným motorom bude štvorvalcový EcoBoost, nasledujú atmosférické a preplňované šesťvalce, nesmie chýbať V8 a jednotka EcoLPi na skvapalnený ropný plyn. Chýbajú však doteraz akékoľvek čísla. Pre tie musíme nahliadnuť do údajov existujúcej rady. EcoBoost mal až doteraz objem 2,0 l a pochopiteľne turbodúchadlo, radové šesťvalce Barra vrátane plynovej varianty LPi sú štvorlitrové. Osemvalce Boss majú 5,4 l, respektíve s kompresorom menších päť litrov. V modeli XR8 však duní podľa skorších informácií mechanicky preplňovaný päťliter Coyote Miami.

Na rázvore 2838 mm sa určite nič nezmenilo, dĺžka takmer 4,96 m možno decentne. V Európe by takéto auto spadalo do vyššej strednej triedy, doma je Falcon jasným full-size sedanom. Vyrába sa ale aj ako kombi (Wagon) a klasický dvojmiestny pick-up (Ute).

O dva roky definitívny koniec

Nová séria vydrží v ponuke len dva roky, v októbri 2016 bude jej produkcia v austrálskom Campbellfield (štát Victoria) ukončená. Náklady sú tu oproti Európe dvojnásobné a dokonca štyrikrát také v porovnaní s ázijskými továrňami Fordu. A lokálna produkcia svojbytných modelov so zadným pohonom sa jednoducho neoplatí, modrý ovál sa spoľahne na import globálnych radov, ktorý ho vyjde oveľa lacnejšie...

Napokon spomínané Mondeo aj Mustang sa u protinožcov začnú predávať budúci rok. A z modelu Falcone si Austrálčania vlani podľa servera CarAdvice kúpili len 15 289. V porovnaní s rokom 2009, kedy sa FG ponúkal prvýkrát po celú sezónu, je to málo, vtedy si ich postavili do garáží podľa štatistík 43.203! Áno, odbyt sa počas štyroch rokov prepadol takmer na tretinu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY