vytisknout velikost písma Nový Aston Martin Vulcan bude rýchlejší než závodné autá

Nový Aston Martin Vulcan bude rýchlejší než závodné autá

Aston Martin predstavil nový model Vulcan, s ktorým sa na bežnej ceste neodveziete. Je to výhradne okruhová hračka a bude ich postavené iba 24 kusov. Je to niečo ako špeciálne Pagani Zonda R, aj pokiaľ ide o výkony a vskutku extrémny dizajn.

157300998765737050.jpg18466806491816637845.jpgO cene Vulcanu Aston Martin ešte nehovorí, ale vzhľadom k obmedzenému počtu vyrobených áut a použitie exotických materiálov sa dajú očakávať osemciferné hodnoty

Automobilka napríklad tvrdí, že nový Aston Martin Vulcan ponúkne lepší pomer výkonu k hmotnosti ako pretekárske vozidlá kategórie GTE, ktoré súťažia v šampionáte FIA WEC. Na okruhovú hračku sa totiž nevzťahujú súťažné pravidlá o minimálnej hmotnosti a podobne.

Ani motor nie je obmedzený reštriktormi, takže sedemlitrový dvanásťvalec s prirodzeným atmosférickým nasávaním a výkonom "cez 800 koní", ako uvádza výrobca, môže naplno odhaliť svoj potenciál. Sila putuje na zadné kolesá cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku.

1057651265396299163.jpg17137100851996589224.jpgPracovičtě vodiča je nezvyčajne futuristické. Aj keď nemusí model Vulcan zodpovedať žiadnym technickým predpisom, po stránke bezpečnosti zodpovedá prísnym kritériám FIA

Aj keď vlastne model Vulcan nemusí zodpovedať žiadnym regulám, predsa len je tu ochranná klietka a všetky vymoženosti zodpovedajúce bezpečnostným pravidlám FIA, ktoré nájdete v pretekárskom aute.

Aston Martin si uvedomuje, že naučiť sa s takýmto autom jazdiť naplno vyžaduje tréning, a preto zákazníkom ponúkne možnosť zúčastniť sa špeciálneho školenia pod dozorom profesionálnych pretekárov nielen na okruhu, ale aj na profesionálnych simulátoroch, na ktorých sa učia napríklad piloti formuly 1.

1706143031499881438.jpg18786005071229230663.jpg4458660801997013603.jpg6826871351952395929.jpg820598546506481332.jpg849899806690611113.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY