vytisknout velikost písma Nový Aston Martin Vulcan bude rýchlejší než závodné autá

Nový Aston Martin Vulcan bude rýchlejší než závodné autá

Aston Martin predstavil nový model Vulcan, s ktorým sa na bežnej ceste neodveziete. Je to výhradne okruhová hračka a bude ich postavené iba 24 kusov. Je to niečo ako špeciálne Pagani Zonda R, aj pokiaľ ide o výkony a vskutku extrémny dizajn.

157300998765737050.jpg18466806491816637845.jpgO cene Vulcanu Aston Martin ešte nehovorí, ale vzhľadom k obmedzenému počtu vyrobených áut a použitie exotických materiálov sa dajú očakávať osemciferné hodnoty

Automobilka napríklad tvrdí, že nový Aston Martin Vulcan ponúkne lepší pomer výkonu k hmotnosti ako pretekárske vozidlá kategórie GTE, ktoré súťažia v šampionáte FIA WEC. Na okruhovú hračku sa totiž nevzťahujú súťažné pravidlá o minimálnej hmotnosti a podobne.

Ani motor nie je obmedzený reštriktormi, takže sedemlitrový dvanásťvalec s prirodzeným atmosférickým nasávaním a výkonom "cez 800 koní", ako uvádza výrobca, môže naplno odhaliť svoj potenciál. Sila putuje na zadné kolesá cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku.

1057651265396299163.jpg17137100851996589224.jpgPracovičtě vodiča je nezvyčajne futuristické. Aj keď nemusí model Vulcan zodpovedať žiadnym technickým predpisom, po stránke bezpečnosti zodpovedá prísnym kritériám FIA

Aj keď vlastne model Vulcan nemusí zodpovedať žiadnym regulám, predsa len je tu ochranná klietka a všetky vymoženosti zodpovedajúce bezpečnostným pravidlám FIA, ktoré nájdete v pretekárskom aute.

Aston Martin si uvedomuje, že naučiť sa s takýmto autom jazdiť naplno vyžaduje tréning, a preto zákazníkom ponúkne možnosť zúčastniť sa špeciálneho školenia pod dozorom profesionálnych pretekárov nielen na okruhu, ale aj na profesionálnych simulátoroch, na ktorých sa učia napríklad piloti formuly 1.

1706143031499881438.jpg18786005071229230663.jpg4458660801997013603.jpg6826871351952395929.jpg820598546506481332.jpg849899806690611113.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY