vytisknout velikost písma Novodobý Fiat Tipo odhalený, už sú známe aj jeho ceny

Nový Fiat Tipo je v zásade variáciou na už skôr odhalený model AEGEE. Podľa talianskeho cenníka je najlacnejším dostupným prevedením Opening Edition 1.4 70 kW.
Novodobý Fiat Tipo odhalený, už sú známe aj jeho ceny

Fiat už v Taliansku začal prijímať objednávky na nový Fiat Tipo sedan, ktorý tento týždeň absolvuje výstavnú premiéru na autosalóne v Dubaji. Zatiaľ sú v ponuke dva stupne výbavy, Opening Edition a Opening Edition Plus.

Podľa cenníka je najlacnejším dostupným prevedením Opening Edition 1.4 70 kW za 14 500 eur. Fiat ale rovno ponúka aj dvojtisícový bonus, ktorý zráža prvú cenu na 12 500 eur. Opening Edition Plus so vznetovým motorom 1.6 Multijet II 88 kW potom vyjde na 19 900 eur.

151012_Fiat_Tipo.jpg151013_Fiat_Tipo_02.jpg
Nový Fiat Tipo akoby z oka vypadol už skôr odhalenému modelu Aegea

Výbava Opening Edition obsahuje okrem iného samočinnú klimatizáciu, parkovacie senzory vzadu, Bluetooth, elektrické ovládanie okien i zrkadiel alebo výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Samozrejmosťou je šesť airbagov a stabilizačný systém. Opening Edition Plus pridáva navyše 17" kolesá, parkovaciu kameru, tempomat alebo audiosystém Uconnect s navigáciou.

Nový Fiat Tipo je v zásade variáciou na už skôr odhalený model AEGEE pre turecký trh. Aj oficiálne fotografie sú úplne rovnaké, líšia sa len nápisom na mieste registračnej značky.

Nový Fiat Tipo je 4532 mm dlhý, 1792 mm široký a 1497 mm vysoký. Rázvor náprav činí 2636 mm. Fiat sľubuje najlepší priestor pre nohy v triede, interiér a vnútorný priestor však zatiaľ zostávajú zahalené tajomstvom. Ak teda nebudeme predpokladať, že bude úplne rovnaký ako u Aegey. Objem batožinového priestoru činí 520 litrov.

151013_Fiat_Tipo_01.jpg151013_Fiat_Tipo_03.jpg
Tipo má rázvor 2,64 m a jeho karoséria je dlhá 4,58 m

Okrem spomínaných motorov bude v ponuke aj benzínová tisícšesťstovka s výkonom 80 kW a diesel 1.3 Multijet 69 kW. O prípadnom začatí predaja na Slovensku a cenách pre náš trh nám nie je v tejto chvíli nič známe.

Pôvodný Fiat Tipo sa vyrábal v rokoch 1988 až 1995, až do faceliftu v roku 1993 výhradne ako päťdverový hatchback. V roku 1989 sa stal európskym Autom roka.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY