vytisknout velikost písma Novodobý Fiat Tipo odhalený, už sú známe aj jeho ceny

Nový Fiat Tipo je v zásade variáciou na už skôr odhalený model AEGEE. Podľa talianskeho cenníka je najlacnejším dostupným prevedením Opening Edition 1.4 70 kW.
Novodobý Fiat Tipo odhalený, už sú známe aj jeho ceny

Fiat už v Taliansku začal prijímať objednávky na nový Fiat Tipo sedan, ktorý tento týždeň absolvuje výstavnú premiéru na autosalóne v Dubaji. Zatiaľ sú v ponuke dva stupne výbavy, Opening Edition a Opening Edition Plus.

Podľa cenníka je najlacnejším dostupným prevedením Opening Edition 1.4 70 kW za 14 500 eur. Fiat ale rovno ponúka aj dvojtisícový bonus, ktorý zráža prvú cenu na 12 500 eur. Opening Edition Plus so vznetovým motorom 1.6 Multijet II 88 kW potom vyjde na 19 900 eur.

151012_Fiat_Tipo.jpg151013_Fiat_Tipo_02.jpg
Nový Fiat Tipo akoby z oka vypadol už skôr odhalenému modelu Aegea

Výbava Opening Edition obsahuje okrem iného samočinnú klimatizáciu, parkovacie senzory vzadu, Bluetooth, elektrické ovládanie okien i zrkadiel alebo výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Samozrejmosťou je šesť airbagov a stabilizačný systém. Opening Edition Plus pridáva navyše 17" kolesá, parkovaciu kameru, tempomat alebo audiosystém Uconnect s navigáciou.

Nový Fiat Tipo je v zásade variáciou na už skôr odhalený model AEGEE pre turecký trh. Aj oficiálne fotografie sú úplne rovnaké, líšia sa len nápisom na mieste registračnej značky.

Nový Fiat Tipo je 4532 mm dlhý, 1792 mm široký a 1497 mm vysoký. Rázvor náprav činí 2636 mm. Fiat sľubuje najlepší priestor pre nohy v triede, interiér a vnútorný priestor však zatiaľ zostávajú zahalené tajomstvom. Ak teda nebudeme predpokladať, že bude úplne rovnaký ako u Aegey. Objem batožinového priestoru činí 520 litrov.

151013_Fiat_Tipo_01.jpg151013_Fiat_Tipo_03.jpg
Tipo má rázvor 2,64 m a jeho karoséria je dlhá 4,58 m

Okrem spomínaných motorov bude v ponuke aj benzínová tisícšesťstovka s výkonom 80 kW a diesel 1.3 Multijet 69 kW. O prípadnom začatí predaja na Slovensku a cenách pre náš trh nám nie je v tejto chvíli nič známe.

Pôvodný Fiat Tipo sa vyrábal v rokoch 1988 až 1995, až do faceliftu v roku 1993 výhradne ako päťdverový hatchback. V roku 1989 sa stal európskym Autom roka.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY