vytisknout velikost písma Novodobý Fiat Tipo odhalený, už sú známe aj jeho ceny

Nový Fiat Tipo je v zásade variáciou na už skôr odhalený model AEGEE. Podľa talianskeho cenníka je najlacnejším dostupným prevedením Opening Edition 1.4 70 kW.
Novodobý Fiat Tipo odhalený, už sú známe aj jeho ceny

Fiat už v Taliansku začal prijímať objednávky na nový Fiat Tipo sedan, ktorý tento týždeň absolvuje výstavnú premiéru na autosalóne v Dubaji. Zatiaľ sú v ponuke dva stupne výbavy, Opening Edition a Opening Edition Plus.

Podľa cenníka je najlacnejším dostupným prevedením Opening Edition 1.4 70 kW za 14 500 eur. Fiat ale rovno ponúka aj dvojtisícový bonus, ktorý zráža prvú cenu na 12 500 eur. Opening Edition Plus so vznetovým motorom 1.6 Multijet II 88 kW potom vyjde na 19 900 eur.

151012_Fiat_Tipo.jpg151013_Fiat_Tipo_02.jpg
Nový Fiat Tipo akoby z oka vypadol už skôr odhalenému modelu Aegea

Výbava Opening Edition obsahuje okrem iného samočinnú klimatizáciu, parkovacie senzory vzadu, Bluetooth, elektrické ovládanie okien i zrkadiel alebo výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Samozrejmosťou je šesť airbagov a stabilizačný systém. Opening Edition Plus pridáva navyše 17" kolesá, parkovaciu kameru, tempomat alebo audiosystém Uconnect s navigáciou.

Nový Fiat Tipo je v zásade variáciou na už skôr odhalený model AEGEE pre turecký trh. Aj oficiálne fotografie sú úplne rovnaké, líšia sa len nápisom na mieste registračnej značky.

Nový Fiat Tipo je 4532 mm dlhý, 1792 mm široký a 1497 mm vysoký. Rázvor náprav činí 2636 mm. Fiat sľubuje najlepší priestor pre nohy v triede, interiér a vnútorný priestor však zatiaľ zostávajú zahalené tajomstvom. Ak teda nebudeme predpokladať, že bude úplne rovnaký ako u Aegey. Objem batožinového priestoru činí 520 litrov.

151013_Fiat_Tipo_01.jpg151013_Fiat_Tipo_03.jpg
Tipo má rázvor 2,64 m a jeho karoséria je dlhá 4,58 m

Okrem spomínaných motorov bude v ponuke aj benzínová tisícšesťstovka s výkonom 80 kW a diesel 1.3 Multijet 69 kW. O prípadnom začatí predaja na Slovensku a cenách pre náš trh nám nie je v tejto chvíli nič známe.

Pôvodný Fiat Tipo sa vyrábal v rokoch 1988 až 1995, až do faceliftu v roku 1993 výhradne ako päťdverový hatchback. V roku 1989 sa stal európskym Autom roka.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY