vytisknout velikost písma Novodobý Fiat Tipo odhalený, už sú známe aj jeho ceny

Nový Fiat Tipo je v zásade variáciou na už skôr odhalený model AEGEE. Podľa talianskeho cenníka je najlacnejším dostupným prevedením Opening Edition 1.4 70 kW.
Novodobý Fiat Tipo odhalený, už sú známe aj jeho ceny

Fiat už v Taliansku začal prijímať objednávky na nový Fiat Tipo sedan, ktorý tento týždeň absolvuje výstavnú premiéru na autosalóne v Dubaji. Zatiaľ sú v ponuke dva stupne výbavy, Opening Edition a Opening Edition Plus.

Podľa cenníka je najlacnejším dostupným prevedením Opening Edition 1.4 70 kW za 14 500 eur. Fiat ale rovno ponúka aj dvojtisícový bonus, ktorý zráža prvú cenu na 12 500 eur. Opening Edition Plus so vznetovým motorom 1.6 Multijet II 88 kW potom vyjde na 19 900 eur.

151012_Fiat_Tipo.jpg151013_Fiat_Tipo_02.jpg
Nový Fiat Tipo akoby z oka vypadol už skôr odhalenému modelu Aegea

Výbava Opening Edition obsahuje okrem iného samočinnú klimatizáciu, parkovacie senzory vzadu, Bluetooth, elektrické ovládanie okien i zrkadiel alebo výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Samozrejmosťou je šesť airbagov a stabilizačný systém. Opening Edition Plus pridáva navyše 17" kolesá, parkovaciu kameru, tempomat alebo audiosystém Uconnect s navigáciou.

Nový Fiat Tipo je v zásade variáciou na už skôr odhalený model AEGEE pre turecký trh. Aj oficiálne fotografie sú úplne rovnaké, líšia sa len nápisom na mieste registračnej značky.

Nový Fiat Tipo je 4532 mm dlhý, 1792 mm široký a 1497 mm vysoký. Rázvor náprav činí 2636 mm. Fiat sľubuje najlepší priestor pre nohy v triede, interiér a vnútorný priestor však zatiaľ zostávajú zahalené tajomstvom. Ak teda nebudeme predpokladať, že bude úplne rovnaký ako u Aegey. Objem batožinového priestoru činí 520 litrov.

151013_Fiat_Tipo_01.jpg151013_Fiat_Tipo_03.jpg
Tipo má rázvor 2,64 m a jeho karoséria je dlhá 4,58 m

Okrem spomínaných motorov bude v ponuke aj benzínová tisícšesťstovka s výkonom 80 kW a diesel 1.3 Multijet 69 kW. O prípadnom začatí predaja na Slovensku a cenách pre náš trh nám nie je v tejto chvíli nič známe.

Pôvodný Fiat Tipo sa vyrábal v rokoch 1988 až 1995, až do faceliftu v roku 1993 výhradne ako päťdverový hatchback. V roku 1989 sa stal európskym Autom roka.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY