vytisknout velikost písma Novodobá Škoda 130 RS má 430 koní a stojí 255 tisíc eur

V pražskej galérii DOX sa predstavuje Erko 21. storočia. Znovuzrodený legendárny voz stojí na základoch Audi R8, jeho cena je 255 tisíc eur a Škoda s ním nemá nič spoločné.
Novodobá Škoda 130 RS má 430 koní a stojí 255 tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. R200 Non-Fiction: Novodobé Erko
  2. R200 Non-Fiction: Fotogaléria

V galérii DOX sa včera predstavil Erko 21. storočia. Môžem vás uistiť, že sa jedná o automobil, ktorý je naozaj veľmi zaujímavý. Pre našinca je to predovšetkým kvôli tomu, že svojim dizajnom odkazuje na legendárnu Škodu 130 RS. Aj keď má ísť ale v podstate o znovuzrodený slávny mladoboleslavský model, Škoda ako taká nemá s týmto projektom nič spoločné, čo je zaujímavosť číslo dva.

Novodobé Erko má na svedomí dizajnér Petr Novague, ktorý je považovaný za jedného z najúspešnejších českých dizajnérov. Ten samozrejme navrhol vzhľad automobilu. Realizáciu potom obstaral Marek Hoffmann, respektíve jeho firma Kovovýroba Hoffmann, ktorá spolupracuje s automobilkami typu Bentley, Volkswagen a Volvo. Vývoj trval rok a pol a či si myslíte, že ide len o akýsi výkrik do tmy, tak sa mýlite. Toto auto sa totiž bude vyrábať.

erko-19.jpgerko-22.jpg
Dizajnér Petr Novague sa snažil spojiť moderný vzhľad a retro, čo sa mu nadmieru podarilo

Ako základ neposlúžilo nič pomalšieho než Audi R8 s atmosférickým osemvalcom a manuálnou prevodovkou. Z pôvodného nemeckého superšportu zostal kompletný podvozok, motor, prevodovka (takže áno, novodobé Erko má pohon všetkých kolies) a okná, auto však dostalo inú karosériu. Tá je celohliníková a je doplnená o niekoľko prvkov vyrobených z kompozitu.

Originálny je tiež interiér, tak ako na karosérii, tak aj vnútri môžete vidieť prvky známe z iných modelov koncernu Volkswagen. Nejde ale o žiadne lacné autá. Ako ste si určite už stihli všimnúť, napríklad predné svetlá majú pôvod od Bentley, tie zadné pre zmenu bežne nosia Lamborghini.

erko-15.jpgerko-16.jpgerko-4.jpgerko-2.jpgerko-23.jpgerko-5.jpgAj keď odkazuje na Škodu, znak mladoboleslavskej automobilky tu nenájdete, pretože tá s týmto projektom nemá nič spoločné. Technika ja z Audi R8, niektoré detaily majú pôvod od Bentley alebo Lamborghini

Presné technické špecifikácie ešte nie sú známe, auto sa ešte len chystá na testy, ale nedá sa predpokladať, že by bolo výrazne odlišné od základného Audi R8. Len pre predstavu, prevedenie 4.2 FSI v kombinácii s manuálom zvládne stovku za 4,6 s a maximálne ide 302 km/h. V prípade najvyššej rýchlosti je ale otázka, či nebude kvôli inej aerodynamike nižšia alebo rovno obmedzená na obligátnych 250 km/h.

Vystavené auto je funkčné, zostáva dorobiť detaily typu elektrického sťahovania okien alebo natiahnutie lanka na otváranie veka motora. Sériová výroba by sa mala začať v januári 2016. Ak sa vám auto páči, pripravte si zhruba 255 tisíc eur. Samozrejme nepôjde o žiadnu masovú produkciu, každý mesiac by mali vzniknúť dva exempláre a vyrábať sa bude celý budúci rok. Sčítané a podčiarknuté, dohromady bude vyrobených 24 vozidiel.

erko-21.jpgerko-24.jpgNovodobé Erko si môžete pozrieť v pražskej galérii DOX, kde bude vystavené do 11. mája. Návšteva stojí za to, pretože táto špecialita je veľmi vydarená

Ak sa chcete na nové Erko, teda presnejšie povedané R200 Non-Fiction (ako sa auto oficiálne volá), pozrieť, môžete. Vozidlo bude vystavené v galérii DOX do jedenásteho mája. Úplne úprimne musím povedať, že návšteva stojí za to, dizajn tejto špeciality sa totiž nadmieru vydaril a ja len dúfam, že raz toto auto aspoň uvidím v akcii niekde na bežnej ceste. Automobilka Škoda môže ľutovať, že sa na tomto projekte nepodieľala.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY