vytisknout velikost písma Novinky v motoroch BMW: Štvorvalce pre X5, širší výber pre novú radu 4

Novinky v motoroch BMW: Štvorvalce pre X5, širší výber pre novú radu 4

Mníchovská automobilka rozšíri ponuku motorizácií pre novú generáciu X5 a rad 4 o niekoľko nových možností.

Ak ste doteraz márne túžili po X5 s naftovým štvorvalcom, iste uvítate príchod modelov X5 sDrive25d a xDrive25d. V oboch prípadoch sa jedná o motor preplňovaný dvoma turbodúchadlami a dosahujúci výkon 218 koní, kombinovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Vo verzii sDrive s pohonom zadných kolies dosahuje "tabuľkové" spotreby 5,6 l/100 km, štvorkolka xDrive vykazuje v predpísanom meracom cykle spotrebu o dva deci vyššiu.

V palete pohonných jednotiek pre tretiu generáciu X5 sa novo objavuje tiež xDrive35i (zážihový šesťvalec, 306 koní) a xDrive 40d (vznetový šesťvalec, 313 koní). Už pred časom Mníchovskí oznámili "tri-turbo" motorizáciu X5 M50d.

BMW radu 4 je horúcou novinkou, ale napriek tomu sa firma rozhodla zavádzať do ňho jednotlivé motorizácie postupne. Dieselové BMW 435d Coupé bude dodávané výhradne s pohonom všetkých kolies xDrive. Jedná sa o rovnaký motor ako v X5 40d. Štvorkolku bude novo možné objednávať aj ku štvorvalcom 420i a 420D.

Nové motorizácie BMW (od jesene 2013)

BMW 3 Touring

Výkon (kW/k)

Kombinovaná spotreba (l/100 km)

CO2
(g/km)

BMW 335d xDrive Touring

230/313

5.6

148

 

     

BMW 4

     

BMW 420i Coupe

135/184

6.1 – 6.3

144 – 147

BMW 420i xDrive Coupe

135/184

6.8 – 7.0

159 – 162

BMW 420d xDrive Coupe

135/184

4.8 – 4.9

126 – 129

BMW 430d Coupe

190/258

4.9 – 5.0

129 – 132

BMW 435d xDrive Coupe

230/313

5.4 – 5.6

143 – 146

 

 

 

 

 

BMW X5

 

   

BMW X5 sDrive25d

160/218

5.6 – 5.7

149 – 151

BMW X5 xDrive25d

160/218

5.8 – 5.9

154 – 156

BMW X5 xDrive35i

225/306

8.5

197 – 199

BMW X5 xDrive40d

230/313

6.2 – 6.3

164 – 166

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY