vytisknout velikost písma Novinky v motoroch BMW: Štvorvalce pre X5, širší výber pre novú radu 4

Novinky v motoroch BMW: Štvorvalce pre X5, širší výber pre novú radu 4

Mníchovská automobilka rozšíri ponuku motorizácií pre novú generáciu X5 a rad 4 o niekoľko nových možností.

Ak ste doteraz márne túžili po X5 s naftovým štvorvalcom, iste uvítate príchod modelov X5 sDrive25d a xDrive25d. V oboch prípadoch sa jedná o motor preplňovaný dvoma turbodúchadlami a dosahujúci výkon 218 koní, kombinovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Vo verzii sDrive s pohonom zadných kolies dosahuje "tabuľkové" spotreby 5,6 l/100 km, štvorkolka xDrive vykazuje v predpísanom meracom cykle spotrebu o dva deci vyššiu.

V palete pohonných jednotiek pre tretiu generáciu X5 sa novo objavuje tiež xDrive35i (zážihový šesťvalec, 306 koní) a xDrive 40d (vznetový šesťvalec, 313 koní). Už pred časom Mníchovskí oznámili "tri-turbo" motorizáciu X5 M50d.

BMW radu 4 je horúcou novinkou, ale napriek tomu sa firma rozhodla zavádzať do ňho jednotlivé motorizácie postupne. Dieselové BMW 435d Coupé bude dodávané výhradne s pohonom všetkých kolies xDrive. Jedná sa o rovnaký motor ako v X5 40d. Štvorkolku bude novo možné objednávať aj ku štvorvalcom 420i a 420D.

Nové motorizácie BMW (od jesene 2013)

BMW 3 Touring

Výkon (kW/k)

Kombinovaná spotreba (l/100 km)

CO2
(g/km)

BMW 335d xDrive Touring

230/313

5.6

148

 

     

BMW 4

     

BMW 420i Coupe

135/184

6.1 – 6.3

144 – 147

BMW 420i xDrive Coupe

135/184

6.8 – 7.0

159 – 162

BMW 420d xDrive Coupe

135/184

4.8 – 4.9

126 – 129

BMW 430d Coupe

190/258

4.9 – 5.0

129 – 132

BMW 435d xDrive Coupe

230/313

5.4 – 5.6

143 – 146

 

 

 

 

 

BMW X5

 

   

BMW X5 sDrive25d

160/218

5.6 – 5.7

149 – 151

BMW X5 xDrive25d

160/218

5.8 – 5.9

154 – 156

BMW X5 xDrive35i

225/306

8.5

197 – 199

BMW X5 xDrive40d

230/313

6.2 – 6.3

164 – 166

 

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY