vytisknout velikost písma Nové Volvo XC90 predstavia v Paríži. V ponuke bude aj motor T7

Nové Volvo XC90 predstavia v Paríži. V ponuke bude aj motor T7

Švédsku automobilku čaká pomerne dlhý rok. Sľubovaná revolúcia príde spolu s predstavením novej generácie modelu XC90, ktoré prebehne na parížskom autosalóne 2014. Do tej doby nastane prechodové obdobie, kedy sa niektoré modely ukážu v kombinácii s novým radom motorov Drive-E, ale žiadne ďalšie novinky nečakajte.

S nástupom nových štvorvalcov sa kompletne mení význam pôvodného označenia. T pre benzín a D pre diesel zostáva, číslo už nepredstavuje nič iné, než výkonovú úroveň danej jednotky. V budúcnosti bude ponuka pre benzínové motory čítat osem jednotiek štartujúcich na T1 a končiacich na T8. Pri naftových motoroch bude situácia rovnaká.

Aktuálne sa hovorí o tom, že nová generácia XC90 dorazí do predaja s najvýkonnejším motorom T7. Vzhľadom k tomu, že T6 radu Drive-E ponúkne výkon 306 koní (T7 bude tým pádom ešte výkonnejší), máme sa na čo tešiť.

Je ale isté, že tieto vysoko výkonné varianty budú používať na zadnej náprave elektromotor a pôjde o hybridné štvorkolky tak, ako to ukázala potrebná štúdia Concept Coupé. Presne toto je hlavný dôvod, prečo sa veľmi pravdepodobne klasické štvorkolky s medzinápravovou spojkou Haldex u benzínových jednotiek nedočkáme.

A len tak mimochodom, na práve prebiehajúcej prezentácii nám predstavitelia Volvo potvrdili, že skôr uniknutý obrázok zobrazujúci novú generáciu XC90 je naozaj sériovú realitou.

xc909.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY