vytisknout velikost písma Nové Volvo XC90 predstavia v Paríži. V ponuke bude aj motor T7

Nové Volvo XC90 predstavia v Paríži. V ponuke bude aj motor T7

Švédsku automobilku čaká pomerne dlhý rok. Sľubovaná revolúcia príde spolu s predstavením novej generácie modelu XC90, ktoré prebehne na parížskom autosalóne 2014. Do tej doby nastane prechodové obdobie, kedy sa niektoré modely ukážu v kombinácii s novým radom motorov Drive-E, ale žiadne ďalšie novinky nečakajte.

S nástupom nových štvorvalcov sa kompletne mení význam pôvodného označenia. T pre benzín a D pre diesel zostáva, číslo už nepredstavuje nič iné, než výkonovú úroveň danej jednotky. V budúcnosti bude ponuka pre benzínové motory čítat osem jednotiek štartujúcich na T1 a končiacich na T8. Pri naftových motoroch bude situácia rovnaká.

Aktuálne sa hovorí o tom, že nová generácia XC90 dorazí do predaja s najvýkonnejším motorom T7. Vzhľadom k tomu, že T6 radu Drive-E ponúkne výkon 306 koní (T7 bude tým pádom ešte výkonnejší), máme sa na čo tešiť.

Je ale isté, že tieto vysoko výkonné varianty budú používať na zadnej náprave elektromotor a pôjde o hybridné štvorkolky tak, ako to ukázala potrebná štúdia Concept Coupé. Presne toto je hlavný dôvod, prečo sa veľmi pravdepodobne klasické štvorkolky s medzinápravovou spojkou Haldex u benzínových jednotiek nedočkáme.

A len tak mimochodom, na práve prebiehajúcej prezentácii nám predstavitelia Volvo potvrdili, že skôr uniknutý obrázok zobrazujúci novú generáciu XC90 je naozaj sériovú realitou.

xc909.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY