vytisknout velikost písma Nové Volvo XC90 predstavia v Paríži. V ponuke bude aj motor T7

Nové Volvo XC90 predstavia v Paríži. V ponuke bude aj motor T7

Švédsku automobilku čaká pomerne dlhý rok. Sľubovaná revolúcia príde spolu s predstavením novej generácie modelu XC90, ktoré prebehne na parížskom autosalóne 2014. Do tej doby nastane prechodové obdobie, kedy sa niektoré modely ukážu v kombinácii s novým radom motorov Drive-E, ale žiadne ďalšie novinky nečakajte.

S nástupom nových štvorvalcov sa kompletne mení význam pôvodného označenia. T pre benzín a D pre diesel zostáva, číslo už nepredstavuje nič iné, než výkonovú úroveň danej jednotky. V budúcnosti bude ponuka pre benzínové motory čítat osem jednotiek štartujúcich na T1 a končiacich na T8. Pri naftových motoroch bude situácia rovnaká.

Aktuálne sa hovorí o tom, že nová generácia XC90 dorazí do predaja s najvýkonnejším motorom T7. Vzhľadom k tomu, že T6 radu Drive-E ponúkne výkon 306 koní (T7 bude tým pádom ešte výkonnejší), máme sa na čo tešiť.

Je ale isté, že tieto vysoko výkonné varianty budú používať na zadnej náprave elektromotor a pôjde o hybridné štvorkolky tak, ako to ukázala potrebná štúdia Concept Coupé. Presne toto je hlavný dôvod, prečo sa veľmi pravdepodobne klasické štvorkolky s medzinápravovou spojkou Haldex u benzínových jednotiek nedočkáme.

A len tak mimochodom, na práve prebiehajúcej prezentácii nám predstavitelia Volvo potvrdili, že skôr uniknutý obrázok zobrazujúci novú generáciu XC90 je naozaj sériovú realitou.

xc909.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY