vytisknout velikost písma Nové Volvo XC90 konečne predstavené. Ako sa vám páči?

Nové Volvo XC90 konečne predstavené. Ako sa vám páči?
Zoznam kapitol
  1. Volvo XC90, Videá
  2. Volvo XC90: Kompletná fotogaléria

Druhá generácia Volva XC90, ktorá pre túto švédsku automobilku toľko znamená, bola konečne odhalená. Hoci oficiálne stránky ešte stále mlčia, kolegovia z britského Autocaru už vypustili do sveta kompletnú fotogalériu a množstvo zaujímavých informácií.

Nové Volvo XC90 stojí na platforme SPA, ktorá sa stane základom radu ďalších modelov. Rovnako univerzálne použiteľné budú aj motorizácie. XC90 dostane iba jednotky Drive-E, čo znamená dvojlitrové štvorvalce s rôznym systémom preplňovania. Naftové aj benzínové motory majú spoločný základ. Volvo už skôr oznámilo, že bude vrcholom pre XC90 hybridné prevedenie T8, ktoré dostane na zadnú nápravu elektromotor. Celkový výkon systému sa dostane k hranici 400 koní.

Dizajn nadväzuje na koncepty. Svetlá používajú diódy usporiadané do tvaru písmena T, čo bude poznávacie znamenie všetkých nových modelov. Ponuka kolies zahŕňa disky o veľkosti až 22 palcov. Viac o dizajne prezradí priložená fotogaléria.

Interiér má byť maximálne luxusný a aj ten nadviaže na trojicu konceptov. Záujemcovia sa majú tešiť na precízne spracovanie. Do sériovej výroby sa dokonca dostal aj krištál zasadený do voliča automatickej prevodovky.

Na slovenský trh sa Volvo XC90 novej generácie pozrie budúci rok. Kto nechce čakať, ten bude môcť siahnuť po First Edition. Volvo pripravilo 1927 exemplárov, ktoré sa budú predávať cez internet. Počet kusov odkazuje na rok založenia automobilky. K dispozícii budú verzie T6 (239 kW/325 k) a D5 (167 kW/228 k). Karoséria tejto First Edition dostane farbu Onyx Black, zliatinové kolesá veľkosti 21 palcov a kožou potiahnuté sedadlá aj palubnú dosku. Výstavná premiéra je naplánovaná na autosalón v Paríži.

xc90_01_1.jpgxc90_02_1.jpgxc90_03_1.jpgxc90_17.jpgxc90_14.jpgxc90_15.jpgxc90_16.jpg
Zdroj: Autocar

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY