vytisknout velikost písma Nové Volvo XC90 konečne predstavené. Ako sa vám páči?

Nové Volvo XC90 konečne predstavené. Ako sa vám páči?
Zoznam kapitol
  1. Volvo XC90, Videá
  2. Volvo XC90: Kompletná fotogaléria

Druhá generácia Volva XC90, ktorá pre túto švédsku automobilku toľko znamená, bola konečne odhalená. Hoci oficiálne stránky ešte stále mlčia, kolegovia z britského Autocaru už vypustili do sveta kompletnú fotogalériu a množstvo zaujímavých informácií.

Nové Volvo XC90 stojí na platforme SPA, ktorá sa stane základom radu ďalších modelov. Rovnako univerzálne použiteľné budú aj motorizácie. XC90 dostane iba jednotky Drive-E, čo znamená dvojlitrové štvorvalce s rôznym systémom preplňovania. Naftové aj benzínové motory majú spoločný základ. Volvo už skôr oznámilo, že bude vrcholom pre XC90 hybridné prevedenie T8, ktoré dostane na zadnú nápravu elektromotor. Celkový výkon systému sa dostane k hranici 400 koní.

Dizajn nadväzuje na koncepty. Svetlá používajú diódy usporiadané do tvaru písmena T, čo bude poznávacie znamenie všetkých nových modelov. Ponuka kolies zahŕňa disky o veľkosti až 22 palcov. Viac o dizajne prezradí priložená fotogaléria.

Interiér má byť maximálne luxusný a aj ten nadviaže na trojicu konceptov. Záujemcovia sa majú tešiť na precízne spracovanie. Do sériovej výroby sa dokonca dostal aj krištál zasadený do voliča automatickej prevodovky.

Na slovenský trh sa Volvo XC90 novej generácie pozrie budúci rok. Kto nechce čakať, ten bude môcť siahnuť po First Edition. Volvo pripravilo 1927 exemplárov, ktoré sa budú predávať cez internet. Počet kusov odkazuje na rok založenia automobilky. K dispozícii budú verzie T6 (239 kW/325 k) a D5 (167 kW/228 k). Karoséria tejto First Edition dostane farbu Onyx Black, zliatinové kolesá veľkosti 21 palcov a kožou potiahnuté sedadlá aj palubnú dosku. Výstavná premiéra je naplánovaná na autosalón v Paríži.

xc90_01_1.jpgxc90_02_1.jpgxc90_03_1.jpgxc90_17.jpgxc90_14.jpgxc90_15.jpgxc90_16.jpg
Zdroj: Autocar

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY