vytisknout velikost písma Nové Volvo XC90 konečne predstavené. Ako sa vám páči?

Nové Volvo XC90 konečne predstavené. Ako sa vám páči?
Zoznam kapitol
  1. Volvo XC90, Videá
  2. Volvo XC90: Kompletná fotogaléria

Druhá generácia Volva XC90, ktorá pre túto švédsku automobilku toľko znamená, bola konečne odhalená. Hoci oficiálne stránky ešte stále mlčia, kolegovia z britského Autocaru už vypustili do sveta kompletnú fotogalériu a množstvo zaujímavých informácií.

Nové Volvo XC90 stojí na platforme SPA, ktorá sa stane základom radu ďalších modelov. Rovnako univerzálne použiteľné budú aj motorizácie. XC90 dostane iba jednotky Drive-E, čo znamená dvojlitrové štvorvalce s rôznym systémom preplňovania. Naftové aj benzínové motory majú spoločný základ. Volvo už skôr oznámilo, že bude vrcholom pre XC90 hybridné prevedenie T8, ktoré dostane na zadnú nápravu elektromotor. Celkový výkon systému sa dostane k hranici 400 koní.

Dizajn nadväzuje na koncepty. Svetlá používajú diódy usporiadané do tvaru písmena T, čo bude poznávacie znamenie všetkých nových modelov. Ponuka kolies zahŕňa disky o veľkosti až 22 palcov. Viac o dizajne prezradí priložená fotogaléria.

Interiér má byť maximálne luxusný a aj ten nadviaže na trojicu konceptov. Záujemcovia sa majú tešiť na precízne spracovanie. Do sériovej výroby sa dokonca dostal aj krištál zasadený do voliča automatickej prevodovky.

Na slovenský trh sa Volvo XC90 novej generácie pozrie budúci rok. Kto nechce čakať, ten bude môcť siahnuť po First Edition. Volvo pripravilo 1927 exemplárov, ktoré sa budú predávať cez internet. Počet kusov odkazuje na rok založenia automobilky. K dispozícii budú verzie T6 (239 kW/325 k) a D5 (167 kW/228 k). Karoséria tejto First Edition dostane farbu Onyx Black, zliatinové kolesá veľkosti 21 palcov a kožou potiahnuté sedadlá aj palubnú dosku. Výstavná premiéra je naplánovaná na autosalón v Paríži.

xc90_01_1.jpgxc90_02_1.jpgxc90_03_1.jpgxc90_17.jpgxc90_14.jpgxc90_15.jpgxc90_16.jpg
Zdroj: Autocar

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY