vytisknout velikost písma Nové Volvo XC90 bude samé dávať prednosť pri odbočovaní vľavo

Nové Volvo XC90 bude samé dávať prednosť pri odbočovaní vľavo

Volvo pokračuje v postupnom zverejňovaní informácií o novej generácii veľkého SUV XC90. Po fotografiách interiéru a informáciách o motoroch prichádza rad na bezpečnostné systémy.

148240_1_5.jpg148243_1_5.jpg
Volvo uvádza, že v USA tvorí zjazd z cesty polovicu všetkých smrtelných nehôd

Nebolo by to Volvo, aby neobdarilo svoju novú vlajkovú loď bezpečnostnými technológiami, ktoré zatiaľ nikto iný neponúka. Systém ochrany proti neúmyselnému zjazdu z vozovky sa pri náhlom opustení cesty postará, aby cestujúci neutrpeli zbytočné zranenia. Utiahne predné bezpečnostné pásy a nepovolí ich, kým auto úplne nezastaví. Špeciálna konštrukcia sedadiel potom absorbuje až tretinu vertikálnych síl, ktoré pôsobia na telo, keď vozidlo dopadne späť na zem.

148211_1_5.jpg136805_1_5.jpg148219_1_5.jpg
Systém automatického brzdenia v krížovatkách; detekcia chodcov; detská sedačka

Druhá novinka je z pohľadu vodiča zaujímavejšia: znemožní vám totiž nedať pri odbočovaní vľavo prednosť protiidúcemu vozidlu. Jedná sa o veľmi častý scenár dopravných nehôd, ktorý má na svedomí rad životov predovšetkým vodičov jednostopových vozidiel. Pokiaľ sa ale "pokúsite" vojsť niekomu do cesty s novým Volvom XC90, vozidlo začne automaticky brzdiť, aby zabránilo nehode alebo aspoň zmiernilo jej následky.

Pozná chodcov i cyklistov

Volvo XC90 bude samozrejme vedieť samo brzdiť aj v iných situáciách, napríklad ak vozidlo idúce pred vami v kolóne náhle zastaví. To už poznáme z mnohých modelov rôznych značiek. Vylepšený systém City Safety v novej XC90 však dokáže reagovať nielen na motorové vozidlá, ale napríklad aj na cyklistov.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY