vytisknout velikost písma Nové Volvo XC90 bude samé dávať prednosť pri odbočovaní vľavo

Nové Volvo XC90 bude samé dávať prednosť pri odbočovaní vľavo

Volvo pokračuje v postupnom zverejňovaní informácií o novej generácii veľkého SUV XC90. Po fotografiách interiéru a informáciách o motoroch prichádza rad na bezpečnostné systémy.

148240_1_5.jpg148243_1_5.jpg
Volvo uvádza, že v USA tvorí zjazd z cesty polovicu všetkých smrtelných nehôd

Nebolo by to Volvo, aby neobdarilo svoju novú vlajkovú loď bezpečnostnými technológiami, ktoré zatiaľ nikto iný neponúka. Systém ochrany proti neúmyselnému zjazdu z vozovky sa pri náhlom opustení cesty postará, aby cestujúci neutrpeli zbytočné zranenia. Utiahne predné bezpečnostné pásy a nepovolí ich, kým auto úplne nezastaví. Špeciálna konštrukcia sedadiel potom absorbuje až tretinu vertikálnych síl, ktoré pôsobia na telo, keď vozidlo dopadne späť na zem.

148211_1_5.jpg136805_1_5.jpg148219_1_5.jpg
Systém automatického brzdenia v krížovatkách; detekcia chodcov; detská sedačka

Druhá novinka je z pohľadu vodiča zaujímavejšia: znemožní vám totiž nedať pri odbočovaní vľavo prednosť protiidúcemu vozidlu. Jedná sa o veľmi častý scenár dopravných nehôd, ktorý má na svedomí rad životov predovšetkým vodičov jednostopových vozidiel. Pokiaľ sa ale "pokúsite" vojsť niekomu do cesty s novým Volvom XC90, vozidlo začne automaticky brzdiť, aby zabránilo nehode alebo aspoň zmiernilo jej následky.

Pozná chodcov i cyklistov

Volvo XC90 bude samozrejme vedieť samo brzdiť aj v iných situáciách, napríklad ak vozidlo idúce pred vami v kolóne náhle zastaví. To už poznáme z mnohých modelov rôznych značiek. Vylepšený systém City Safety v novej XC90 však dokáže reagovať nielen na motorové vozidlá, ale napríklad aj na cyklistov.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY