vytisknout velikost písma Nové Suzuki Vitara zamierilo z terénu na cesty [prvé jazdné dojmy]

"Úplne nový, moderný crossover", tak prezentuje na svojich webových stránkach automobilka Suzuki novú Vitaru. Áno, s terénnou Vitarou je definitívne koniec, tá nastupujúca už mieri vyložene na klasické malé SUV.
Nové Suzuki Vitara zamierilo z terénu na cesty [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Krajšia a efektnejšia
  2. Kompaktný, ale priestranný, Výkon benzínového štvorvalca stačí
  3. Diesel pocitovo svižnejší, Asistenti namiesto terénu, Na trhu od apríla
  4. Na trhu od apríla, Záver?, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Je to všeobecný trend, ktorý platí už dlhšiu dobu - terénne automobily sa vo veľkom sťahujú medzi SUV. Príkladov, ktoré majú taký prerod už za sebou, by sme našli veľa, tým posledným je nové Suzuki Vitara. Zabudnite na medzinápravový diferenciál s uzávierkou, redukciu alebo dokonca šesťvalcový benzínový motor. Novinka je celkom o niečom inom.

Akým smerom sa Suzuki so svojím posledným vydaním Vitary vydalo, to dá celkom dobre odhadnúť už len podľa toho, z akého základu vychádza. Použitá platforma má totiž pôvod u modelu S-Cross, z ktorého sa sem presťahovali tiež motory alebo systém pohonu všetkých kolies AllGrip pracujúci s medzinápravovou spojkou. Pre potreby Vitary bol rázvor náprav skrátený z pôvodných 2600 mm o rovnú stovku milimetrov. Mimochodom Vitara tak ponúka rovnaký rázvor ako stará SX4.

_DSC0042.JPG_DSC0048.JPG
Nová Vitara nemá príliš ďaleko k modelu S-Cross. V prospech novinky ale jednoznačne hovorí dizajn. 

V ponuke Suzuki si tak obidva modely prehodili svoje pozície. Rolu toho väčšieho dnes plní S-Cross, na miesto SX4 sa zaradí Vitara. Mimochodom s názvom Grand Vitara sa už stretávať nebudeme, nová generácia ponesie iba jednu karosériu.

Všeobecne sa ale nedá ubrániť dojmu, že sú si Vitara a S-Cross veľmi blízko a že si budú navzájom konkurovať. Že rozdiely vo vonkajších rozmeroch nie sú nijako dramatické, to jasne ukazuje priložená tabuľka. A nie inak tomu bude aj cenovo. Na konkrétnu sumu si musíme počkať do apríla, no podľa predbežných správ by sa nemala príliš líšiť práve od toho, koľko stojí S-Cross.

Suzuki Vitara vs. S-Cross vs. SX4
  Vitara 2015 S-Cross   SX4 
Dĺžka [mm] 4175 4300 4120
Šírka [mm] 1775 1756 1730
Výška [mm] 1610 1580 1605
Rázvor [mm] 2500 2600 2500
Svetlá výška [mm] 185 170 190
Objem kufra [l] 375/1120 430/1269 270/1045

Krajšia a efektnejšia

Nová Vitara sa dizajnovo podarila, teda aspoň podľa môjho názoru. A nebál by som sa povedať, že je výrazne krajšia než japonsky strihaný S-Cross. Dizajn je jednoduchý a v mnohom nadväzuje na to, čo sme poznali z predchádzajúceho vydania.

_DSC0025.JPG_DSC0108.JPG
Vitara ponúkne oveľa väčšie možnosti individualizácie. K dispozícii budú dvojfarebné karosérie, respektíve varianty Urban a Rugged (vpravo). Tú druhú menovanú spoznáte napríklad podľa výrazného plastu na dverách. 

Posledná generácia Suzuki Vitara hrá viac na efekt. V ponuke nájdete štrnásť farebných variantov, až sedemnásťpalcové disky kolies (všetky autá na fotkách majú práve 17 "kolesá) a hlavne omnoho väčšie možnosti individualizácie.

V kontrastnej farbe dostanete strechu, spätné zrkadlá alebo aj masku chladiča. Navyše sa bude Vitara ponúkať aj v paketoch Urban a Rugged. Prvý menovaný pridá viac chrómových prvkov, ten druhý potom vsádza na ochranné plasty, čo by malo zariadiť vizáž schopnejšieho off-roadu.

Prvky individualizácie nájdete aj v interiéri. Rôzne farebný môže byť napríklad veľký plastový dekor na palubnej doske a vybrať sa dá napríklad aj detail v podobe hodín umiestnených uprostred. V ponuke je hneď niekoľko prevedení.

Suzuki chce s novou Vitarou osloviť viac zákazníkov a odhryznúť zaujímavejšiu časť z koláča predajov v segmente malých SUV. Aj preto sa výrobca zbavil terénnych základov, aj preto nájdete v ponuke podstatne širšie možnosti upraviť si vozidlo podľa svojich predstáv.

_DSC0109.JPG_DSC0135.JPG_DSC0234.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY