vytisknout velikost písma Nové SUV Borgward BX7 je vonku. Tu je prvá oficiálna fotografia

Nové SUV Borgward BX7 je vonku. Tu je prvá oficiálna fotografia

Tak trochu Audi Q5, tak trochu Mazda CX-5... Nové SUV znovuzrodenej automobilky Borgward dostalo meno BX7 a prvý krát ho uvidíme na autosalóne vo Frankfurte. Tu je prvá oficiálna fotografia a tiež základné technické informácie, ktoré unikli na web. SUV BX7 je dlhé 4,7 metra a k dispozícii bude v päť-, šesť- aj sedemmiestnom prevedení. Kufor pojme 1344 litrov nákladu.

Borgward plánuje do roku 2020 predávať ročne už 800 000 áut, čo sa zdá ako neuveriteľný cieľ. Za nemeckou značkou stojí čínska automobilka Fotón, ktorá funguje skôr ako investor. Pomôcť má aj s predajom na čínskom trhu.
Zatiaľ nevieme, ako plánuje Borgward autá predávať, keď nemá vybudovanú servisnú ani predajnú sieť. Navyše nezdieľa žiadne súčasti s inými výrobcami, pretože platforma, motory, prevodovky a elektronika pochádzajú z vlastnej dielne. Borgward sľubuje prémiovú kvalitu a dostupnú cenu (prvé informácie hovoria o základnej sume 26 tisíc eur), trúfa si na Volkswagen a Mercedes-Benz.

borgward.jpg
Borgward BX7 bude mať výstavnú premiéru vo Frankfurte

Pod kapotou nového SUV Borgward BX7 majú byť úsporné benzínové a dieselové motory plniace normu Euro 6. Základom je preplňovaný benzínový dvojliter s výkonom 179 kW (244 k) spojený s dvojspojkovým automatom a pohonom všetkých kolies s elektronickým pripájaním zadnej nápravy. Vo Frankfurte uvidíme aj plug-in hybrid s výkonom okolo 400 koní a dojazdom 55 km na elektrinu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY