vytisknout velikost písma Nové SUV BMW X1 s pohonom predných kolies je tu. Bude aj trojvalec

Najmenšie SUV mníchovskej značky prichádza na platforme s predným pohonom, má väčší kufor a menšiu spotrebu. Ukáže sa na autosalóne vo Frankfurte.
Nové SUV BMW X1 s pohonom predných kolies je tu. Bude aj trojvalec
Zoznam kapitol
  1. BMW X1
  2. Fotogaléria: BMW X1

Prechod novej generácie BMW X1 na platformu BMW radu 2 Active Tourer sa očakával. Nový model tak síce ponesie rovnaké označenie motorizácií sDrive a xDrive ako predtým, ale sDrive už bude iba predokolka, nie zadný náhon. BMW v tlačovej správe uvádza, že "pohon predných kolies bol vyvinutý tak, aby ponúkal ovládateľnosť a jazdné vlastnosti typické pre značku."

BMW X1 (26).jpgBMW X1 (7).jpgBMW X1 (27).jpgBMW X1 prešlo na novú platformu, takže má teraz v základe pohon predných kolies. K dispozícii budú tri line výbav xLine, Sport Line a M Sport. Neskôr sa pod kapotou objavia aj trojvalce na benzín a naftu

Ako predokolka funguje, to už sme sa mohli presvedčiť pri testoch modelov Active Tourer. Nové BMW X1 ale prináša lepšie riešený vnútorný priestor, ktorý sa podpíše predovšetkým na zväčšení miesta na zadných sedadlách a tiež v kufri. Ten má o 85 litrov väčší objem a v základe ponúkne 505 litrov. Po sklopení zadných sedačiek potom máte k dispozícii 1550 litrov voľného miesta.

Nové BMW X1 je o 53 mm vyššie, predné sedadlo je o 36 mm vyššie, zadné potom o 64 mm vyššie. Vzadu je o 37 mm viac miesta na nohy v pozdĺžnom smere a keď si priplatíte za posúvacie zadné sedačky delené v pomere 40:20:40, môžete proti minulej generácii zväčšiť priestor pre nohy o 66 mm.

Zatiaľ bude BMW X1 ponúkané výhradne s preplňovanými dvojlitrovými štvorvalcami. Naftový motor je dostupný vo verziách sDrive18d, xDrive20d a xDrive25d. Benzínový potom v modeloch sDrive20i, xDrive20i a xDrive25i. Známe základné špecifikácie pohonných jednotiek uvádzame v tabuľke.

Základné technické údaje BMW X1
  výkon kW/k v ot./min. krútiaci moment Nm v ot./min. Zrýchlenie 0-100 km/h najvyššia rýchlosť spotreba l/100 km
sDrive20i 141/192
v 5000-6000
280 v 1250-4600 7,7 s 225 km/h 5,9-6,0
xDrive20i 141/192
v 5000-6000
280 v 1250-4600 7,4 s 223 km/h 6,3-6,4
xDrive25i 170/231
v 5000-6000
350 v 1250-4500 6,5 s 235 km/h 6,4-6,6
sDrive18d 110/150
v 4000
330 v 1750-2750 9,2 s 205 km/h 4,1-4,5
xDrive20d 140/190
v 4000
400 v 1750-2500 7,6 s 219 km/h 4,9-5,1
xDrive25d 170/231
v 4400
450 v 1500-3000 6,6 s 235 km/h 5,0-5,2

Neskôr ešte príde trojvalec 1,5 l s preplňovaním, a to ako v benzínovom prevedení sDrive18i, tak aj ako turbodiesel sDrive16d. Základom je šesťstupňový manuál, za príplatok potom môžete mať osemstupňový automat. Trojvalce môžu mať za príplatok automat so šiestimi rýchlosťami.

Čo sa interiéru týka, je to typické moderné BMW, ale ako býva zvykom, za všetky hračky si musíte priplatiť. BMW rozdelilo výbavu na tri línie. xLine sa tvári ako drsný off-road, Sport Line ako športovec a M Sport ako... ešte športovejší športovec. Zvonku spoznáte rozdiely medzi modelmi podľa kontrastného odtieňa oplastovania a imitácie krytu motora a tiež podľa odlišného aerodynamického paketu.

BMW X1 (62).jpgBMW X1 (50).jpgBMW X1 (66).jpgInteriér je priestrannejší, kufor o 85 litrov objemnejší a všetky motory sú teraz uložené vpredu naprieč. BMW tvrdí, že aj nová X1 má rozloženie hmotnosti 50/50 medzi obe nápravy

V prípade štvorkolky rieši prenos sily na zadné kolesá elektrohydraulicky ovládaná spojka. Vraj je schopná preniesť dozadu až 100% krútiaceho momentu. Z príplatkov menujme napríklad adaptívne tlmiče, znížený M športový podvozok alebo variabilné riadenie.

Keď začnete zaškrtávať v ďalších príplatkoch, môžete mať napríklad head-up displej, asistent pre jazdu v kolóne (do rýchlosti 60 km/h auto samo zrýchľuje a zastavuje a udržiava sa v pruhu), adaptívny tempomat s funkciou stop & go, parkovací asistent a samozrejme internet a napríklad aj príjem digitálneho signálu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY