vytisknout velikost písma Nové Subaru WRX STI zostalo na svojom. Stále ponúka 300 koní

Nové Subaru WRX STI zostalo na svojom. Stále ponúka 300 koní

Zdá sa , že o novej generácii Subaru WRX STI už bolo povedané úplne všetko. No ak siahnete po internete a pozriete sa na články, ktoré vyšli v poslednej dobe, zistíte, že okolo technických údajov panuje trochu zmätok. Na ženevskom autosalóne sme ukoristili okrem iného kompletné materiály týkajúce sa práve WRX STI, kde sú tiež úplné technické údaje. Ako na tom teda nové STI vlastne je?

Základná technika zostala rovnaká. Preplňovaný štvorvalec s objemom 2,5 litra dobre poznáme z odstupujúcej generácie. Už pri prvom pohľade pod kapotu je jasné, že sa tu veľa nezmenilo. A nič sa nezmenilo čo sa týka parametrov motora. Maximálny výkon európskej verzie činí 300 koní pri 6000 ot./min, krútiaci moment končí na 407 Nm pri 4000 ot./min. Obe čísla zostali zhodné so starším vydaním, rovnaké sú aj otáčky.

Čo sa spotreby týka, v meste si povie nové STI podľa tabuliek o štrnásť litrov, mimo mesta o 8,4 l a v kombinovanej prevádzke spotrebuje 10,4 l/100 km. V porovnaní s končiacim STI sú rozdiely minimálne. V mestskej a kombinovanej prevádzke je novinka "úspornejšia" o jednu desatinu litra.

Ani v dynamike nič nové nečakajte. Stovku zvládne nastupujúce vydanie za 5,2 s a maximálne sa rozbehne na 255 km/h. Znovu sa budeme opakovať, čísla to sú rovnaké.

Ak vás zaujíma, kde nájdeme nejaké rozdiely, potom to sú rozmery a hmotnosť. Novinka je väčšia a má väčší rázvor náprav (2650 mm vs. 2625 mm). Zároveň zvládne odviezť viac batožiny. Batožinový priestor pojme miesto 420 litrov o štyridsať litrov viac. V prípade hmotnosti sa potom podľa dostupných tabuliek bavíme o rozdiele v rade niekoľkých kilogramov v prospech novej generácie.

Tie najväčšie odlišnosti by tak mal mať na svedomí podvozok. Uvidíme.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY