vytisknout velikost písma Nové Subaru WRX STI zostalo na svojom. Stále ponúka 300 koní

Nové Subaru WRX STI zostalo na svojom. Stále ponúka 300 koní

Zdá sa , že o novej generácii Subaru WRX STI už bolo povedané úplne všetko. No ak siahnete po internete a pozriete sa na články, ktoré vyšli v poslednej dobe, zistíte, že okolo technických údajov panuje trochu zmätok. Na ženevskom autosalóne sme ukoristili okrem iného kompletné materiály týkajúce sa práve WRX STI, kde sú tiež úplné technické údaje. Ako na tom teda nové STI vlastne je?

Základná technika zostala rovnaká. Preplňovaný štvorvalec s objemom 2,5 litra dobre poznáme z odstupujúcej generácie. Už pri prvom pohľade pod kapotu je jasné, že sa tu veľa nezmenilo. A nič sa nezmenilo čo sa týka parametrov motora. Maximálny výkon európskej verzie činí 300 koní pri 6000 ot./min, krútiaci moment končí na 407 Nm pri 4000 ot./min. Obe čísla zostali zhodné so starším vydaním, rovnaké sú aj otáčky.

Čo sa spotreby týka, v meste si povie nové STI podľa tabuliek o štrnásť litrov, mimo mesta o 8,4 l a v kombinovanej prevádzke spotrebuje 10,4 l/100 km. V porovnaní s končiacim STI sú rozdiely minimálne. V mestskej a kombinovanej prevádzke je novinka "úspornejšia" o jednu desatinu litra.

Ani v dynamike nič nové nečakajte. Stovku zvládne nastupujúce vydanie za 5,2 s a maximálne sa rozbehne na 255 km/h. Znovu sa budeme opakovať, čísla to sú rovnaké.

Ak vás zaujíma, kde nájdeme nejaké rozdiely, potom to sú rozmery a hmotnosť. Novinka je väčšia a má väčší rázvor náprav (2650 mm vs. 2625 mm). Zároveň zvládne odviezť viac batožiny. Batožinový priestor pojme miesto 420 litrov o štyridsať litrov viac. V prípade hmotnosti sa potom podľa dostupných tabuliek bavíme o rozdiele v rade niekoľkých kilogramov v prospech novej generácie.

Tie najväčšie odlišnosti by tak mal mať na svedomí podvozok. Uvidíme.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY