vytisknout velikost písma Nové Subaru WRX STI zostalo na svojom. Stále ponúka 300 koní

Nové Subaru WRX STI zostalo na svojom. Stále ponúka 300 koní

Zdá sa , že o novej generácii Subaru WRX STI už bolo povedané úplne všetko. No ak siahnete po internete a pozriete sa na články, ktoré vyšli v poslednej dobe, zistíte, že okolo technických údajov panuje trochu zmätok. Na ženevskom autosalóne sme ukoristili okrem iného kompletné materiály týkajúce sa práve WRX STI, kde sú tiež úplné technické údaje. Ako na tom teda nové STI vlastne je?

Základná technika zostala rovnaká. Preplňovaný štvorvalec s objemom 2,5 litra dobre poznáme z odstupujúcej generácie. Už pri prvom pohľade pod kapotu je jasné, že sa tu veľa nezmenilo. A nič sa nezmenilo čo sa týka parametrov motora. Maximálny výkon európskej verzie činí 300 koní pri 6000 ot./min, krútiaci moment končí na 407 Nm pri 4000 ot./min. Obe čísla zostali zhodné so starším vydaním, rovnaké sú aj otáčky.

Čo sa spotreby týka, v meste si povie nové STI podľa tabuliek o štrnásť litrov, mimo mesta o 8,4 l a v kombinovanej prevádzke spotrebuje 10,4 l/100 km. V porovnaní s končiacim STI sú rozdiely minimálne. V mestskej a kombinovanej prevádzke je novinka "úspornejšia" o jednu desatinu litra.

Ani v dynamike nič nové nečakajte. Stovku zvládne nastupujúce vydanie za 5,2 s a maximálne sa rozbehne na 255 km/h. Znovu sa budeme opakovať, čísla to sú rovnaké.

Ak vás zaujíma, kde nájdeme nejaké rozdiely, potom to sú rozmery a hmotnosť. Novinka je väčšia a má väčší rázvor náprav (2650 mm vs. 2625 mm). Zároveň zvládne odviezť viac batožiny. Batožinový priestor pojme miesto 420 litrov o štyridsať litrov viac. V prípade hmotnosti sa potom podľa dostupných tabuliek bavíme o rozdiele v rade niekoľkých kilogramov v prospech novej generácie.

Tie najväčšie odlišnosti by tak mal mať na svedomí podvozok. Uvidíme.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY