vytisknout velikost písma Nové Subaru WRX STI zostalo na svojom. Stále ponúka 300 koní

Nové Subaru WRX STI zostalo na svojom. Stále ponúka 300 koní

Zdá sa , že o novej generácii Subaru WRX STI už bolo povedané úplne všetko. No ak siahnete po internete a pozriete sa na články, ktoré vyšli v poslednej dobe, zistíte, že okolo technických údajov panuje trochu zmätok. Na ženevskom autosalóne sme ukoristili okrem iného kompletné materiály týkajúce sa práve WRX STI, kde sú tiež úplné technické údaje. Ako na tom teda nové STI vlastne je?

Základná technika zostala rovnaká. Preplňovaný štvorvalec s objemom 2,5 litra dobre poznáme z odstupujúcej generácie. Už pri prvom pohľade pod kapotu je jasné, že sa tu veľa nezmenilo. A nič sa nezmenilo čo sa týka parametrov motora. Maximálny výkon európskej verzie činí 300 koní pri 6000 ot./min, krútiaci moment končí na 407 Nm pri 4000 ot./min. Obe čísla zostali zhodné so starším vydaním, rovnaké sú aj otáčky.

Čo sa spotreby týka, v meste si povie nové STI podľa tabuliek o štrnásť litrov, mimo mesta o 8,4 l a v kombinovanej prevádzke spotrebuje 10,4 l/100 km. V porovnaní s končiacim STI sú rozdiely minimálne. V mestskej a kombinovanej prevádzke je novinka "úspornejšia" o jednu desatinu litra.

Ani v dynamike nič nové nečakajte. Stovku zvládne nastupujúce vydanie za 5,2 s a maximálne sa rozbehne na 255 km/h. Znovu sa budeme opakovať, čísla to sú rovnaké.

Ak vás zaujíma, kde nájdeme nejaké rozdiely, potom to sú rozmery a hmotnosť. Novinka je väčšia a má väčší rázvor náprav (2650 mm vs. 2625 mm). Zároveň zvládne odviezť viac batožiny. Batožinový priestor pojme miesto 420 litrov o štyridsať litrov viac. V prípade hmotnosti sa potom podľa dostupných tabuliek bavíme o rozdiele v rade niekoľkých kilogramov v prospech novej generácie.

Tie najväčšie odlišnosti by tak mal mať na svedomí podvozok. Uvidíme.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY