vytisknout velikost písma Nové Subaru WRX STI zostalo na svojom. Stále ponúka 300 koní

Nové Subaru WRX STI zostalo na svojom. Stále ponúka 300 koní

Zdá sa , že o novej generácii Subaru WRX STI už bolo povedané úplne všetko. No ak siahnete po internete a pozriete sa na články, ktoré vyšli v poslednej dobe, zistíte, že okolo technických údajov panuje trochu zmätok. Na ženevskom autosalóne sme ukoristili okrem iného kompletné materiály týkajúce sa práve WRX STI, kde sú tiež úplné technické údaje. Ako na tom teda nové STI vlastne je?

Základná technika zostala rovnaká. Preplňovaný štvorvalec s objemom 2,5 litra dobre poznáme z odstupujúcej generácie. Už pri prvom pohľade pod kapotu je jasné, že sa tu veľa nezmenilo. A nič sa nezmenilo čo sa týka parametrov motora. Maximálny výkon európskej verzie činí 300 koní pri 6000 ot./min, krútiaci moment končí na 407 Nm pri 4000 ot./min. Obe čísla zostali zhodné so starším vydaním, rovnaké sú aj otáčky.

Čo sa spotreby týka, v meste si povie nové STI podľa tabuliek o štrnásť litrov, mimo mesta o 8,4 l a v kombinovanej prevádzke spotrebuje 10,4 l/100 km. V porovnaní s končiacim STI sú rozdiely minimálne. V mestskej a kombinovanej prevádzke je novinka "úspornejšia" o jednu desatinu litra.

Ani v dynamike nič nové nečakajte. Stovku zvládne nastupujúce vydanie za 5,2 s a maximálne sa rozbehne na 255 km/h. Znovu sa budeme opakovať, čísla to sú rovnaké.

Ak vás zaujíma, kde nájdeme nejaké rozdiely, potom to sú rozmery a hmotnosť. Novinka je väčšia a má väčší rázvor náprav (2650 mm vs. 2625 mm). Zároveň zvládne odviezť viac batožiny. Batožinový priestor pojme miesto 420 litrov o štyridsať litrov viac. V prípade hmotnosti sa potom podľa dostupných tabuliek bavíme o rozdiele v rade niekoľkých kilogramov v prospech novej generácie.

Tie najväčšie odlišnosti by tak mal mať na svedomí podvozok. Uvidíme.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY