vytisknout velikost písma Nové Subaru WRX STI obletelo Isle of Man v rekordnom čase

Pretekár Mark Higgins prekonal s novým Subaru WRX STI svoj ​​vlastný rekord na legendárnom cestnom okruhu o tridsať sekúnd.
Nové Subaru WRX STI obletelo Isle of Man v rekordnom čase

Nové Subaru WRX STI vylepšilo svoj predchádzajúci rekord z ostrova Man o pol minúty. Nad priemernou dosiahnutou rýchlosťou cez 187 km/h zostáva rozum stáť. Pretekár Mark Higgins ale verí, že by mohol byť ešte o kúsok rýchlejší.

O ostrove Man ste už určite počuli ako v súvislosti s tým, že tu mimo obce neplatia žiadne rýchlostné limity, hlavne vďaka divokým závodom motocyklov Tourist Trophy. Zatiaľ čo väčšina slávnych pretekov sa počas rokov presunula z verejných ciest na bezpečnejšie uzavreté okruhy, tu sa medzi stromami a pätníkmi stále preteká.

Cestný okruh na Isle of Man meria 59,5 km (kam sa hrabe Nordschleife so svojimi dvadsiatimi kilometrami...) a spája niekoľko dedín a miest okolo celého ostrova. Absolútny rekord tu drží John McGuinness, ktorý v roku 2013 zašiel s motocyklom Honda CBR1000RR neuveriteľných 17 minút a 11,5 sekundy priemernou rýchlosťou 212 km/h.

Ale späť k Subaru. Pretekár Mark Higgins tú ​​držal rekord medzi automobilmi už s minulou generáciou Subaru WRX STI, keď sa v roku 2011 dostal ako prvý človek v histórii s autom pod dvadsať minút. Vy si možno pamätáte jeho onboard video, keď chytal v rýchlosti okolo dvoch stoviek kilometrov za hodinu zbesilý šmyk.

Krátký zostrih rekordnej jazdy z roku 2011 vrátane menšej krízovky...

Tohtoročné snaženie s novým Subaru WRX STI sa tiež nezaobišlo bez problémov, keď Higgins v jednej zo zákrut probrzdil a musel si pomôcť ručnou brzdou ako na šotoline v rally. Vraj tu stratil niekoľko dôležitých sekúnd, ale aj tak rekord zlepšil o pol minúty. Dokonca to zaznamenala kamera jedného z divákov:

Subaru WRX STI a Mark Higgins teda držia nový rekord 19 minút a 26 sekúnd. Priemerná rýchlosť 187 km/h je skoro až šokujúca, keď si človek uvedomí, že sa to všetko odohráva na celkom úzkej a hrboľatej verejnej ceste bez akýchkoľvek záchytných a únikových zón.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY