vytisknout velikost písma Nové Subaru WRX STI obletelo Isle of Man v rekordnom čase

Pretekár Mark Higgins prekonal s novým Subaru WRX STI svoj ​​vlastný rekord na legendárnom cestnom okruhu o tridsať sekúnd.
Nové Subaru WRX STI obletelo Isle of Man v rekordnom čase

Nové Subaru WRX STI vylepšilo svoj predchádzajúci rekord z ostrova Man o pol minúty. Nad priemernou dosiahnutou rýchlosťou cez 187 km/h zostáva rozum stáť. Pretekár Mark Higgins ale verí, že by mohol byť ešte o kúsok rýchlejší.

O ostrove Man ste už určite počuli ako v súvislosti s tým, že tu mimo obce neplatia žiadne rýchlostné limity, hlavne vďaka divokým závodom motocyklov Tourist Trophy. Zatiaľ čo väčšina slávnych pretekov sa počas rokov presunula z verejných ciest na bezpečnejšie uzavreté okruhy, tu sa medzi stromami a pätníkmi stále preteká.

Cestný okruh na Isle of Man meria 59,5 km (kam sa hrabe Nordschleife so svojimi dvadsiatimi kilometrami...) a spája niekoľko dedín a miest okolo celého ostrova. Absolútny rekord tu drží John McGuinness, ktorý v roku 2013 zašiel s motocyklom Honda CBR1000RR neuveriteľných 17 minút a 11,5 sekundy priemernou rýchlosťou 212 km/h.

Ale späť k Subaru. Pretekár Mark Higgins tú ​​držal rekord medzi automobilmi už s minulou generáciou Subaru WRX STI, keď sa v roku 2011 dostal ako prvý človek v histórii s autom pod dvadsať minút. Vy si možno pamätáte jeho onboard video, keď chytal v rýchlosti okolo dvoch stoviek kilometrov za hodinu zbesilý šmyk.

Krátký zostrih rekordnej jazdy z roku 2011 vrátane menšej krízovky...

Tohtoročné snaženie s novým Subaru WRX STI sa tiež nezaobišlo bez problémov, keď Higgins v jednej zo zákrut probrzdil a musel si pomôcť ručnou brzdou ako na šotoline v rally. Vraj tu stratil niekoľko dôležitých sekúnd, ale aj tak rekord zlepšil o pol minúty. Dokonca to zaznamenala kamera jedného z divákov:

Subaru WRX STI a Mark Higgins teda držia nový rekord 19 minút a 26 sekúnd. Priemerná rýchlosť 187 km/h je skoro až šokujúca, keď si človek uvedomí, že sa to všetko odohráva na celkom úzkej a hrboľatej verejnej ceste bez akýchkoľvek záchytných a únikových zón.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY