vytisknout velikost písma Nové Subaru WRX STI obletelo Isle of Man v rekordnom čase

Pretekár Mark Higgins prekonal s novým Subaru WRX STI svoj ​​vlastný rekord na legendárnom cestnom okruhu o tridsať sekúnd.
Nové Subaru WRX STI obletelo Isle of Man v rekordnom čase

Nové Subaru WRX STI vylepšilo svoj predchádzajúci rekord z ostrova Man o pol minúty. Nad priemernou dosiahnutou rýchlosťou cez 187 km/h zostáva rozum stáť. Pretekár Mark Higgins ale verí, že by mohol byť ešte o kúsok rýchlejší.

O ostrove Man ste už určite počuli ako v súvislosti s tým, že tu mimo obce neplatia žiadne rýchlostné limity, hlavne vďaka divokým závodom motocyklov Tourist Trophy. Zatiaľ čo väčšina slávnych pretekov sa počas rokov presunula z verejných ciest na bezpečnejšie uzavreté okruhy, tu sa medzi stromami a pätníkmi stále preteká.

Cestný okruh na Isle of Man meria 59,5 km (kam sa hrabe Nordschleife so svojimi dvadsiatimi kilometrami...) a spája niekoľko dedín a miest okolo celého ostrova. Absolútny rekord tu drží John McGuinness, ktorý v roku 2013 zašiel s motocyklom Honda CBR1000RR neuveriteľných 17 minút a 11,5 sekundy priemernou rýchlosťou 212 km/h.

Ale späť k Subaru. Pretekár Mark Higgins tú ​​držal rekord medzi automobilmi už s minulou generáciou Subaru WRX STI, keď sa v roku 2011 dostal ako prvý človek v histórii s autom pod dvadsať minút. Vy si možno pamätáte jeho onboard video, keď chytal v rýchlosti okolo dvoch stoviek kilometrov za hodinu zbesilý šmyk.

Krátký zostrih rekordnej jazdy z roku 2011 vrátane menšej krízovky...

Tohtoročné snaženie s novým Subaru WRX STI sa tiež nezaobišlo bez problémov, keď Higgins v jednej zo zákrut probrzdil a musel si pomôcť ručnou brzdou ako na šotoline v rally. Vraj tu stratil niekoľko dôležitých sekúnd, ale aj tak rekord zlepšil o pol minúty. Dokonca to zaznamenala kamera jedného z divákov:

Subaru WRX STI a Mark Higgins teda držia nový rekord 19 minút a 26 sekúnd. Priemerná rýchlosť 187 km/h je skoro až šokujúca, keď si človek uvedomí, že sa to všetko odohráva na celkom úzkej a hrboľatej verejnej ceste bez akýchkoľvek záchytných a únikových zón.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY