vytisknout velikost písma Nové Subaru WRX STI obletelo Isle of Man v rekordnom čase

Pretekár Mark Higgins prekonal s novým Subaru WRX STI svoj ​​vlastný rekord na legendárnom cestnom okruhu o tridsať sekúnd.
Nové Subaru WRX STI obletelo Isle of Man v rekordnom čase

Nové Subaru WRX STI vylepšilo svoj predchádzajúci rekord z ostrova Man o pol minúty. Nad priemernou dosiahnutou rýchlosťou cez 187 km/h zostáva rozum stáť. Pretekár Mark Higgins ale verí, že by mohol byť ešte o kúsok rýchlejší.

O ostrove Man ste už určite počuli ako v súvislosti s tým, že tu mimo obce neplatia žiadne rýchlostné limity, hlavne vďaka divokým závodom motocyklov Tourist Trophy. Zatiaľ čo väčšina slávnych pretekov sa počas rokov presunula z verejných ciest na bezpečnejšie uzavreté okruhy, tu sa medzi stromami a pätníkmi stále preteká.

Cestný okruh na Isle of Man meria 59,5 km (kam sa hrabe Nordschleife so svojimi dvadsiatimi kilometrami...) a spája niekoľko dedín a miest okolo celého ostrova. Absolútny rekord tu drží John McGuinness, ktorý v roku 2013 zašiel s motocyklom Honda CBR1000RR neuveriteľných 17 minút a 11,5 sekundy priemernou rýchlosťou 212 km/h.

Ale späť k Subaru. Pretekár Mark Higgins tú ​​držal rekord medzi automobilmi už s minulou generáciou Subaru WRX STI, keď sa v roku 2011 dostal ako prvý človek v histórii s autom pod dvadsať minút. Vy si možno pamätáte jeho onboard video, keď chytal v rýchlosti okolo dvoch stoviek kilometrov za hodinu zbesilý šmyk.

Krátký zostrih rekordnej jazdy z roku 2011 vrátane menšej krízovky...

Tohtoročné snaženie s novým Subaru WRX STI sa tiež nezaobišlo bez problémov, keď Higgins v jednej zo zákrut probrzdil a musel si pomôcť ručnou brzdou ako na šotoline v rally. Vraj tu stratil niekoľko dôležitých sekúnd, ale aj tak rekord zlepšil o pol minúty. Dokonca to zaznamenala kamera jedného z divákov:

Subaru WRX STI a Mark Higgins teda držia nový rekord 19 minút a 26 sekúnd. Priemerná rýchlosť 187 km/h je skoro až šokujúca, keď si človek uvedomí, že sa to všetko odohráva na celkom úzkej a hrboľatej verejnej ceste bez akýchkoľvek záchytných a únikových zón.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY