vytisknout velikost písma Nové Subaru WRX STI obletelo Isle of Man v rekordnom čase

Pretekár Mark Higgins prekonal s novým Subaru WRX STI svoj ​​vlastný rekord na legendárnom cestnom okruhu o tridsať sekúnd.
Nové Subaru WRX STI obletelo Isle of Man v rekordnom čase

Nové Subaru WRX STI vylepšilo svoj predchádzajúci rekord z ostrova Man o pol minúty. Nad priemernou dosiahnutou rýchlosťou cez 187 km/h zostáva rozum stáť. Pretekár Mark Higgins ale verí, že by mohol byť ešte o kúsok rýchlejší.

O ostrove Man ste už určite počuli ako v súvislosti s tým, že tu mimo obce neplatia žiadne rýchlostné limity, hlavne vďaka divokým závodom motocyklov Tourist Trophy. Zatiaľ čo väčšina slávnych pretekov sa počas rokov presunula z verejných ciest na bezpečnejšie uzavreté okruhy, tu sa medzi stromami a pätníkmi stále preteká.

Cestný okruh na Isle of Man meria 59,5 km (kam sa hrabe Nordschleife so svojimi dvadsiatimi kilometrami...) a spája niekoľko dedín a miest okolo celého ostrova. Absolútny rekord tu drží John McGuinness, ktorý v roku 2013 zašiel s motocyklom Honda CBR1000RR neuveriteľných 17 minút a 11,5 sekundy priemernou rýchlosťou 212 km/h.

Ale späť k Subaru. Pretekár Mark Higgins tú ​​držal rekord medzi automobilmi už s minulou generáciou Subaru WRX STI, keď sa v roku 2011 dostal ako prvý človek v histórii s autom pod dvadsať minút. Vy si možno pamätáte jeho onboard video, keď chytal v rýchlosti okolo dvoch stoviek kilometrov za hodinu zbesilý šmyk.

Krátký zostrih rekordnej jazdy z roku 2011 vrátane menšej krízovky...

Tohtoročné snaženie s novým Subaru WRX STI sa tiež nezaobišlo bez problémov, keď Higgins v jednej zo zákrut probrzdil a musel si pomôcť ručnou brzdou ako na šotoline v rally. Vraj tu stratil niekoľko dôležitých sekúnd, ale aj tak rekord zlepšil o pol minúty. Dokonca to zaznamenala kamera jedného z divákov:

Subaru WRX STI a Mark Higgins teda držia nový rekord 19 minút a 26 sekúnd. Priemerná rýchlosť 187 km/h je skoro až šokujúca, keď si človek uvedomí, že sa to všetko odohráva na celkom úzkej a hrboľatej verejnej ceste bez akýchkoľvek záchytných a únikových zón.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY