vytisknout velikost písma Nové Subaru WRX STI chce byť ešte lepšie ako to staré [prvé jazdné dojmy]

V piatok dopoludnia Subaru oficiálne na slovenskom trhu odštartovalo predaj novej generácie modelu WRX STI. Ten neprináša revolúciu, ale chce ešte ďalej zlepšiť generáciu predchádzajúcej, ktorá v niektorých ohľadoch medzi aktuálnymi súpermi nemala konkurenciu.
Nové Subaru WRX STI chce byť ešte lepšie ako to staré [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Na úrovni Porsche 911?
  2. Zmeny v praxi, Cenník naopak
  3. Fotogalerie

Subaru WRX STI ako športová ikona nemá v Európe trhať predajné rekordy. Automobilka sem tento model vyslala s úlohou pritiahnuť pozornosť. Niet sa čomu čudovať. Minulý rok bolo vyrobených celkom 25 000 kusov modelu WRX / WRX STI, 650 z toho zamierilo do Európy a naopak 18 000 našlo svojho záujemcu v Amerike. Už z toho je jasné, ktorý trh má hlavnú prioritu.

O novom Subaru WRX STI už sme všeličo napísali. Základ zostal zachovaný, no došlo k mnohým úpravám s cieľom vytvoriť auto s neobyčajnými jazdnými vlastnosťami. Oproti končiacej generácii je tá nová dlhšia o 15 mm, šírka zostala rovnaká, výška klesla o päť milimetrov a rázvor náprav pribral 25 mm. Rozchod kolies na oboch nápravách sa taktiež nezmenil.

Kvôli lepšiemu výhľadu došlo k posunutiu predného stĺpika o 200 mm dopredu. Zväčšil sa celkovo interiér a tiež batožinový priestor, ktorého objem narástol o 40 litrov na konečných 460 litrov. Interiér v podstate kopíruje XV. Navyše je napríklad možnosť sledovať tlak turba alebo nie úplne presvedčivo vyzerajúce karbónové dekory. Ale priority tohto modelu vždy boli niekde trochu inde.

wrx_sti_02.JPGwrx_sti_16.JPG
Nové STI má určite na čo nadväzovať. V súčasnosti bude bojovať o priazeň zákazníkov so súpermi typu Volkswagen Golf R, Audi S3 alebo BMW M135.

Na úrovni Porsche 911?

Zoznam častí, ktoré sa dočkali rôznych vylepšení, je pekne dlhý. Začať môžeme napríklad od riadenia. Hydraulický posilňovač dostal tuhšie uloženie a ostrejší prevod riadenia. Subaru sľubuje extrémne rýchle reakcie, ktoré sa prakticky vyrovnajú tomu, čo poznáme z Porsche 911.

Tuhšie sú tiež pružiny na oboch nápravách (vpredu o 22%, vzadu o 5%), zosilnené boli oba stabilizátory, pridávali sa výstuhy nápravnice a tak ďalej. Spolu s týmito úpravami Subaru vystužil tiež základnú konštrukciu automobilu. Torzná tuhosť sa zdvihla o 40%, pevnosť v pohybe je lepšia o 30 %.

Pohon všetkých kolies so samosvornými diferenciálmi zostal, na prednú nápravu bol však pridaný systém Active Torque Vectoring, ktorý v zákrutách pribrzďuje vnútorné predné koleso. Cieľom bolo eliminovať prirodzenú nedotáčavosť.

Motor oproti niektorým očakávaniam tiež zostal pôvodný. Ide o preplňovaný boxer 2,5 l s výkonom 300 koní a vrcholom krútiaceho momentu 407 Nm. Subaru ale opäť sľubuje rad vylepšení zameraných hlavne na životnosť. S motorom spolupracuje manuálne, o automate (rovnako ako o karosérii hatchback) sa zatiaľ neuvažuje.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY