vytisknout velikost písma Nové Subaru WRX má za sebou test IIHS. Aký je výsledok?

Nové Subaru WRX má za sebou test IIHS. Aký je výsledok?

Ďalší model má za sebou nárazové testy, ktoré vykonáva americká organizácia IIHS. Tentoraz sa dostalo na nové Subaru WRX. Výsledkom je hodnotenie Top Safety Pick, čo znamená, že japonská novinka s prehľadom zvládla všetky skúšky.

Najväčším problémom je vždy náraz s malým presadením do pevnej prekážky. Ten narobil veľké starosti aj modelom, ktoré sú hodnotené podľa Euro NCAP maximálnym počtom piatich hviezd. Prípad nového WRX to ale nie je.

IIHS hodnotí ochranu pri tomto náraze ako dobrú, čo je mimochodom najlepšia známka. Hlavu figuríny zachytil predný a bočný airbag (u niektorých testovaných automobilov v minulosti figurína airbag minula) a hlavne priestor pre vodiča zostal dobre ochránený.

Subaru WRX si odnieslo najlepšie hodnotenie tiež pri ostatných nárazových skúškach. Ak vás zaujíma, prečo tento model nedostal absolútne najlepšie celkové hodnotenie Top Safety Pick+, potom za tým stojí relatívne chudobná ponuka systémov, ktoré majú na starosť prevenciu prípadnej nehody.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY