vytisknout velikost písma Nové Subaru Levorg má po premiére. Objednať si ho môžete od 4. januára

Nové Subaru Levorg má po premiére. Objednať si ho môžete od 4. januára
Zoznam kapitol
  1. Subaru Levorg, Video
  2. Fotogaléria (10x foto)

Autosalón v Los Angeles už je v plnej prevádzke a rovnako tak otvoril svoje brány aj autosalón v Tokiu. Na svojej domácej pôde samozrejme nesmie chýbať automobilka Subaru, ktorá tu predstavuje hneď niekoľko noviniek, pričom tou zrejme najväčšou je model Levorg. Ten je zatiaľ prezentovaný ako koncept, ale do sériovej výroby má veľmi blízko. Dokazuje to okrem samotných tvarov aj fakt, že Subaru v tlačovej správe spomína dátum začiatku prijímania objednávok. Rezervovať si svoj ​​exemplár môžete už štvrtého januára. Predaje odštartujú na jar.

Subaru Levorg je kombi dlhé 4690 mm ​, široké 1780 mm a vysoké 1485 mm. Rázvor náprav ponúkne hodnotu 2650 mm a pohotovostná hmotnosť sa pohybuje okolo 1,5 tony. Pohon dostane na starosť buď preplňovaný dvojliter 2.0 DIT alebo menšia jedna-šestka DIT. Subaru sľubuje ponuku skladajúcu sa z prevedenia 1.6GT, 1.6GT-S , 2.0GTi a 2.0GTi-S. Slabší benzín vyprodukuje 170 koní a 250 Nm, dvojliter je naladený na 300 koní a 400 Nm. Ide však o japonské špecifikácie a je veľmi pravdepodobné, že kvôli emisiám budú tie európske menej výkonné, ako sa tomu stalo pri modeli Forester XT.

Základný štvorvalec si má vystačiť s prídelom 5,74 l/100 km, výkonnejší dvojliter spotrebuje 7,6 l/100 km. S jedna-šestkou údajne nebude problém zvládnuť na jednu nádrž tisíc kilometrov pri rýchlosti 100 km/h. Štandardom pre oba motory je prevodovka Lineartronic a z nej vyplývajúci aj pohon všetkých kolies používajúci medzinápravovú spojku. Subaru Levorg taktiež ponúkne moderné systémy typu Lane Keep Assist alebo adaptívny tempomat.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY