vytisknout velikost písma Nové Subaru Levorg má po premiére. Objednať si ho môžete od 4. januára

Nové Subaru Levorg má po premiére. Objednať si ho môžete od 4. januára
Zoznam kapitol
  1. Subaru Levorg, Video
  2. Fotogaléria (10x foto)

Autosalón v Los Angeles už je v plnej prevádzke a rovnako tak otvoril svoje brány aj autosalón v Tokiu. Na svojej domácej pôde samozrejme nesmie chýbať automobilka Subaru, ktorá tu predstavuje hneď niekoľko noviniek, pričom tou zrejme najväčšou je model Levorg. Ten je zatiaľ prezentovaný ako koncept, ale do sériovej výroby má veľmi blízko. Dokazuje to okrem samotných tvarov aj fakt, že Subaru v tlačovej správe spomína dátum začiatku prijímania objednávok. Rezervovať si svoj ​​exemplár môžete už štvrtého januára. Predaje odštartujú na jar.

Subaru Levorg je kombi dlhé 4690 mm ​, široké 1780 mm a vysoké 1485 mm. Rázvor náprav ponúkne hodnotu 2650 mm a pohotovostná hmotnosť sa pohybuje okolo 1,5 tony. Pohon dostane na starosť buď preplňovaný dvojliter 2.0 DIT alebo menšia jedna-šestka DIT. Subaru sľubuje ponuku skladajúcu sa z prevedenia 1.6GT, 1.6GT-S , 2.0GTi a 2.0GTi-S. Slabší benzín vyprodukuje 170 koní a 250 Nm, dvojliter je naladený na 300 koní a 400 Nm. Ide však o japonské špecifikácie a je veľmi pravdepodobné, že kvôli emisiám budú tie európske menej výkonné, ako sa tomu stalo pri modeli Forester XT.

Základný štvorvalec si má vystačiť s prídelom 5,74 l/100 km, výkonnejší dvojliter spotrebuje 7,6 l/100 km. S jedna-šestkou údajne nebude problém zvládnuť na jednu nádrž tisíc kilometrov pri rýchlosti 100 km/h. Štandardom pre oba motory je prevodovka Lineartronic a z nej vyplývajúci aj pohon všetkých kolies používajúci medzinápravovú spojku. Subaru Levorg taktiež ponúkne moderné systémy typu Lane Keep Assist alebo adaptívny tempomat.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY