vytisknout velikost písma Nové Subaru Impreza na modulárnej platforme sa predstaví už tento rok

Nové Subaru Impreza na modulárnej platforme sa predstaví už tento rok

Úplne nová generácia Subaru Impreza sa s najväčšou pravdepodobnosťou predstaví už na konci tohto roka. Dizajn bude z veľkej časti vychádzať z už skôr predstavených konceptov, ale to hlavné sa bude diať pod kapotou.

Impreza totiž dostane ako prvé Subaru novú modulárnu globálnu platformu.
Tá poslúži na výrobu ďalších modelov, ako je napríklad Legacy, Outback alebo Forester. Jej výhodou je variabilita, vyššia pevnosť a nižšia hmotnosť. Umožňuje samozrejme zástavbu tradičného pohonu všetkých kolies, ale tiež sa u nej počíta s hybridným pohonom a teda miestom pre akumulátory a elektromotory.

Pod kapotu sa nasťahuje nová generácia preplňovaných motorov, ktorú naznačila aktuálnu tisícšesťstovka v modeli Subaru Levorg. Nové štvorvalce dostanú priame vstrekovanie a zrejme aj vypínanie valcov pri čiastočnom zaťažení. Subaru tiež pracuje na mild-hybridu vo forme kompaktného mechanického zotrvačníka.

Pokiaľ ide o modely WRX a WRX STI, tie si pôjdu svojou vlastnou cestou. Sériový model Subaru Impreza je teraz v ponuke chápaný inak a od športovo zameraných modelov sa bude stále viac líšiť. Predaj novej generácie Subaru Impreza bude zahájený na začiatku roka 2017, ale na európsky trh dorazí novinka trochu neskôr. Najprv ju dostane domáce Japonsko, Austrália a USA.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY