vytisknout velikost písma Nové Subaru Impreza na modulárnej platforme sa predstaví už tento rok

Nové Subaru Impreza na modulárnej platforme sa predstaví už tento rok

Úplne nová generácia Subaru Impreza sa s najväčšou pravdepodobnosťou predstaví už na konci tohto roka. Dizajn bude z veľkej časti vychádzať z už skôr predstavených konceptov, ale to hlavné sa bude diať pod kapotou.

Impreza totiž dostane ako prvé Subaru novú modulárnu globálnu platformu.
Tá poslúži na výrobu ďalších modelov, ako je napríklad Legacy, Outback alebo Forester. Jej výhodou je variabilita, vyššia pevnosť a nižšia hmotnosť. Umožňuje samozrejme zástavbu tradičného pohonu všetkých kolies, ale tiež sa u nej počíta s hybridným pohonom a teda miestom pre akumulátory a elektromotory.

Pod kapotu sa nasťahuje nová generácia preplňovaných motorov, ktorú naznačila aktuálnu tisícšesťstovka v modeli Subaru Levorg. Nové štvorvalce dostanú priame vstrekovanie a zrejme aj vypínanie valcov pri čiastočnom zaťažení. Subaru tiež pracuje na mild-hybridu vo forme kompaktného mechanického zotrvačníka.

Pokiaľ ide o modely WRX a WRX STI, tie si pôjdu svojou vlastnou cestou. Sériový model Subaru Impreza je teraz v ponuke chápaný inak a od športovo zameraných modelov sa bude stále viac líšiť. Predaj novej generácie Subaru Impreza bude zahájený na začiatku roka 2017, ale na európsky trh dorazí novinka trochu neskôr. Najprv ju dostane domáce Japonsko, Austrália a USA.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY