vytisknout velikost písma Nové štvorvalce pre Porsche 718 Boxster a Cayman detailne

Porsche muselo pri vývoji a ladení štvorvalcov prekonať niekoľko technických i praktických komplikácií.
Nové štvorvalce pre Porsche 718 Boxster a Cayman detailne

Premiéra novej generácie základných športových modelov Porsche je na spadnutie. Chystajú sa veľké zmeny. Po novom sa budú vstupné športiaky do rodiny Porsche volať 718 Cayman a 718 Boxster, ale to už vieme. Vieme tiež, že budú mať štvorvalce s preplňovaním. A tiež je známe, že oba modely budú mať rovnaký výkon a kupé bude prvýkrát lacnejšie ako roadster.

Zatiaľ ale nevieme, ako to bude s parametrami motorov. Lenže britský magazín Autocar sa teraz dostal k finálnej fáze vývoja nástupcu Boxstera a Caymanu a už pozná niektoré technické detaily. A pretože sa s nimi pochválil verejne, nemôžeme vás o ne samozrejme ochudobniť.

Posledné testy na mrazivom severe

Porsche dokončuje vývoj za polárnym kruhom v oblastiach kanadského Severozápadného teritória. Ladia sa predovšetkým komfortné prvky výbavy ako kúrenie, vyhrievanie volantu, ventilácia a klimatizácia, skúša sa správanie áut v každodennom režime v zhoršených poveternostných podmienkach. Dôraz sa kladie aj na správanie nových motorov, ako si poradí napríklad so studenými štartmi. Vedľa toho sa ale zisťuje aj nastavenie ESP a ďalších systémov.

Práve pohonná jednotka je pomerne zásadnou zmenou, ktorá stojí aj za tým, že nástupca Boxsteru a Caymanu priberie na váhe. A nie práve málo, nárast hmotnosti sa bude pohybovať okolo 85 kg. Sú totiž potrebné turbá, dodatočné chladenie, medzichladiče a ďalšie systémy, bez ktorých sa atmosférický šesťvalec obišiel.

Porsche-Boxster_2001_1600x1200_wallpaper_03.jpgPorsche-Boxster_Spyder_2010_1600x1200_wallpaper_19.jpgPorsche-Cayman_2014_1600x1200_wallpaper_03.jpgPrvý Boxster začínal s šesťvalcom 2,5 l s výkonom 204 koní. V poslednej generácii sa ale model Cayman S dostal na 340 koní, ak nepočítame ešte silnejší Cayman GT4

Základná jednotka je plochý štvorvalec 2,0 l. Nesie kódové označenie 9A2B4T, má jedno turbodúchadlo, výkon by mal dosiahnuť na 220 kW (300 k) a krútiaci moment na 350 Nm. Vysoké otáčky mu ale cudzie nebudú, prototypy sa vraj roztočia do 7400 ot./min.

V ponuke opäť dva motory

Cieľové hodnoty akcelerácie z 0 na 100 km/h sú 5,5 sekundy v prípade manuálnej prevodovky, automat PDK bude o chlp rýchlejší. Kombinovaná spotreba paliva sa zlepší o jeden liter na 100 km.

Druhý motor, ktorý dostane Porsche 718 Boxster S a 718 Cayman S, je viac utajovaný. Zdvihový objem bude 2,4 alebo 2,5 litra a na rozdiel od slabšieho a menšieho agregátu dostane pravdepodobne turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek, čo využíva napríklad 911 Turbo. Výkon by mal dosiahnuť na 265 kW (360 k) a krútiaci moment na 400 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa odohrá za menej ako päť sekúnd a silnejšie modely s písmenom S sa pravdepodobne pozrú za 280 km/h.

Najväčšou prekážkou vývoja vraj bolo vtesnať zložitý motor do malého priestoru. Nakoniec sa jednotka turbodúchadla nasťahovala pred motor tam, kde predtým boli dva protibežné piesty. Aby Porsche dosiahlo podobného stupňa kultivovanosti ako pri šesťvalci, muselo použiť štyri aktívne silentbloky motora.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY