vytisknout velikost písma Nové štvorvalce pre Porsche 718 Boxster a Cayman detailne

Porsche muselo pri vývoji a ladení štvorvalcov prekonať niekoľko technických i praktických komplikácií.
Nové štvorvalce pre Porsche 718 Boxster a Cayman detailne

Premiéra novej generácie základných športových modelov Porsche je na spadnutie. Chystajú sa veľké zmeny. Po novom sa budú vstupné športiaky do rodiny Porsche volať 718 Cayman a 718 Boxster, ale to už vieme. Vieme tiež, že budú mať štvorvalce s preplňovaním. A tiež je známe, že oba modely budú mať rovnaký výkon a kupé bude prvýkrát lacnejšie ako roadster.

Zatiaľ ale nevieme, ako to bude s parametrami motorov. Lenže britský magazín Autocar sa teraz dostal k finálnej fáze vývoja nástupcu Boxstera a Caymanu a už pozná niektoré technické detaily. A pretože sa s nimi pochválil verejne, nemôžeme vás o ne samozrejme ochudobniť.

Posledné testy na mrazivom severe

Porsche dokončuje vývoj za polárnym kruhom v oblastiach kanadského Severozápadného teritória. Ladia sa predovšetkým komfortné prvky výbavy ako kúrenie, vyhrievanie volantu, ventilácia a klimatizácia, skúša sa správanie áut v každodennom režime v zhoršených poveternostných podmienkach. Dôraz sa kladie aj na správanie nových motorov, ako si poradí napríklad so studenými štartmi. Vedľa toho sa ale zisťuje aj nastavenie ESP a ďalších systémov.

Práve pohonná jednotka je pomerne zásadnou zmenou, ktorá stojí aj za tým, že nástupca Boxsteru a Caymanu priberie na váhe. A nie práve málo, nárast hmotnosti sa bude pohybovať okolo 85 kg. Sú totiž potrebné turbá, dodatočné chladenie, medzichladiče a ďalšie systémy, bez ktorých sa atmosférický šesťvalec obišiel.

Porsche-Boxster_2001_1600x1200_wallpaper_03.jpgPorsche-Boxster_Spyder_2010_1600x1200_wallpaper_19.jpgPorsche-Cayman_2014_1600x1200_wallpaper_03.jpgPrvý Boxster začínal s šesťvalcom 2,5 l s výkonom 204 koní. V poslednej generácii sa ale model Cayman S dostal na 340 koní, ak nepočítame ešte silnejší Cayman GT4

Základná jednotka je plochý štvorvalec 2,0 l. Nesie kódové označenie 9A2B4T, má jedno turbodúchadlo, výkon by mal dosiahnuť na 220 kW (300 k) a krútiaci moment na 350 Nm. Vysoké otáčky mu ale cudzie nebudú, prototypy sa vraj roztočia do 7400 ot./min.

V ponuke opäť dva motory

Cieľové hodnoty akcelerácie z 0 na 100 km/h sú 5,5 sekundy v prípade manuálnej prevodovky, automat PDK bude o chlp rýchlejší. Kombinovaná spotreba paliva sa zlepší o jeden liter na 100 km.

Druhý motor, ktorý dostane Porsche 718 Boxster S a 718 Cayman S, je viac utajovaný. Zdvihový objem bude 2,4 alebo 2,5 litra a na rozdiel od slabšieho a menšieho agregátu dostane pravdepodobne turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek, čo využíva napríklad 911 Turbo. Výkon by mal dosiahnuť na 265 kW (360 k) a krútiaci moment na 400 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa odohrá za menej ako päť sekúnd a silnejšie modely s písmenom S sa pravdepodobne pozrú za 280 km/h.

Najväčšou prekážkou vývoja vraj bolo vtesnať zložitý motor do malého priestoru. Nakoniec sa jednotka turbodúchadla nasťahovala pred motor tam, kde predtým boli dva protibežné piesty. Aby Porsche dosiahlo podobného stupňa kultivovanosti ako pri šesťvalci, muselo použiť štyri aktívne silentbloky motora.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY