vytisknout velikost písma Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a stále ešte manuál

Porsche 911 GT3 už nie je samostatným na okruhy zameraným modelom. Teraz sa pridáva aj menší Cayman.
Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a stále ešte manuál

Vždy, keď sa ukáže nejaké vyhranené športové Porsche, máme z toho radosť. Predovšetkým vieme, že to zase bude špičkové auto pre skutočných znalcov samotnej podstaty športového vozidla. A tiež sa tým obhajujú všetky tie naftové Cayenny, štvorvalcové Macany a Panamery, ktoré na tieto zábavná autá zarábajú peniaze.

P15_0066_a5_rgb.jpgP15_0065_a5_rgb.jpgP15_0067_a5_rgb.jpgVeľké krídlo má svoj dôvod, skutočne totiž generuje prítlak. Pracovisko vodiča je pomerne jednoduché a prehľadné. A hlavne tu je stále klasický nadšenecký manuál, ktorý je síce pomalší a náročnejší než automat, ale o tom to práve je.

Porsche Cayman GT4 rozširuje ponuku modelov s označením GT. Zatiaľ ste si po konci šialenej 911 GT2 mohli kúpiť iba model Porsche 911 GT3. Nový Cayman GT4 si samozrejme v rámci firemnej hierarchie nemôže dovoliť atakovať výkony vrcholného modelu, ale aj tak ponúkne veľmi zaujímavú dynamiku.

Nie je tu žiadny downsizovaný motor, ale plochý šesťvalec 3,8 l s atmosférickým nasávaním, ktorý na zadné kolesá cez klasický šesťstupňový manuál a samosvorný diferenciál posiela výkon 283 kW (385 k). Stovka je záležitosťou 4,4 s a maximálna rýchlosť dosahuje na 295 km/h, čo je viac, ako môžete kedy potrebovať.

Porsche Cayman GT4 je tiež prvý Cayman, ktorého aerodynamika bola navrhnutá tak, aby generovala prítlak na oboch nápravách. Možno aj to, popri o 30 mm zníženom podvozku a masívnych brzdách, stojí za časom 7 minút a 40 sekúnd, ktorý Cayman GT4 potrebuje k obídeniu severnej slučky Nürburgringu.

Porsche tvrdí, že Cayman GT4 nadväzuje na tradíciu športových modelov s motorom uprostred, ako bol 904 GTS, 911 GT1, Carrera GT a samozrejme 918 Spyder. Nemeckú cenu 85 779 eur vrátane dane si Cayman GT4 určite obháji. No, a my už začíname šetriť.

P15_0004_a5_rgb.jpgP15_0061_a5_rgb.jpgP15_0062_a5_rgb.jpgP15_0063_a5_rgb.jpgP15_0064_a5_rgb.jpgP15_0069_a5_rgb.jpgP15_0070_a5_rgb.jpgP15_0071_a5_rgb.jpgP15_0072_a5_rgb.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY