vytisknout velikost písma Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a stále ešte manuál

Porsche 911 GT3 už nie je samostatným na okruhy zameraným modelom. Teraz sa pridáva aj menší Cayman.
Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a stále ešte manuál

Vždy, keď sa ukáže nejaké vyhranené športové Porsche, máme z toho radosť. Predovšetkým vieme, že to zase bude špičkové auto pre skutočných znalcov samotnej podstaty športového vozidla. A tiež sa tým obhajujú všetky tie naftové Cayenny, štvorvalcové Macany a Panamery, ktoré na tieto zábavná autá zarábajú peniaze.

P15_0066_a5_rgb.jpgP15_0065_a5_rgb.jpgP15_0067_a5_rgb.jpgVeľké krídlo má svoj dôvod, skutočne totiž generuje prítlak. Pracovisko vodiča je pomerne jednoduché a prehľadné. A hlavne tu je stále klasický nadšenecký manuál, ktorý je síce pomalší a náročnejší než automat, ale o tom to práve je.

Porsche Cayman GT4 rozširuje ponuku modelov s označením GT. Zatiaľ ste si po konci šialenej 911 GT2 mohli kúpiť iba model Porsche 911 GT3. Nový Cayman GT4 si samozrejme v rámci firemnej hierarchie nemôže dovoliť atakovať výkony vrcholného modelu, ale aj tak ponúkne veľmi zaujímavú dynamiku.

Nie je tu žiadny downsizovaný motor, ale plochý šesťvalec 3,8 l s atmosférickým nasávaním, ktorý na zadné kolesá cez klasický šesťstupňový manuál a samosvorný diferenciál posiela výkon 283 kW (385 k). Stovka je záležitosťou 4,4 s a maximálna rýchlosť dosahuje na 295 km/h, čo je viac, ako môžete kedy potrebovať.

Porsche Cayman GT4 je tiež prvý Cayman, ktorého aerodynamika bola navrhnutá tak, aby generovala prítlak na oboch nápravách. Možno aj to, popri o 30 mm zníženom podvozku a masívnych brzdách, stojí za časom 7 minút a 40 sekúnd, ktorý Cayman GT4 potrebuje k obídeniu severnej slučky Nürburgringu.

Porsche tvrdí, že Cayman GT4 nadväzuje na tradíciu športových modelov s motorom uprostred, ako bol 904 GTS, 911 GT1, Carrera GT a samozrejme 918 Spyder. Nemeckú cenu 85 779 eur vrátane dane si Cayman GT4 určite obháji. No, a my už začíname šetriť.

P15_0004_a5_rgb.jpgP15_0061_a5_rgb.jpgP15_0062_a5_rgb.jpgP15_0063_a5_rgb.jpgP15_0064_a5_rgb.jpgP15_0069_a5_rgb.jpgP15_0070_a5_rgb.jpgP15_0071_a5_rgb.jpgP15_0072_a5_rgb.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY