vytisknout velikost písma Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a stále ešte manuál

Porsche 911 GT3 už nie je samostatným na okruhy zameraným modelom. Teraz sa pridáva aj menší Cayman.
Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a stále ešte manuál

Vždy, keď sa ukáže nejaké vyhranené športové Porsche, máme z toho radosť. Predovšetkým vieme, že to zase bude špičkové auto pre skutočných znalcov samotnej podstaty športového vozidla. A tiež sa tým obhajujú všetky tie naftové Cayenny, štvorvalcové Macany a Panamery, ktoré na tieto zábavná autá zarábajú peniaze.

P15_0066_a5_rgb.jpgP15_0065_a5_rgb.jpgP15_0067_a5_rgb.jpgVeľké krídlo má svoj dôvod, skutočne totiž generuje prítlak. Pracovisko vodiča je pomerne jednoduché a prehľadné. A hlavne tu je stále klasický nadšenecký manuál, ktorý je síce pomalší a náročnejší než automat, ale o tom to práve je.

Porsche Cayman GT4 rozširuje ponuku modelov s označením GT. Zatiaľ ste si po konci šialenej 911 GT2 mohli kúpiť iba model Porsche 911 GT3. Nový Cayman GT4 si samozrejme v rámci firemnej hierarchie nemôže dovoliť atakovať výkony vrcholného modelu, ale aj tak ponúkne veľmi zaujímavú dynamiku.

Nie je tu žiadny downsizovaný motor, ale plochý šesťvalec 3,8 l s atmosférickým nasávaním, ktorý na zadné kolesá cez klasický šesťstupňový manuál a samosvorný diferenciál posiela výkon 283 kW (385 k). Stovka je záležitosťou 4,4 s a maximálna rýchlosť dosahuje na 295 km/h, čo je viac, ako môžete kedy potrebovať.

Porsche Cayman GT4 je tiež prvý Cayman, ktorého aerodynamika bola navrhnutá tak, aby generovala prítlak na oboch nápravách. Možno aj to, popri o 30 mm zníženom podvozku a masívnych brzdách, stojí za časom 7 minút a 40 sekúnd, ktorý Cayman GT4 potrebuje k obídeniu severnej slučky Nürburgringu.

Porsche tvrdí, že Cayman GT4 nadväzuje na tradíciu športových modelov s motorom uprostred, ako bol 904 GTS, 911 GT1, Carrera GT a samozrejme 918 Spyder. Nemeckú cenu 85 779 eur vrátane dane si Cayman GT4 určite obháji. No, a my už začíname šetriť.

P15_0004_a5_rgb.jpgP15_0061_a5_rgb.jpgP15_0062_a5_rgb.jpgP15_0063_a5_rgb.jpgP15_0064_a5_rgb.jpgP15_0069_a5_rgb.jpgP15_0070_a5_rgb.jpgP15_0071_a5_rgb.jpgP15_0072_a5_rgb.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY