vytisknout velikost písma Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a stále ešte manuál

Porsche 911 GT3 už nie je samostatným na okruhy zameraným modelom. Teraz sa pridáva aj menší Cayman.
Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a stále ešte manuál

Vždy, keď sa ukáže nejaké vyhranené športové Porsche, máme z toho radosť. Predovšetkým vieme, že to zase bude špičkové auto pre skutočných znalcov samotnej podstaty športového vozidla. A tiež sa tým obhajujú všetky tie naftové Cayenny, štvorvalcové Macany a Panamery, ktoré na tieto zábavná autá zarábajú peniaze.

P15_0066_a5_rgb.jpgP15_0065_a5_rgb.jpgP15_0067_a5_rgb.jpgVeľké krídlo má svoj dôvod, skutočne totiž generuje prítlak. Pracovisko vodiča je pomerne jednoduché a prehľadné. A hlavne tu je stále klasický nadšenecký manuál, ktorý je síce pomalší a náročnejší než automat, ale o tom to práve je.

Porsche Cayman GT4 rozširuje ponuku modelov s označením GT. Zatiaľ ste si po konci šialenej 911 GT2 mohli kúpiť iba model Porsche 911 GT3. Nový Cayman GT4 si samozrejme v rámci firemnej hierarchie nemôže dovoliť atakovať výkony vrcholného modelu, ale aj tak ponúkne veľmi zaujímavú dynamiku.

Nie je tu žiadny downsizovaný motor, ale plochý šesťvalec 3,8 l s atmosférickým nasávaním, ktorý na zadné kolesá cez klasický šesťstupňový manuál a samosvorný diferenciál posiela výkon 283 kW (385 k). Stovka je záležitosťou 4,4 s a maximálna rýchlosť dosahuje na 295 km/h, čo je viac, ako môžete kedy potrebovať.

Porsche Cayman GT4 je tiež prvý Cayman, ktorého aerodynamika bola navrhnutá tak, aby generovala prítlak na oboch nápravách. Možno aj to, popri o 30 mm zníženom podvozku a masívnych brzdách, stojí za časom 7 minút a 40 sekúnd, ktorý Cayman GT4 potrebuje k obídeniu severnej slučky Nürburgringu.

Porsche tvrdí, že Cayman GT4 nadväzuje na tradíciu športových modelov s motorom uprostred, ako bol 904 GTS, 911 GT1, Carrera GT a samozrejme 918 Spyder. Nemeckú cenu 85 779 eur vrátane dane si Cayman GT4 určite obháji. No, a my už začíname šetriť.

P15_0004_a5_rgb.jpgP15_0061_a5_rgb.jpgP15_0062_a5_rgb.jpgP15_0063_a5_rgb.jpgP15_0064_a5_rgb.jpgP15_0069_a5_rgb.jpgP15_0070_a5_rgb.jpgP15_0071_a5_rgb.jpgP15_0072_a5_rgb.jpg

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY