vytisknout velikost písma Nové Porsche 911 GTS: Keď obyčajná Carrera S nestačí

Nové Porsche 911 GTS: Keď obyčajná Carrera S nestačí

Rovnako ako v prípade minulej generácie Porsche 911 označenej ako 997 aj nová generácia označovaná ako 991 dostala model GTS. Ten sa opäť postaví nad Carreru S nielen výkonom, ale aj základnou výbavou a možnosťami individualizácie. Dostanete napríklad kolesá s centrálnymi maticami, pozmenený dizajn svetiel, iné koncovky výfuku a rozšírené blatníky.

P14_0893_a5_rgb.jpgP14_0889_a5_rgb.jpgP14_0895_a5_rgb.jpg
Dôležitejší než drobné modifikácie vzhľadu je nárast výkonu a rozsiahlejšia výbava

Vzadu uložený plochý šesťvalec 3,8 l s atmosférickým nasávaním ponúka výkon 316 kW (430 k), čo je o tridsať konských síl viac ako Carrera S. V prípade kupé, ktoré je rýchlejšie než trochu ťažší kabriolet, sa Porsche 911 GTS dostane na stovku za 4,0 s a rozbehne sa až na 306 km/h.

Motor je možné kombinovať s manuálnou alebo automatickou prevodovkou PDK. Rovnako tak si môžete vybrať, či vám stačí zadný náhon, alebo či potrebujete štvorkolku.

Proti bežným modelom Porsche 911 má model GTS v základnej výbave paket Sport Chrono a tiež adaptívny podvozok PASM. Cena v susednom Nemecku začína na sume 117 549 eur vrátane ich 19% dane.

P14_0886_a5_rgb.jpgP14_0887_a5_rgb.jpgP14_0888_a5_rgb.jpgP14_0890_a5_rgb.jpgP14_0891_a5_rgb.jpgP14_0892_a5_rgb.jpgP14_0894_a5_rgb.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY