vytisknout velikost písma Nové Mini prichádza aj vo verzii Convertible. Je opäť o niečo väčšie

Nové Mini prichádza aj vo verzii Convertible. Je opäť o niečo väčšie
Zoznam kapitol
  1. Mini Convertible, Videá
  2. Mini Convertible: Fotogaléria

Rodina modelov Mini novej generácie veľmi rýchlo rastie. V ponuke je okrem základného prevedenia aj väčšia päťdverová verzia, vo Frankfurte sa ukázal variant Clubman a teraz prichádza kabriolet. Svetovú premiéru má naplánovanú na autosalón v Tokiu.

Ako všetky ostatné verzie nového Mini je aj táto v porovnaní so svojim predchodcom väčšia. Na dĺžku pribrala 98 mm, širšia je o 44 mm a vyššia o 1 mm. Celkovo tak meria posledné vydanie Mini Convertible 3821 mm na dĺžku, 1727 mm na šírku a 1415 mm na výšku. Zväčšoval sa ale tiež rozchod kolies na oboch nápravách (+42 mm vpredu, +34 mm vzadu) a o necelé tri centimetre narástol rázvor náprav.

Väčšie rozmery sa podpísali okrem iného aj na veľkosti batožinového priestoru, ktorý ponúka o štvrtinu viac priestoru. Konkrétne máte k dispozícii 215 litrov v situáciách, keď je strecha hore, respektíve 160 litrov ak strechu stiahnete. Strecha ako taká je plátená, na manipuláciu potrebuje systém 18 sekúnd, ale nemusíte kvôli tomu zastavovať. So strechou je možné hýbať do rýchlosti 30 km/h.

Ako asi očakávate, ponuka motorizácií bude kopírovať základný hatchback, takže sa môžete tešiť na benzínové aj naftové trojvalce a na výkonnejšie štvorvalce. Dynamické parametre i spotreba sú klasicky trochu horšie, pretože úpravy karosérie alebo napríklad mechanizmus sťahovacej strechy znamenajú vyššiu hmotnosť. Oproti hatchbacku je kabrio ťažšie o 120 kilogramov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY