vytisknout velikost písma Nové Mini prichádza aj vo verzii Convertible. Je opäť o niečo väčšie

Nové Mini prichádza aj vo verzii Convertible. Je opäť o niečo väčšie
Zoznam kapitol
  1. Mini Convertible, Videá
  2. Mini Convertible: Fotogaléria

Rodina modelov Mini novej generácie veľmi rýchlo rastie. V ponuke je okrem základného prevedenia aj väčšia päťdverová verzia, vo Frankfurte sa ukázal variant Clubman a teraz prichádza kabriolet. Svetovú premiéru má naplánovanú na autosalón v Tokiu.

Ako všetky ostatné verzie nového Mini je aj táto v porovnaní so svojim predchodcom väčšia. Na dĺžku pribrala 98 mm, širšia je o 44 mm a vyššia o 1 mm. Celkovo tak meria posledné vydanie Mini Convertible 3821 mm na dĺžku, 1727 mm na šírku a 1415 mm na výšku. Zväčšoval sa ale tiež rozchod kolies na oboch nápravách (+42 mm vpredu, +34 mm vzadu) a o necelé tri centimetre narástol rázvor náprav.

Väčšie rozmery sa podpísali okrem iného aj na veľkosti batožinového priestoru, ktorý ponúka o štvrtinu viac priestoru. Konkrétne máte k dispozícii 215 litrov v situáciách, keď je strecha hore, respektíve 160 litrov ak strechu stiahnete. Strecha ako taká je plátená, na manipuláciu potrebuje systém 18 sekúnd, ale nemusíte kvôli tomu zastavovať. So strechou je možné hýbať do rýchlosti 30 km/h.

Ako asi očakávate, ponuka motorizácií bude kopírovať základný hatchback, takže sa môžete tešiť na benzínové aj naftové trojvalce a na výkonnejšie štvorvalce. Dynamické parametre i spotreba sú klasicky trochu horšie, pretože úpravy karosérie alebo napríklad mechanizmus sťahovacej strechy znamenajú vyššiu hmotnosť. Oproti hatchbacku je kabrio ťažšie o 120 kilogramov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY