vytisknout velikost písma Nové Mini prichádza aj vo verzii Convertible. Je opäť o niečo väčšie

Nové Mini prichádza aj vo verzii Convertible. Je opäť o niečo väčšie
Zoznam kapitol
  1. Mini Convertible, Videá
  2. Mini Convertible: Fotogaléria

Rodina modelov Mini novej generácie veľmi rýchlo rastie. V ponuke je okrem základného prevedenia aj väčšia päťdverová verzia, vo Frankfurte sa ukázal variant Clubman a teraz prichádza kabriolet. Svetovú premiéru má naplánovanú na autosalón v Tokiu.

Ako všetky ostatné verzie nového Mini je aj táto v porovnaní so svojim predchodcom väčšia. Na dĺžku pribrala 98 mm, širšia je o 44 mm a vyššia o 1 mm. Celkovo tak meria posledné vydanie Mini Convertible 3821 mm na dĺžku, 1727 mm na šírku a 1415 mm na výšku. Zväčšoval sa ale tiež rozchod kolies na oboch nápravách (+42 mm vpredu, +34 mm vzadu) a o necelé tri centimetre narástol rázvor náprav.

Väčšie rozmery sa podpísali okrem iného aj na veľkosti batožinového priestoru, ktorý ponúka o štvrtinu viac priestoru. Konkrétne máte k dispozícii 215 litrov v situáciách, keď je strecha hore, respektíve 160 litrov ak strechu stiahnete. Strecha ako taká je plátená, na manipuláciu potrebuje systém 18 sekúnd, ale nemusíte kvôli tomu zastavovať. So strechou je možné hýbať do rýchlosti 30 km/h.

Ako asi očakávate, ponuka motorizácií bude kopírovať základný hatchback, takže sa môžete tešiť na benzínové aj naftové trojvalce a na výkonnejšie štvorvalce. Dynamické parametre i spotreba sú klasicky trochu horšie, pretože úpravy karosérie alebo napríklad mechanizmus sťahovacej strechy znamenajú vyššiu hmotnosť. Oproti hatchbacku je kabrio ťažšie o 120 kilogramov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY