vytisknout velikost písma Nové Mini dostalo pár dverí navyše

Nové Mini dostalo pár dverí navyše
Zoznam kapitol
  1. Nové Mini 5dv
  2. Fotogaléria: Nové Mini 5dv

Prvýkrát v histórii britskej značky Mini sa základný klasický model bude predávať aj ako päťdverový hatchback.

Iste, Mini už predáva napríklad päťdverový model Countryman, ale malé základné Mini ešte nikdy v päťdverovom prevedení nebolo. Novinka kvôli tomu narástla o 161 mm, rázvor sa predĺžil o 72 mm.

mini (2).jpgmini (21).jpgmini (102).jpg
Päťdverové Mini sa zväčšilo hlavne na zadných sedadlách a v kufri. Ako inak

Tých 72 mm sa podľa automobilky prejavilo na mieste pre zadných cestujúcich. Tí by mali mať o 11 mm viac miesta na hlavu, pretože nové päťdverové Mini je o túto hodnotu vyššiu.

Základný objem kufra teraz činí slušných 278 litrov a po sklopení zadných sedadiel, ktoré sú deliteľné v pomere 60:40, získate až 941 litrov voľného miesta. To už by mohlo na bežné rodinné nákupy stačiť.

Inak sa na technike nič zásadné nemení, vpredu sú stále vzpery MacPherson, vzadu nezávislé viacprvkové zavesenie. Ani pod kapotou sa nekoná žiadna revolúcia. Dostaneme motory známe z trojdverového Mini. Zatiaľ sú v ponuke verzie Cooper, Cooper S, Cooper D a Cooper SD.

Technické údaje Mini 5dv

Model

MotorVýkon kW/kKrútiaci momentZrýchlenie 0-100 km/hMax. rýchlosťSpotreba l/100 km
Cooper1,5 l, trojvalec 100 / 136 220 Nm 8,2 s (8,1 s) 207 (207) km/h4,7 - 4,8
(4,8 - 4,9) 
Cooper S2,0 l, štvorvalec 141 / 192 280 Nm 6,9 s (6,8 s) 232 (230) km/h 5,9 - 6,0
(5,4 - 5,5)
Cooper D1,5 l, trojvalec 85 / 116 270 Nm 9,4 s (9,5 s) 203 (202) km/h 3,6 - 3,7
(3,8 - 3,9)
Cooper SD2,0 l, štvorvalec 125 / 170 360 Nm 7,4 s (7,3 s) 225 (223) km/h 4,1 - 4,3
(4,1 - 4,2)

Údaje v zátvorke platia pro model so šesťstupňovou automatickou prevodovkou

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY