vytisknout velikost písma Nové Ferrari 812 Superfast je najvýkonnejšie Ferrari s motorom V12 vpredu

Ferrari 812 Superfast dostalo najvýkonnejší atmosférický dvanásťvalec. Novinka nahrádza modely F12berlinetta a F12tdf. Zrejme je to posledné Ferrari V12 bez preplňovania a elektrickej asistencie. Verejnosť ho prvýkrát uvidí na autosalóne v Ženeve.
Nové Ferrari 812 Superfast je najvýkonnejšie Ferrari s motorom V12 vpredu

Rozlúčte sa s Ferrari F12berlinetta a F12tdf. Prichádza Ferrari 812 Superfast, najvýkonnejšie a najrýchlejšie sériové cestné Ferrari s motorom vpredu všetkých čias. Zároveň ide o najsilnejší sériovo vyrábaný atmosférický dvanásťvalec súčasnosti, ktorý si talianska automobilka nadeľuje k svojmu sedemdesiatemu výročiu.

Ferrari 812 Superfast sa verejnosti predstaví na autosalóne v Ženeve, kde budeme môcť obdivovať jedno z posledných (ak nie naozaj posledný) klasických Ferrari, ktoré ešte nepotrebujú hybridný pohon alebo preplňovanie.

Ferrari 812 poháňa modernizovaný dvanásťvalec odvodený od jednotky použitej v superšporte LaFerrari. Zdvihový objem bol zvýšený na 6,5 ​​l a výkon motora dosahuje 588 kW (800 koní) pri 8500 min-1. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 718 Nm v 7000 min-1, od 3500 min-1 je k dispozícii už 80% tejto hodnoty.

Sila je prenášaná výlučne na zadné kolesá cez modernizovanú dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku. Ferrari sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, najvyššia rýchlosť prekračuje 340 km/h. Presné číslo Ferrari tradične neudáva.

Novinkou je elektrický posilňovač riadenia, ktorý pracuje s upraveným stabilizačným systémom a aktívnym natáčaním zadnej nápravy. Podľa Ferrari to zjednoduší ovládanie, ale zároveň má nový stabilizačný systém a riadenie pomôcť skúseným vodičom lepšie si vychutnať dynamický potenciál klasickej koncepcie s motorom vpredu.

Hmotnosť 1525 kg naznačuje, že toto Ferrari je predovšetkým luxusné kupé. Výbava bude už od začiatku bohatá, ale tak nejako sa očakáva, že vybraní zákazníci minú ešte veľa peňazí za individuálne doplnky. Cenu automobilka tiež nezverejňuje.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY