vytisknout velikost písma Nové BMW X5 dorazí už budúci rok s platformou pre väčšie X7

Nová platforma pre veľké SUV značky BMW bude vychádzať z platformy CLAR (Cluster Architecture), ktorú používa napríklad nové BMW radu 7.
Nové BMW X5 dorazí už budúci rok s platformou pre väčšie X7

Model BMW X5 bolo prvé SUV mníchovskej značky a teraz sa urýchľujú prípravy jeho štvrtej generácie. Prečo už štvrtej, keď sa súčasný model predstavil až v roku 2014? Životný cyklus aktuálneho modelu bude skrátený a vozidlo sa dočká úplne novej generácie kvôli tomu, aby sa mohla pripraviť a vyskúšať nová platforma.

BMW totiž chystá už na rok 2018 premiéru veľkého luxusného SUV X7. To dostane práve novú platformu, ktorú si vypožičia už budúci rok BMW X5 a následne aj model X6. Počas nasledujúcich troch rokov má navyše nemecká automobilka v pláne omladiť celý modelový rad X, ktorá tvorí tretinu celosvetových predajov, pripomína magazín Motoring.

Nová platforma pre veľké SUV značky BMW bude vychádzať z platformy CLAR (Cluster Architecture), ktorú používa napríklad nové BMW radu 7. Automobilka teda použije opäť kombináciu hliníka, vysokopevnostnej ocele a uhlíkových vlákien. Nové SUV X5 by tak mohlo byť ľahšie a pevnejšie.

BMW X5 zostane pravdepodobne najpredávanejším SUV automobilky a model X7 bude fungovať skôr ako doplnok. Výroba novej X5 a pripravovaného modelu X7 bude opäť prebiehať v USA na rovnakej linke. Pokiaľ ide o motory, X7 dostane rovnakú paletu ako X5 vrátane plug-in hybridu.

  • 15. 4. 2016 9:20 Ondra Test
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY