vytisknout velikost písma Nové BMW X5 dorazí už budúci rok s platformou pre väčšie X7

Nová platforma pre veľké SUV značky BMW bude vychádzať z platformy CLAR (Cluster Architecture), ktorú používa napríklad nové BMW radu 7.
Nové BMW X5 dorazí už budúci rok s platformou pre väčšie X7

Model BMW X5 bolo prvé SUV mníchovskej značky a teraz sa urýchľujú prípravy jeho štvrtej generácie. Prečo už štvrtej, keď sa súčasný model predstavil až v roku 2014? Životný cyklus aktuálneho modelu bude skrátený a vozidlo sa dočká úplne novej generácie kvôli tomu, aby sa mohla pripraviť a vyskúšať nová platforma.

BMW totiž chystá už na rok 2018 premiéru veľkého luxusného SUV X7. To dostane práve novú platformu, ktorú si vypožičia už budúci rok BMW X5 a následne aj model X6. Počas nasledujúcich troch rokov má navyše nemecká automobilka v pláne omladiť celý modelový rad X, ktorá tvorí tretinu celosvetových predajov, pripomína magazín Motoring.

Nová platforma pre veľké SUV značky BMW bude vychádzať z platformy CLAR (Cluster Architecture), ktorú používa napríklad nové BMW radu 7. Automobilka teda použije opäť kombináciu hliníka, vysokopevnostnej ocele a uhlíkových vlákien. Nové SUV X5 by tak mohlo byť ľahšie a pevnejšie.

BMW X5 zostane pravdepodobne najpredávanejším SUV automobilky a model X7 bude fungovať skôr ako doplnok. Výroba novej X5 a pripravovaného modelu X7 bude opäť prebiehať v USA na rovnakej linke. Pokiaľ ide o motory, X7 dostane rovnakú paletu ako X5 vrátane plug-in hybridu.

  • 15. 4. 2016 9:20 Ondra Test
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY