vytisknout velikost písma Nové BMW radu 7 je tu. Jazdí na diaľkové ovládanie a má laserové svetlá

BMW ukázalo novú radu 7. Má karbónovú konštrukciu, schudla 130 kg a môžete ju riadiť cez diaľkové ovládanie.
Nové BMW radu 7 je tu. Jazdí na diaľkové ovládanie a má laserové svetlá
Zoznam kapitol
  1. BMW radu 7 (G11/G12)
  2. Fotogaléria: BMW radu 7 (G11/G12)

Informácie o novej (už šiestej) generácii BMW radu 7 sa dostali von už s predstihom a automobilka vlastne všetky zásadné novinky potvrdila. Už sme si teda mohli prečítať o odľahčenej čiastočne karbónovej konštrukcii alebo napríklad o diaľkovom ovládaní. Áno, túto luxusnú limuzínu môžete riadiť, bez toho aby ste v nej museli sedieť.

bmw 7 (14).jpgbmw 7 (30).jpgbmw 7 (58).jpg
M paket, ovládanie gestami a možnosť riadiť auto na diaľku. To je nová generácia BMW radu 7

BMW síce pri návrhu konštrukcie neopustilo klasické materiály, ako napríklad hliník alebo oceľ, a nešlo cestou karbónového monokoku ako v prípade vozidiel BMW i, ale použilo karbónové výstuže, takže je celá stavba nielen pevnejšia, ale aj ľahšia. Medzigeneračne BMW radu 7, ktoré bude opäť dostupné aj v predĺženej verzii L, schudlo 130 kg.

Čo sa motorov týka, BMW radu 7 začína na obľúbenej verzii BMW 730d. Naftový trojlitrový radový šesťvalec má výkon 195 kW (265 k) v 4000 ot./min. a krútiaci moment 620 Nm v rozmedzí 2000 až 2500 ot./min. Stovku zvládne za 6,1 sekundy, so systémom xDrive dokonca za 5,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h a kombinovaná spotreba dosahuje na 4,5 až 5,2 litra na 100 km.

Model BMW 740i je k dispozícii výhradne s pohonom zadných kolies. Spolieha sa na preplňovaný radový šesťvalec 3,0 l s výkonom 240 kW (326 k) v 5500 až 6500 ot./min. a krútiacim momentom 450 Nm v 1380 - 5000 ot./min. Stovku vie za 5,5 sekundy, rozbehne sa na 250 km/h a spotrebuje 7 litrov benzínu na 100 km.

Na vrchole je zatiaľ preplňovaný osemvalec v BMW 750i xDrive. Dostanete ho len s pohonom všetkých kolies a má výkon 330 kW (450 k) v 5500 až 6000 ot./min. Krútiaci moment má hodnotu 650 Nm v 1800 až 4500 ot./min. a to stačí na to, aby auto zvládlo stovku za 4,4 sekundy. Rýchlosť opäť stráži obmedzovač na 250 km/h a kombinovaná spotreba je stanovená na 8,1 až 8,5 litra na 100 km.

bmw 7 (15).jpgbmw 7 (16).jpgbmw 7 (18).jpgBMW vystužil konštrukciu uhlíkovými vláknami. Vďaka tomu je nová sedmička o 130 kg ľahšia a zároveň pevnejšia. Na vrchole je zatiaľ osemvalec s dvoma turbami a výkonom 450 koní

Bez hybridu by to dnes nešlo a už od začiatku bude BMW radu 7 k dispozícii aj vo verzii 740e, čo je plug-in hybrid zložený z preplňovaného štvorvalca 2,0 l a elektromotorov. Celkový výkon sústavy je 240 kW (326 k) a BMW udáva kombinované emisie 49 g/km CO2. To zodpovedá spotrebe 2,1 l/100 km. Model BMW 740e je k dispozícii aj ako štvorkolka xDrive, na elektrinu prejde až 40 km a dosiahne na ňu najvyššej rýchlosti 120 km/h.

Novinkou vo výbave je prepracovaný systém iDrive s dotykovým ovládaním a predovšetkým s funkciou rozpoznávania gest. Navyše systém môžete naučiť rôzne gestá na rôzne funkcie, napríklad na prijímanie hovorov, zosilnenie hudby a podobne. S týmto sa asi pri redakčnom teste pekne vyhráme... Dotykový tablet je navyše odnímateľný a prenosný.

Laserové svetlá budú zatiaľ za príplatok. Podľa BMW majú dosvit až 600 metrov a disponujú aj automatickou clonou, takže neoslňujú protiidúce autá. Zaujímavé ale je, že štandardne prichádza BMW radu 7 na 17" kolesách s pomerne vysokým profilom pneumatiky. V BMW asi konečne pochopili, že keď auto príliš hádže, nie je to dobré. Nebojte, môžete si kúpiť aj dvadsaťjednotky. V tlačovej správe sme sa ale nedočítali nič o runflatoch.

bmw 7 (11).jpgbmw 7 (12).jpgbmw 7 (38).jpgOsemvalec má v základe pohon všetkých kolies xDrive. Všetky modely BMW radu 7 dostanú aj vzduchový podvozok. Aktívne stabilizátory a laserové svetlá sú za príplatok

Automatická osemstupňová prevodovka bola zmodernizovaná a má nižšie straty, väčšie rozpätie rýchlostí a spolupracuje s navigáciou (aj keď nemáte navigáciu zapnutú), takže presne viete, kde bude aká zákruta alebo stúpanie a dokáže lepšie vybrať vhodnú rýchlosť pre ešte efektívnejšiu jazdu. V ekonomickom režime sa potom prevodovka od motora po zložení nohy z plynu úplne odpojí.

BMW radu 7 štandardne vychádza na vzduchovom podvozku so samoniveláciou. Aj keď je motor vypnutý, auto udržuje stále rovnakú svetlú výšku. Každé koleso je riadené samo, takže sedmička vie pomocou vzduchového podvozku kompenzovať aj nerovnomerné rozloženie nákladu. To sa môže hodiť, ak pán riaditeľ, ktorý sa necháva voziť vpravo vzadu, trochu pribral.

Podvozok môže byť v rýchlostiach do 35 km/h zdvihnutý o 20 mm, napríklad ak potrebujete prejsť väčšiu nerovnosť. A samozrejme je možné jeho tuhosť nastavovať. Do všetkých modelov okrem hybridu si môžete prikúpiť aj aktívne stabilizátory a aby toho nebolo málo, BMW radu 7 má samozrejme funkciu pre samočinnú jazdu v kolónach, popri všetkých tých obvyklých bezpečnostných systémov a asistentov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY