vytisknout velikost písma Nové BMW radu 7 bude celé z hliníka a karbónu. Ukáže sa v septembri

V Ženeve ešte novú limuzínu BMW radu 7 neuvidíme, ale ukáže sa v septembri vo Frankfurte a Mercedes triedy S vedľa nej bude vyzerať ako prehistorický nástroj.
Nové BMW radu 7 bude celé z hliníka a karbónu. Ukáže sa v septembri

Súčasné BMW radu 7 už melie z posledného, ale nástupca je za dverami. Proti doterajším zvyklostiam sa limuzína radu 7 radikálne premieňa, najmä čo sa použitých technologických postupov týka.

Kým súčasná generácia je proste veľké a ťažké auto plné elektroniky, nový model použije úplne iné materiály a dá nám nahliadnuť do blízkej budúcnosti. Vyzerá to, že súčasný Mercedes-Benz triedy S vedľa novej sedmičky zostarne o jednu generáciu.

Nové BMW radu 7, ako už skôr informovali Automotive News, vyjde ako prvý model značky na úplne novej modulárnej platforme 35up, ktorú si potom požičajú všetky klasické modely s pohonom zadných alebo všetkých kolies od radu 3 nahor. Jej veľkou výhodou má byť variabilita pohonného ústrojenstva. Je pripravená na zástavbu akumulátorov, elektromotorov a dokonca aj vodíkových alebo plynových nádrží.

BMW využije svoje znalosti pri práci s plastmi zosilnenými uhlíkovými vláknami. Nejedná sa o klasické uhlíkové vlákna, ale o kompozit, ktorý je podobne pevný a ľahký, avšak lacnejší a tiež vhodnejší na veľkosériovú výrobu. Ten bude vo väčšej miere použitý na karosérii. Šasi bude prevažne z hliníka, niektoré nosné a bezpečnostné prvky budú vsádzať na vysokopevnostnú oceľ, iné tiež na uhlíkové vlákna.

Karbónová má byť napríklad kapota, strecha a veko kufra. Na blatníky bude použitý zosilnený plast, dvere budú hliníkové. Výsledkom má byť radikálny redukcia hmotnosti v poriadku stoviek kilogramov. Odľahčenia sa má dočkať aj elektronika a kabeláž by mala byť jednoduchšia. Prenos dát majú zabezpečiť optické káble.

BMW prvýkrát uplatní pokročilé funkcie autonómnej jazdy, ktoré už nebudú vyžadovať ruky na volante. Auto bude vedieť samo zaparkovať a skúša sa aj systém, kedy vystúpite, zadáte pokyn a auto si samo nájde parkovacie miesto, zatiaľ čo vy už odchádzate preč.

Pod kapotou budú zásadne prepracované motory a začínať sa bude už na štvorvalcoch. Vznikne aj niekoľko hybridných verzií (naftová aj benzínová), avšak naproti nim bude verzia M7 s pohonom všetkých kolies xDrive a dvakrát preplňovaným osemvalcom, ktorá má konkurovať Mercedesu S63 AMG. Vraj ale bude určená len pre severoamerický trh.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY