vytisknout velikost písma Nové BMW radu 7 bude celé z hliníka a karbónu. Ukáže sa v septembri

V Ženeve ešte novú limuzínu BMW radu 7 neuvidíme, ale ukáže sa v septembri vo Frankfurte a Mercedes triedy S vedľa nej bude vyzerať ako prehistorický nástroj.
Nové BMW radu 7 bude celé z hliníka a karbónu. Ukáže sa v septembri

Súčasné BMW radu 7 už melie z posledného, ale nástupca je za dverami. Proti doterajším zvyklostiam sa limuzína radu 7 radikálne premieňa, najmä čo sa použitých technologických postupov týka.

Kým súčasná generácia je proste veľké a ťažké auto plné elektroniky, nový model použije úplne iné materiály a dá nám nahliadnuť do blízkej budúcnosti. Vyzerá to, že súčasný Mercedes-Benz triedy S vedľa novej sedmičky zostarne o jednu generáciu.

Nové BMW radu 7, ako už skôr informovali Automotive News, vyjde ako prvý model značky na úplne novej modulárnej platforme 35up, ktorú si potom požičajú všetky klasické modely s pohonom zadných alebo všetkých kolies od radu 3 nahor. Jej veľkou výhodou má byť variabilita pohonného ústrojenstva. Je pripravená na zástavbu akumulátorov, elektromotorov a dokonca aj vodíkových alebo plynových nádrží.

BMW využije svoje znalosti pri práci s plastmi zosilnenými uhlíkovými vláknami. Nejedná sa o klasické uhlíkové vlákna, ale o kompozit, ktorý je podobne pevný a ľahký, avšak lacnejší a tiež vhodnejší na veľkosériovú výrobu. Ten bude vo väčšej miere použitý na karosérii. Šasi bude prevažne z hliníka, niektoré nosné a bezpečnostné prvky budú vsádzať na vysokopevnostnú oceľ, iné tiež na uhlíkové vlákna.

Karbónová má byť napríklad kapota, strecha a veko kufra. Na blatníky bude použitý zosilnený plast, dvere budú hliníkové. Výsledkom má byť radikálny redukcia hmotnosti v poriadku stoviek kilogramov. Odľahčenia sa má dočkať aj elektronika a kabeláž by mala byť jednoduchšia. Prenos dát majú zabezpečiť optické káble.

BMW prvýkrát uplatní pokročilé funkcie autonómnej jazdy, ktoré už nebudú vyžadovať ruky na volante. Auto bude vedieť samo zaparkovať a skúša sa aj systém, kedy vystúpite, zadáte pokyn a auto si samo nájde parkovacie miesto, zatiaľ čo vy už odchádzate preč.

Pod kapotou budú zásadne prepracované motory a začínať sa bude už na štvorvalcoch. Vznikne aj niekoľko hybridných verzií (naftová aj benzínová), avšak naproti nim bude verzia M7 s pohonom všetkých kolies xDrive a dvakrát preplňovaným osemvalcom, ktorá má konkurovať Mercedesu S63 AMG. Vraj ale bude určená len pre severoamerický trh.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY