vytisknout velikost písma Nové BMW radu 7 bude celé z hliníka a karbónu. Ukáže sa v septembri

V Ženeve ešte novú limuzínu BMW radu 7 neuvidíme, ale ukáže sa v septembri vo Frankfurte a Mercedes triedy S vedľa nej bude vyzerať ako prehistorický nástroj.
Nové BMW radu 7 bude celé z hliníka a karbónu. Ukáže sa v septembri

Súčasné BMW radu 7 už melie z posledného, ale nástupca je za dverami. Proti doterajším zvyklostiam sa limuzína radu 7 radikálne premieňa, najmä čo sa použitých technologických postupov týka.

Kým súčasná generácia je proste veľké a ťažké auto plné elektroniky, nový model použije úplne iné materiály a dá nám nahliadnuť do blízkej budúcnosti. Vyzerá to, že súčasný Mercedes-Benz triedy S vedľa novej sedmičky zostarne o jednu generáciu.

Nové BMW radu 7, ako už skôr informovali Automotive News, vyjde ako prvý model značky na úplne novej modulárnej platforme 35up, ktorú si potom požičajú všetky klasické modely s pohonom zadných alebo všetkých kolies od radu 3 nahor. Jej veľkou výhodou má byť variabilita pohonného ústrojenstva. Je pripravená na zástavbu akumulátorov, elektromotorov a dokonca aj vodíkových alebo plynových nádrží.

BMW využije svoje znalosti pri práci s plastmi zosilnenými uhlíkovými vláknami. Nejedná sa o klasické uhlíkové vlákna, ale o kompozit, ktorý je podobne pevný a ľahký, avšak lacnejší a tiež vhodnejší na veľkosériovú výrobu. Ten bude vo väčšej miere použitý na karosérii. Šasi bude prevažne z hliníka, niektoré nosné a bezpečnostné prvky budú vsádzať na vysokopevnostnú oceľ, iné tiež na uhlíkové vlákna.

Karbónová má byť napríklad kapota, strecha a veko kufra. Na blatníky bude použitý zosilnený plast, dvere budú hliníkové. Výsledkom má byť radikálny redukcia hmotnosti v poriadku stoviek kilogramov. Odľahčenia sa má dočkať aj elektronika a kabeláž by mala byť jednoduchšia. Prenos dát majú zabezpečiť optické káble.

BMW prvýkrát uplatní pokročilé funkcie autonómnej jazdy, ktoré už nebudú vyžadovať ruky na volante. Auto bude vedieť samo zaparkovať a skúša sa aj systém, kedy vystúpite, zadáte pokyn a auto si samo nájde parkovacie miesto, zatiaľ čo vy už odchádzate preč.

Pod kapotou budú zásadne prepracované motory a začínať sa bude už na štvorvalcoch. Vznikne aj niekoľko hybridných verzií (naftová aj benzínová), avšak naproti nim bude verzia M7 s pohonom všetkých kolies xDrive a dvakrát preplňovaným osemvalcom, ktorá má konkurovať Mercedesu S63 AMG. Vraj ale bude určená len pre severoamerický trh.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY