vytisknout velikost písma Nové BMW radu 7 bude celé z hliníka a karbónu. Ukáže sa v septembri

V Ženeve ešte novú limuzínu BMW radu 7 neuvidíme, ale ukáže sa v septembri vo Frankfurte a Mercedes triedy S vedľa nej bude vyzerať ako prehistorický nástroj.
Nové BMW radu 7 bude celé z hliníka a karbónu. Ukáže sa v septembri

Súčasné BMW radu 7 už melie z posledného, ale nástupca je za dverami. Proti doterajším zvyklostiam sa limuzína radu 7 radikálne premieňa, najmä čo sa použitých technologických postupov týka.

Kým súčasná generácia je proste veľké a ťažké auto plné elektroniky, nový model použije úplne iné materiály a dá nám nahliadnuť do blízkej budúcnosti. Vyzerá to, že súčasný Mercedes-Benz triedy S vedľa novej sedmičky zostarne o jednu generáciu.

Nové BMW radu 7, ako už skôr informovali Automotive News, vyjde ako prvý model značky na úplne novej modulárnej platforme 35up, ktorú si potom požičajú všetky klasické modely s pohonom zadných alebo všetkých kolies od radu 3 nahor. Jej veľkou výhodou má byť variabilita pohonného ústrojenstva. Je pripravená na zástavbu akumulátorov, elektromotorov a dokonca aj vodíkových alebo plynových nádrží.

BMW využije svoje znalosti pri práci s plastmi zosilnenými uhlíkovými vláknami. Nejedná sa o klasické uhlíkové vlákna, ale o kompozit, ktorý je podobne pevný a ľahký, avšak lacnejší a tiež vhodnejší na veľkosériovú výrobu. Ten bude vo väčšej miere použitý na karosérii. Šasi bude prevažne z hliníka, niektoré nosné a bezpečnostné prvky budú vsádzať na vysokopevnostnú oceľ, iné tiež na uhlíkové vlákna.

Karbónová má byť napríklad kapota, strecha a veko kufra. Na blatníky bude použitý zosilnený plast, dvere budú hliníkové. Výsledkom má byť radikálny redukcia hmotnosti v poriadku stoviek kilogramov. Odľahčenia sa má dočkať aj elektronika a kabeláž by mala byť jednoduchšia. Prenos dát majú zabezpečiť optické káble.

BMW prvýkrát uplatní pokročilé funkcie autonómnej jazdy, ktoré už nebudú vyžadovať ruky na volante. Auto bude vedieť samo zaparkovať a skúša sa aj systém, kedy vystúpite, zadáte pokyn a auto si samo nájde parkovacie miesto, zatiaľ čo vy už odchádzate preč.

Pod kapotou budú zásadne prepracované motory a začínať sa bude už na štvorvalcoch. Vznikne aj niekoľko hybridných verzií (naftová aj benzínová), avšak naproti nim bude verzia M7 s pohonom všetkých kolies xDrive a dvakrát preplňovaným osemvalcom, ktorá má konkurovať Mercedesu S63 AMG. Vraj ale bude určená len pre severoamerický trh.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY