vytisknout velikost písma Nové BMW radu 7 bude celé z hliníka a karbónu. Ukáže sa v septembri

V Ženeve ešte novú limuzínu BMW radu 7 neuvidíme, ale ukáže sa v septembri vo Frankfurte a Mercedes triedy S vedľa nej bude vyzerať ako prehistorický nástroj.
Nové BMW radu 7 bude celé z hliníka a karbónu. Ukáže sa v septembri

Súčasné BMW radu 7 už melie z posledného, ale nástupca je za dverami. Proti doterajším zvyklostiam sa limuzína radu 7 radikálne premieňa, najmä čo sa použitých technologických postupov týka.

Kým súčasná generácia je proste veľké a ťažké auto plné elektroniky, nový model použije úplne iné materiály a dá nám nahliadnuť do blízkej budúcnosti. Vyzerá to, že súčasný Mercedes-Benz triedy S vedľa novej sedmičky zostarne o jednu generáciu.

Nové BMW radu 7, ako už skôr informovali Automotive News, vyjde ako prvý model značky na úplne novej modulárnej platforme 35up, ktorú si potom požičajú všetky klasické modely s pohonom zadných alebo všetkých kolies od radu 3 nahor. Jej veľkou výhodou má byť variabilita pohonného ústrojenstva. Je pripravená na zástavbu akumulátorov, elektromotorov a dokonca aj vodíkových alebo plynových nádrží.

BMW využije svoje znalosti pri práci s plastmi zosilnenými uhlíkovými vláknami. Nejedná sa o klasické uhlíkové vlákna, ale o kompozit, ktorý je podobne pevný a ľahký, avšak lacnejší a tiež vhodnejší na veľkosériovú výrobu. Ten bude vo väčšej miere použitý na karosérii. Šasi bude prevažne z hliníka, niektoré nosné a bezpečnostné prvky budú vsádzať na vysokopevnostnú oceľ, iné tiež na uhlíkové vlákna.

Karbónová má byť napríklad kapota, strecha a veko kufra. Na blatníky bude použitý zosilnený plast, dvere budú hliníkové. Výsledkom má byť radikálny redukcia hmotnosti v poriadku stoviek kilogramov. Odľahčenia sa má dočkať aj elektronika a kabeláž by mala byť jednoduchšia. Prenos dát majú zabezpečiť optické káble.

BMW prvýkrát uplatní pokročilé funkcie autonómnej jazdy, ktoré už nebudú vyžadovať ruky na volante. Auto bude vedieť samo zaparkovať a skúša sa aj systém, kedy vystúpite, zadáte pokyn a auto si samo nájde parkovacie miesto, zatiaľ čo vy už odchádzate preč.

Pod kapotou budú zásadne prepracované motory a začínať sa bude už na štvorvalcoch. Vznikne aj niekoľko hybridných verzií (naftová aj benzínová), avšak naproti nim bude verzia M7 s pohonom všetkých kolies xDrive a dvakrát preplňovaným osemvalcom, ktorá má konkurovať Mercedesu S63 AMG. Vraj ale bude určená len pre severoamerický trh.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY