vytisknout velikost písma Nové BMW radu 5 schudne 100kg, uvidíme ho budúci rok v Paríži

Nové BMW radu 5 schudne 100kg, uvidíme ho budúci rok v Paríži

Nová generácia BMW radu 5 prechádza finálnymi testami a počas letných prázdnin v roku 2016 by sme sa mali dočkať oficiálneho odhalenia. Svetovú premiéru potom nová generácia populárneho sedanu a kombi zažije na jesennom autosalóne v Paríži.

Pod povrchom chystaného BMW radu 5 je novo vyvinutá variabilná platforma CLAR, ktorá kombinuje vysokopevnostnú ocel, hliník a uhlíkové vlákna. Tento základ bude spoločný pre všetky budúce veľké modely, ktoré majú motor vpredu pozdĺžne a pohon zadných alebo všetkých kolies.

Platformu CLAR dostane aj budúce BMW radu 3 a celá rada SUV od BMW X3 ďalej. Nová päťka bude vďaka tejto platforme o zhruba 100 kg ľahšia, aj keď bude konštrukcia pevnejšia a výbava bohatšia. Platforma je tiež prispôsobená pre montáž hybridného alebo elektrického pohonu.

Výbava sa inšpiruje v novom BMW rade 7, takže očakávajte laserové svetlá, rozpoznanie gest alebo diaľkové ovládanie. O motoroch toho ešte veľa nevieme, ale dá sa počítať s radou štvorvalcov a možno aj nejakým trojvalcom. Samozrejme bude aj hybrid a plug-in hybrid. Aj napriek slabým predajom aktuálnej generácie vznikne aj crossover BMW radu 5 GT.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY