vytisknout velikost písma Nové BMW radu 5 schudne 100kg, uvidíme ho budúci rok v Paríži

Nové BMW radu 5 schudne 100kg, uvidíme ho budúci rok v Paríži

Nová generácia BMW radu 5 prechádza finálnymi testami a počas letných prázdnin v roku 2016 by sme sa mali dočkať oficiálneho odhalenia. Svetovú premiéru potom nová generácia populárneho sedanu a kombi zažije na jesennom autosalóne v Paríži.

Pod povrchom chystaného BMW radu 5 je novo vyvinutá variabilná platforma CLAR, ktorá kombinuje vysokopevnostnú ocel, hliník a uhlíkové vlákna. Tento základ bude spoločný pre všetky budúce veľké modely, ktoré majú motor vpredu pozdĺžne a pohon zadných alebo všetkých kolies.

Platformu CLAR dostane aj budúce BMW radu 3 a celá rada SUV od BMW X3 ďalej. Nová päťka bude vďaka tejto platforme o zhruba 100 kg ľahšia, aj keď bude konštrukcia pevnejšia a výbava bohatšia. Platforma je tiež prispôsobená pre montáž hybridného alebo elektrického pohonu.

Výbava sa inšpiruje v novom BMW rade 7, takže očakávajte laserové svetlá, rozpoznanie gest alebo diaľkové ovládanie. O motoroch toho ešte veľa nevieme, ale dá sa počítať s radou štvorvalcov a možno aj nejakým trojvalcom. Samozrejme bude aj hybrid a plug-in hybrid. Aj napriek slabým predajom aktuálnej generácie vznikne aj crossover BMW radu 5 GT.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY