vytisknout velikost písma Nové BMW radu 5 schudne 100kg, uvidíme ho budúci rok v Paríži

Nové BMW radu 5 schudne 100kg, uvidíme ho budúci rok v Paríži

Nová generácia BMW radu 5 prechádza finálnymi testami a počas letných prázdnin v roku 2016 by sme sa mali dočkať oficiálneho odhalenia. Svetovú premiéru potom nová generácia populárneho sedanu a kombi zažije na jesennom autosalóne v Paríži.

Pod povrchom chystaného BMW radu 5 je novo vyvinutá variabilná platforma CLAR, ktorá kombinuje vysokopevnostnú ocel, hliník a uhlíkové vlákna. Tento základ bude spoločný pre všetky budúce veľké modely, ktoré majú motor vpredu pozdĺžne a pohon zadných alebo všetkých kolies.

Platformu CLAR dostane aj budúce BMW radu 3 a celá rada SUV od BMW X3 ďalej. Nová päťka bude vďaka tejto platforme o zhruba 100 kg ľahšia, aj keď bude konštrukcia pevnejšia a výbava bohatšia. Platforma je tiež prispôsobená pre montáž hybridného alebo elektrického pohonu.

Výbava sa inšpiruje v novom BMW rade 7, takže očakávajte laserové svetlá, rozpoznanie gest alebo diaľkové ovládanie. O motoroch toho ešte veľa nevieme, ale dá sa počítať s radou štvorvalcov a možno aj nejakým trojvalcom. Samozrejme bude aj hybrid a plug-in hybrid. Aj napriek slabým predajom aktuálnej generácie vznikne aj crossover BMW radu 5 GT.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY