vytisknout velikost písma Nové BMW radu 5 prezradené pred svojou premiérou

Oficiálne predstavenie prebehne dnes, zábery ale unikli už včera. Dizajn radu 5 je skôr konzervatívny, nové BMW 5 využíva platformu CLAR z radu 7.
Nové BMW radu 5 prezradené pred svojou premiérou

Ako sa dalo čakať, tajomstvo okolo nového BMW radu 5 nevydržalo až do premiéry. Tá sa má konať zajtra, ale na internet sa dostali prvé fotografie. Ich kvalita je síce mizerná, ale aspoň rámcový obrázok o vzhľade novej generácie BMW radu 5 si urobiť môžeme. A ako vidíte, žiadna veľká dizajnová revolúcia sa nekoná.

02-1.jpg03-1.jpg

BMW vsadí skôr na moderné digitálne a zábavné systémy, pod kapotou budú preplňované motory a platforma CLAR s čiastočným využitím uhlíkových vlákien. Počítajte s najmodernejšími systémami konektivity, samozrejme za príplatok, a tiež s vecami ako diaľkové ovládanie cez kľúčik či telefón, prípadne systém čiastočne autonómnej jazdy.

Nová generácia BMW radu 5 má byť asi o 100 kg ľahšia a samozrejme si automobilka napíše do tabuliek nižšiu kombinovanú spotrebu a emisie CO2. Má prísť aj plug-in hybridná verzia a neskôr sa predstaví aj obľúbené kombi Touring. Nešlo by to ani bez pohonu všetkých kolies xDrive, M Paketu a podobne. Viac informácií prinesieme dnes, až BMW všetko zverejní oficiálne.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY