vytisknout velikost písma Nové BMW radu 5 prezradené pred svojou premiérou

Oficiálne predstavenie prebehne dnes, zábery ale unikli už včera. Dizajn radu 5 je skôr konzervatívny, nové BMW 5 využíva platformu CLAR z radu 7.
Nové BMW radu 5 prezradené pred svojou premiérou

Ako sa dalo čakať, tajomstvo okolo nového BMW radu 5 nevydržalo až do premiéry. Tá sa má konať zajtra, ale na internet sa dostali prvé fotografie. Ich kvalita je síce mizerná, ale aspoň rámcový obrázok o vzhľade novej generácie BMW radu 5 si urobiť môžeme. A ako vidíte, žiadna veľká dizajnová revolúcia sa nekoná.

02-1.jpg03-1.jpg

BMW vsadí skôr na moderné digitálne a zábavné systémy, pod kapotou budú preplňované motory a platforma CLAR s čiastočným využitím uhlíkových vlákien. Počítajte s najmodernejšími systémami konektivity, samozrejme za príplatok, a tiež s vecami ako diaľkové ovládanie cez kľúčik či telefón, prípadne systém čiastočne autonómnej jazdy.

Nová generácia BMW radu 5 má byť asi o 100 kg ľahšia a samozrejme si automobilka napíše do tabuliek nižšiu kombinovanú spotrebu a emisie CO2. Má prísť aj plug-in hybridná verzia a neskôr sa predstaví aj obľúbené kombi Touring. Nešlo by to ani bez pohonu všetkých kolies xDrive, M Paketu a podobne. Viac informácií prinesieme dnes, až BMW všetko zverejní oficiálne.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY