vytisknout velikost písma Nové BMW radu 2 Cabrio odhadzuje zvršky

Nové BMW radu 2 Cabrio odhadzuje zvršky
Zoznam kapitol
  1. BMW radu 2 Cabrio, Videá
  2. Fotogaléria: BMW radu 2 Cabrio

Po hatchbacku radu 1 a uzavretom kupé radu 2 logicky prichádza kabriolet radu 2, ktorý nadväzuje na "najobľúbenejšie prémiové kabrio sveta", teda kabriolet radu 1, ako o ňom hovorí automobilka BMW. Ale predalo sa ho 130 000 kusov, takže to asi úplný prepadák nebol.

P90160653-highRes.jpgP90160674-highRes.jpgP90160669-highRes.jpg
Oproti kabrioletu radu 1 minulej generácie je novinka väčšia, priestrannejšia, praktickejšia a pevnejšia. Je tiež papierovo úspornejšie, ako inak.

Na rozdiel od radu 4 s komplikovanou pevnou skladacou strechou má BMW radu 2 Cabrio klasické plátno. Vďaka tomu sa kompaktná strecha zloží za dvadsať sekúnd aj v rýchlosti do 50 km/h, zaberá menej miesta a je ľahšia.

Z počiatku bude kabriolet k dispozícii s preplňovanými benzínovými štvorvalcami 2,0 l v modeloch 220i a 228i, so štvorvalcovým turbodieselom 2,0 l v modeli 220d a preplňovaným benzínovým šesťvalcom 3,0 l v modeli M235 s prvkami programu M Performance.

Základom je šesťstupňový manuál, osemstupňový automat je za príplatok. Podrobnejšie technické údaje nájdete v priloženej tabuľke (údaje v zátvorke platia pre automat).

Modelvýkon kW/kkrútiaci moment0-100 km/hrýchlosť km/hhmotnosť kgl/100 km
220i135 / 184270 Nm7,5 s (7,6 s)231 (226)1585 (1605)6,5 (6,2)
228i180 / 245350 Nm6,1 s (6,0 s)250 (250)1610 (1630)6,8 (6,6)
M235i240 / 326450 Nm5,2 s (5,0 s)250 (250)1675 (1695)8,5 (7,9)
220d140 / 190400 Nm7,5 s (7,4 s)225 (225)1610 (1630)4,4 (4,1)

BMW uvádza, že torzná tuhosť karosérie kabrioletu je o 20% vyššia ako u predchodcu. To bude obzvlášť u M235 Cabrio potrebné, pretože v ponuke je okrem iného aj poctivý mechanický samosvorný diferenciál.

Čo sa praktickosti týka, v kufri je so zatiahnutou strechou 335 litrov miesta, ale keď je strecha dole, ponúkne batožinový priestor len 280 litrov priestoru. Aj keď je auto väčšie a interiér priestrannejšie, asi to nebude na pohodlné cestovanie naprieč kontinentom v štyroch.

Ceny pre slovenský trh ešte nepoznáme, auto sa rovnako bude predávať až od roku 2015. BMW radu 2 Coupé začína na sume 28 900 eur za model 220i, takže za kabriolet očakávajte príplatok. Aký vysoký? Ťažko povedať, ale v prípade BMW radu 4 si automobilka povie za kabriolet oproti kupé o 19% viac.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY