vytisknout velikost písma Nové BMW radu 2 Cabrio odhadzuje zvršky

Nové BMW radu 2 Cabrio odhadzuje zvršky
Zoznam kapitol
  1. BMW radu 2 Cabrio, Videá
  2. Fotogaléria: BMW radu 2 Cabrio

Po hatchbacku radu 1 a uzavretom kupé radu 2 logicky prichádza kabriolet radu 2, ktorý nadväzuje na "najobľúbenejšie prémiové kabrio sveta", teda kabriolet radu 1, ako o ňom hovorí automobilka BMW. Ale predalo sa ho 130 000 kusov, takže to asi úplný prepadák nebol.

P90160653-highRes.jpgP90160674-highRes.jpgP90160669-highRes.jpg
Oproti kabrioletu radu 1 minulej generácie je novinka väčšia, priestrannejšia, praktickejšia a pevnejšia. Je tiež papierovo úspornejšie, ako inak.

Na rozdiel od radu 4 s komplikovanou pevnou skladacou strechou má BMW radu 2 Cabrio klasické plátno. Vďaka tomu sa kompaktná strecha zloží za dvadsať sekúnd aj v rýchlosti do 50 km/h, zaberá menej miesta a je ľahšia.

Z počiatku bude kabriolet k dispozícii s preplňovanými benzínovými štvorvalcami 2,0 l v modeloch 220i a 228i, so štvorvalcovým turbodieselom 2,0 l v modeli 220d a preplňovaným benzínovým šesťvalcom 3,0 l v modeli M235 s prvkami programu M Performance.

Základom je šesťstupňový manuál, osemstupňový automat je za príplatok. Podrobnejšie technické údaje nájdete v priloženej tabuľke (údaje v zátvorke platia pre automat).

Modelvýkon kW/kkrútiaci moment0-100 km/hrýchlosť km/hhmotnosť kgl/100 km
220i135 / 184270 Nm7,5 s (7,6 s)231 (226)1585 (1605)6,5 (6,2)
228i180 / 245350 Nm6,1 s (6,0 s)250 (250)1610 (1630)6,8 (6,6)
M235i240 / 326450 Nm5,2 s (5,0 s)250 (250)1675 (1695)8,5 (7,9)
220d140 / 190400 Nm7,5 s (7,4 s)225 (225)1610 (1630)4,4 (4,1)

BMW uvádza, že torzná tuhosť karosérie kabrioletu je o 20% vyššia ako u predchodcu. To bude obzvlášť u M235 Cabrio potrebné, pretože v ponuke je okrem iného aj poctivý mechanický samosvorný diferenciál.

Čo sa praktickosti týka, v kufri je so zatiahnutou strechou 335 litrov miesta, ale keď je strecha dole, ponúkne batožinový priestor len 280 litrov priestoru. Aj keď je auto väčšie a interiér priestrannejšie, asi to nebude na pohodlné cestovanie naprieč kontinentom v štyroch.

Ceny pre slovenský trh ešte nepoznáme, auto sa rovnako bude predávať až od roku 2015. BMW radu 2 Coupé začína na sume 28 900 eur za model 220i, takže za kabriolet očakávajte príplatok. Aký vysoký? Ťažko povedať, ale v prípade BMW radu 4 si automobilka povie za kabriolet oproti kupé o 19% viac.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY