vytisknout velikost písma Nové BMW radu 2 Cabrio odhadzuje zvršky

Nové BMW radu 2 Cabrio odhadzuje zvršky
Zoznam kapitol
  1. BMW radu 2 Cabrio, Videá
  2. Fotogaléria: BMW radu 2 Cabrio

Po hatchbacku radu 1 a uzavretom kupé radu 2 logicky prichádza kabriolet radu 2, ktorý nadväzuje na "najobľúbenejšie prémiové kabrio sveta", teda kabriolet radu 1, ako o ňom hovorí automobilka BMW. Ale predalo sa ho 130 000 kusov, takže to asi úplný prepadák nebol.

P90160653-highRes.jpgP90160674-highRes.jpgP90160669-highRes.jpg
Oproti kabrioletu radu 1 minulej generácie je novinka väčšia, priestrannejšia, praktickejšia a pevnejšia. Je tiež papierovo úspornejšie, ako inak.

Na rozdiel od radu 4 s komplikovanou pevnou skladacou strechou má BMW radu 2 Cabrio klasické plátno. Vďaka tomu sa kompaktná strecha zloží za dvadsať sekúnd aj v rýchlosti do 50 km/h, zaberá menej miesta a je ľahšia.

Z počiatku bude kabriolet k dispozícii s preplňovanými benzínovými štvorvalcami 2,0 l v modeloch 220i a 228i, so štvorvalcovým turbodieselom 2,0 l v modeli 220d a preplňovaným benzínovým šesťvalcom 3,0 l v modeli M235 s prvkami programu M Performance.

Základom je šesťstupňový manuál, osemstupňový automat je za príplatok. Podrobnejšie technické údaje nájdete v priloženej tabuľke (údaje v zátvorke platia pre automat).

Modelvýkon kW/kkrútiaci moment0-100 km/hrýchlosť km/hhmotnosť kgl/100 km
220i135 / 184270 Nm7,5 s (7,6 s)231 (226)1585 (1605)6,5 (6,2)
228i180 / 245350 Nm6,1 s (6,0 s)250 (250)1610 (1630)6,8 (6,6)
M235i240 / 326450 Nm5,2 s (5,0 s)250 (250)1675 (1695)8,5 (7,9)
220d140 / 190400 Nm7,5 s (7,4 s)225 (225)1610 (1630)4,4 (4,1)

BMW uvádza, že torzná tuhosť karosérie kabrioletu je o 20% vyššia ako u predchodcu. To bude obzvlášť u M235 Cabrio potrebné, pretože v ponuke je okrem iného aj poctivý mechanický samosvorný diferenciál.

Čo sa praktickosti týka, v kufri je so zatiahnutou strechou 335 litrov miesta, ale keď je strecha dole, ponúkne batožinový priestor len 280 litrov priestoru. Aj keď je auto väčšie a interiér priestrannejšie, asi to nebude na pohodlné cestovanie naprieč kontinentom v štyroch.

Ceny pre slovenský trh ešte nepoznáme, auto sa rovnako bude predávať až od roku 2015. BMW radu 2 Coupé začína na sume 28 900 eur za model 220i, takže za kabriolet očakávajte príplatok. Aký vysoký? Ťažko povedať, ale v prípade BMW radu 4 si automobilka povie za kabriolet oproti kupé o 19% viac.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY