vytisknout velikost písma Nové BMW radu 2 Cabrio odhadzuje zvršky

Nové BMW radu 2 Cabrio odhadzuje zvršky
Zoznam kapitol
  1. BMW radu 2 Cabrio, Videá
  2. Fotogaléria: BMW radu 2 Cabrio

Po hatchbacku radu 1 a uzavretom kupé radu 2 logicky prichádza kabriolet radu 2, ktorý nadväzuje na "najobľúbenejšie prémiové kabrio sveta", teda kabriolet radu 1, ako o ňom hovorí automobilka BMW. Ale predalo sa ho 130 000 kusov, takže to asi úplný prepadák nebol.

P90160653-highRes.jpgP90160674-highRes.jpgP90160669-highRes.jpg
Oproti kabrioletu radu 1 minulej generácie je novinka väčšia, priestrannejšia, praktickejšia a pevnejšia. Je tiež papierovo úspornejšie, ako inak.

Na rozdiel od radu 4 s komplikovanou pevnou skladacou strechou má BMW radu 2 Cabrio klasické plátno. Vďaka tomu sa kompaktná strecha zloží za dvadsať sekúnd aj v rýchlosti do 50 km/h, zaberá menej miesta a je ľahšia.

Z počiatku bude kabriolet k dispozícii s preplňovanými benzínovými štvorvalcami 2,0 l v modeloch 220i a 228i, so štvorvalcovým turbodieselom 2,0 l v modeli 220d a preplňovaným benzínovým šesťvalcom 3,0 l v modeli M235 s prvkami programu M Performance.

Základom je šesťstupňový manuál, osemstupňový automat je za príplatok. Podrobnejšie technické údaje nájdete v priloženej tabuľke (údaje v zátvorke platia pre automat).

Modelvýkon kW/kkrútiaci moment0-100 km/hrýchlosť km/hhmotnosť kgl/100 km
220i135 / 184270 Nm7,5 s (7,6 s)231 (226)1585 (1605)6,5 (6,2)
228i180 / 245350 Nm6,1 s (6,0 s)250 (250)1610 (1630)6,8 (6,6)
M235i240 / 326450 Nm5,2 s (5,0 s)250 (250)1675 (1695)8,5 (7,9)
220d140 / 190400 Nm7,5 s (7,4 s)225 (225)1610 (1630)4,4 (4,1)

BMW uvádza, že torzná tuhosť karosérie kabrioletu je o 20% vyššia ako u predchodcu. To bude obzvlášť u M235 Cabrio potrebné, pretože v ponuke je okrem iného aj poctivý mechanický samosvorný diferenciál.

Čo sa praktickosti týka, v kufri je so zatiahnutou strechou 335 litrov miesta, ale keď je strecha dole, ponúkne batožinový priestor len 280 litrov priestoru. Aj keď je auto väčšie a interiér priestrannejšie, asi to nebude na pohodlné cestovanie naprieč kontinentom v štyroch.

Ceny pre slovenský trh ešte nepoznáme, auto sa rovnako bude predávať až od roku 2015. BMW radu 2 Coupé začína na sume 28 900 eur za model 220i, takže za kabriolet očakávajte príplatok. Aký vysoký? Ťažko povedať, ale v prípade BMW radu 4 si automobilka povie za kabriolet oproti kupé o 19% viac.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY