vytisknout velikost písma Nové BMW radu 2 Cabrio odhadzuje zvršky

Nové BMW radu 2 Cabrio odhadzuje zvršky
Zoznam kapitol
  1. BMW radu 2 Cabrio, Videá
  2. Fotogaléria: BMW radu 2 Cabrio

Po hatchbacku radu 1 a uzavretom kupé radu 2 logicky prichádza kabriolet radu 2, ktorý nadväzuje na "najobľúbenejšie prémiové kabrio sveta", teda kabriolet radu 1, ako o ňom hovorí automobilka BMW. Ale predalo sa ho 130 000 kusov, takže to asi úplný prepadák nebol.

P90160653-highRes.jpgP90160674-highRes.jpgP90160669-highRes.jpg
Oproti kabrioletu radu 1 minulej generácie je novinka väčšia, priestrannejšia, praktickejšia a pevnejšia. Je tiež papierovo úspornejšie, ako inak.

Na rozdiel od radu 4 s komplikovanou pevnou skladacou strechou má BMW radu 2 Cabrio klasické plátno. Vďaka tomu sa kompaktná strecha zloží za dvadsať sekúnd aj v rýchlosti do 50 km/h, zaberá menej miesta a je ľahšia.

Z počiatku bude kabriolet k dispozícii s preplňovanými benzínovými štvorvalcami 2,0 l v modeloch 220i a 228i, so štvorvalcovým turbodieselom 2,0 l v modeli 220d a preplňovaným benzínovým šesťvalcom 3,0 l v modeli M235 s prvkami programu M Performance.

Základom je šesťstupňový manuál, osemstupňový automat je za príplatok. Podrobnejšie technické údaje nájdete v priloženej tabuľke (údaje v zátvorke platia pre automat).

Modelvýkon kW/kkrútiaci moment0-100 km/hrýchlosť km/hhmotnosť kgl/100 km
220i135 / 184270 Nm7,5 s (7,6 s)231 (226)1585 (1605)6,5 (6,2)
228i180 / 245350 Nm6,1 s (6,0 s)250 (250)1610 (1630)6,8 (6,6)
M235i240 / 326450 Nm5,2 s (5,0 s)250 (250)1675 (1695)8,5 (7,9)
220d140 / 190400 Nm7,5 s (7,4 s)225 (225)1610 (1630)4,4 (4,1)

BMW uvádza, že torzná tuhosť karosérie kabrioletu je o 20% vyššia ako u predchodcu. To bude obzvlášť u M235 Cabrio potrebné, pretože v ponuke je okrem iného aj poctivý mechanický samosvorný diferenciál.

Čo sa praktickosti týka, v kufri je so zatiahnutou strechou 335 litrov miesta, ale keď je strecha dole, ponúkne batožinový priestor len 280 litrov priestoru. Aj keď je auto väčšie a interiér priestrannejšie, asi to nebude na pohodlné cestovanie naprieč kontinentom v štyroch.

Ceny pre slovenský trh ešte nepoznáme, auto sa rovnako bude predávať až od roku 2015. BMW radu 2 Coupé začína na sume 28 900 eur za model 220i, takže za kabriolet očakávajte príplatok. Aký vysoký? Ťažko povedať, ale v prípade BMW radu 4 si automobilka povie za kabriolet oproti kupé o 19% viac.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY