vytisknout velikost písma Nové autá v Monaku: Dacia plus 83 percent, celkovo vládne Audi

Podľa serveru BSCB sa počty registrovaných nových áut v tomto miništáte na Azúrovom pobreží síce dajú počítať na prstoch niekoľkých stoviek rúk, ale čo do vynaložených financií vydajú za menšiu krajinu.
Nové autá v Monaku: Dacia plus 83 percent, celkovo vládne Audi

Monako patrí medzi šťastné štáty, kde počty nových áut aj tento rok v porovnaní s vlaňajškom stúpali - asi o deväť percent.

Vlani prvým šiestim mesiacom kraľovala značka Mercedes-Benz, nasledovaná nemeckým rivalom Audi (Audi bolo nejúspešnejšie za celý rok 2012). Tento rok je po polovici roka na čele opäť Audi s 221 autami (s nárastom o viac ako 29 percent). Mercedes je s odstupom so 184 kusmi na druhom mieste. Čo do percent má Audi 15,7% kniežacieho trhu, Daimler si odhryzol 13,1%.

S 96 novými športiakmi a SUV je na bronzovej priečke Porsche (6,8%) a 1,5 km2 tohto štátu pre Porsche znamená vo svete najrýchlejšie rastúci trh!

Na štvrtom mieste je BMW, na piatej priečke Volkswagen (ten si pohoršil o 4 percentá oproti roku 2012), šieste Mini sa prepadlo dokonca o 18 percent!

Siedma Toyota vyskočila o percent 25, ôsmy Land Rover o 20 a deviaty Fiat o neuveriteľných 50 percent. Desiatu priečku si vybojovalo so 46 novými autami Ferrari (a rastom o 28%) - vlani skončilo jedenáste.

Z prestížnych značiek sa do prvej pätnástky dostal ešte Bentley. Britská značka v Monaku predala 26 áut (celkovo 13. miesto). Pre Aston Martin je prvých šesť mesiacov roka 2013 šťastným obdobím. Predaje vyrástli v porovnaní s vlaňajším prvým polrokom o zázračných 317 percent. V absolútnych číslach sa jednalo o 25 vozov.

O šesť miest (z 32. na 26.) si tento rok polepšil Rolls-Royce, Maserati pokleslo síce o 4 priečky na 28. pozíciu, ale vylepšilo štatistiky registrácií o 14%. Dacia, podľa reklamných spotov najrýchlejšie rastúca značka v Európe, si polepšila o 83 percent a skončila v Monaku na 23. mieste.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY