vytisknout velikost písma Nové Audi TT ukazuje podobu. Zatiaľ na kresbách

Len niekoľko týždňov pred svetovou premiérou nového TT sa objavujú prvé náznaky jeho podoby. Kompaktné kupé dostane rovnakú koncernovú techniku ​​ako napríklad Škoda Octavia.
Nové Audi TT ukazuje podobu. Zatiaľ na kresbách

Nová generácia Audi TT bude predstavená svetu na autosalóne v Ženeve. To už vieme. Poznáme dokonca aj podobu jej palubnej dosky. Vzhľad exteriéru je ale dosiaľ zahalený tajomstvom. Respektíve bol.

109718-audi tt 5.jpg109719-audi tt 55.jpg
Dizajn TT nadväzuje na koncept malého crossoveru Audi allroad shooting brake

Z hlbín internetu sa vynorili tieto oficiálne skice, ktoré s predstihom odhaľujú vzhľad novej generácie malého kupé hatchbacku Audi A3. Do značnej miery potvrdzujú, že nedávny koncept Audi allroad shooting brake skutočne naznačoval podobu TT.

Na kresbách vidíme ten istý nový obrys masky single frame s ostro rezanými kontúrami, hranaté "štvoroké" svetlomety aj zadné svetlá spojené oblúkovou linkou odtrhovej hrany.

Audi TT novej generácie bude využívať rovnakú modulárnu platformu ako Volkswagen Golf, Seat Leon, Škoda Octavia a samozrejme aj Audi A3. Očakávať môžeme trochu nižšiu hmotnosť a jej priaznivejšie rozloženie medzi nápravami. Sériovo bude TT vybavené pohonom predných kolies, silnejšie motorizácie ponúknu aj štvorkolku na báze spojky Haldex V.

Dopredu nie je celkom jasné, ktoré z koncernových motorov sa objaví pod kapotou TT. Takmer s istotou možno ale predpokladať, že medzi nimi nebude chýbať 2.0 TFSI (EA888) a 2.0 TDI (EA288).

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY