vytisknout velikost písma Nové Audi TT RS má 400 koní, 480 Nm a stovku zvládne za 3,7 s

Nové Audi TT RS má 400 koní, 480 Nm a stovku zvládne za 3,7 s

Audi oficiálne predstavilo na autosalóne v Pekingu novú generáciu modelu TT RS. Záujemcovia sa môžu tešiť na motor s výkonom 294 kW (400 k), samozrejme na pohon všetkých kolies a na akceleráciu, ktorá nie je príliš vzdialená tomu, čo predvádza desaťvalcové R8. Audi TT RS dostalo pod kapotu prepracované prevedenie päťvalcového motora s objemom 2,5 litra.

Táto jednotka je ľahšia, pretože používa celohliníkový blok (-10 kg) a predovšetkým ponúka dosť zaujímavé základné parametre. Najvyšší výkon dosahuje na 294 kW (400 k), krútiaci moment vrcholí hodnotou 480 Nm. Štandardom je sedemstupňová dvojspojková prevodovka a pohon všetkých kolies pracujúci s medzinápravovou spojkou.

505224962.jpg508821125.jpg719416942.jpg

720050463.jpg721280240.jpg952370018.jpg

959860472.jpg960792121.jpg

Nové Audi TT RS bude veľmi rýchle. Prevedenie kupé zvládne vyštartovať z nuly na 100 km/h už za 3,7 s, otvorená verzia, ktorá je trochu ťažšia, potrebuje podľa oficiálnych údajov 3,9 s. Podľa špekulácií by sa dokonca časom mala objaviť aj ešte rýchlejšia verzia Plus.

TT RS dostalo aj znížený podvozok a môže mať prípadne adaptívne tlmiče s technológiou Magnetic Ride. Základná verzia stojí na devätnásťpalcových kolesách a používa brzdy s veľkosťou 370 mm. Alternatívou sú kolesá o palec väčšie a karbón-keramické kotúče. Čo sa dizajnu týka, ten najlepšie ukáže fotogaléria. Nové TT RS dostalo agresívnejší predný nárazník, výraznejšie prahy, zadný spojler, veľké koncovky výfuku a samozrejme sa na karosérii objavujú písmenká RS.

V Európe sa táto novinka začne predávať na jeseň. Základná cena za kupé bude 66 400 eur, roadster vyjde na 69 200 eur.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY