vytisknout velikost písma Nové Audi TT RS má 400 koní, 480 Nm a stovku zvládne za 3,7 s

Nové Audi TT RS má 400 koní, 480 Nm a stovku zvládne za 3,7 s

Audi oficiálne predstavilo na autosalóne v Pekingu novú generáciu modelu TT RS. Záujemcovia sa môžu tešiť na motor s výkonom 294 kW (400 k), samozrejme na pohon všetkých kolies a na akceleráciu, ktorá nie je príliš vzdialená tomu, čo predvádza desaťvalcové R8. Audi TT RS dostalo pod kapotu prepracované prevedenie päťvalcového motora s objemom 2,5 litra.

Táto jednotka je ľahšia, pretože používa celohliníkový blok (-10 kg) a predovšetkým ponúka dosť zaujímavé základné parametre. Najvyšší výkon dosahuje na 294 kW (400 k), krútiaci moment vrcholí hodnotou 480 Nm. Štandardom je sedemstupňová dvojspojková prevodovka a pohon všetkých kolies pracujúci s medzinápravovou spojkou.

505224962.jpg508821125.jpg719416942.jpg

720050463.jpg721280240.jpg952370018.jpg

959860472.jpg960792121.jpg

Nové Audi TT RS bude veľmi rýchle. Prevedenie kupé zvládne vyštartovať z nuly na 100 km/h už za 3,7 s, otvorená verzia, ktorá je trochu ťažšia, potrebuje podľa oficiálnych údajov 3,9 s. Podľa špekulácií by sa dokonca časom mala objaviť aj ešte rýchlejšia verzia Plus.

TT RS dostalo aj znížený podvozok a môže mať prípadne adaptívne tlmiče s technológiou Magnetic Ride. Základná verzia stojí na devätnásťpalcových kolesách a používa brzdy s veľkosťou 370 mm. Alternatívou sú kolesá o palec väčšie a karbón-keramické kotúče. Čo sa dizajnu týka, ten najlepšie ukáže fotogaléria. Nové TT RS dostalo agresívnejší predný nárazník, výraznejšie prahy, zadný spojler, veľké koncovky výfuku a samozrejme sa na karosérii objavujú písmenká RS.

V Európe sa táto novinka začne predávať na jeseň. Základná cena za kupé bude 66 400 eur, roadster vyjde na 69 200 eur.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY