vytisknout velikost písma Nové Audi RS3 Sportback je ľahšie, silnejšie, rýchlejšie a stále má päťvalec

Nové Audi RS3 Sportback je ľahšie, silnejšie, rýchlejšie a stále má päťvalec

Audi predstavuje novú generáciu modelu RS 3 Sportback. Dobrou správou hneď na úvod je to, že pod kapotou zostal päťvalcový motor. Ten ponúka vyšší výkon než predtým, auto je zároveň celkovo ľahšie a to samozrejme znamená, že aje nová generácia je rýchlejšia ako tá staršia. Prví zákazníci by sa svojho exempláru mali dočkať v lete budúceho roka.

Nové Audi RS 3 Sportback dostalo opäť päťvalcový motor disponujúci výkonom 270 kW (367 koní) a krútiacim momentom 465 Nm dostupným od 1625 do 5550 ot./min. Pre porovnanie, staršia verzia ponúkala 250 kW (340 k) a 450 Nm. Novinka je tiež o 55 kg ľahšia a vďaka tomu zvládne stovku za 4,3 s. Medzigeneračne tak došlo k vylepšeniu tejto disciplíny o 0,3 s.

Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, ak si to budete priať, dostanete obmedzovač nastavený na 280 km/h. Oproti štandardnej A3 Sportback je RS posadené o 25 mm bližšie k vozovke a prepracovaný je aj kompletne celý podvozok. Na prednej náprave nájdeme kotúče veľkosti 370 mm, vzadu potom majú 310 mm. Na želanie si môžete nechať vymeniť štandardné brzdy za keramické.

Zmeny dizajnu i interiéri sú už tradičné. RS 3 Sportback má nové nárazníky, vzadu difúzor, športový výfuk a štandardne devätnásť palcové zliatinové kolesá. Vnútri očakávajte kožené športové sedačky, kovové pedále, športovo tvarovaný volant alebo karbónové dekory.

rs3_01.jpgrs3_02.jpgrs3_03.jpgrs3_04.jpgrs3_05.jpgrs3_06.jpgrs3_07.jpgrs3_08.jpgrs3_09.jpgrs3_10.jpgrs3_11.jpgrs3_12.jpgrs3_13.jpgrs3_14.jpgrs3_15.jpgrs3_16.jpgrs3_17.jpgrs3_18.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY