vytisknout velikost písma Nové Audi RS3 Sportback je ľahšie, silnejšie, rýchlejšie a stále má päťvalec

Nové Audi RS3 Sportback je ľahšie, silnejšie, rýchlejšie a stále má päťvalec

Audi predstavuje novú generáciu modelu RS 3 Sportback. Dobrou správou hneď na úvod je to, že pod kapotou zostal päťvalcový motor. Ten ponúka vyšší výkon než predtým, auto je zároveň celkovo ľahšie a to samozrejme znamená, že aje nová generácia je rýchlejšia ako tá staršia. Prví zákazníci by sa svojho exempláru mali dočkať v lete budúceho roka.

Nové Audi RS 3 Sportback dostalo opäť päťvalcový motor disponujúci výkonom 270 kW (367 koní) a krútiacim momentom 465 Nm dostupným od 1625 do 5550 ot./min. Pre porovnanie, staršia verzia ponúkala 250 kW (340 k) a 450 Nm. Novinka je tiež o 55 kg ľahšia a vďaka tomu zvládne stovku za 4,3 s. Medzigeneračne tak došlo k vylepšeniu tejto disciplíny o 0,3 s.

Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, ak si to budete priať, dostanete obmedzovač nastavený na 280 km/h. Oproti štandardnej A3 Sportback je RS posadené o 25 mm bližšie k vozovke a prepracovaný je aj kompletne celý podvozok. Na prednej náprave nájdeme kotúče veľkosti 370 mm, vzadu potom majú 310 mm. Na želanie si môžete nechať vymeniť štandardné brzdy za keramické.

Zmeny dizajnu i interiéri sú už tradičné. RS 3 Sportback má nové nárazníky, vzadu difúzor, športový výfuk a štandardne devätnásť palcové zliatinové kolesá. Vnútri očakávajte kožené športové sedačky, kovové pedále, športovo tvarovaný volant alebo karbónové dekory.

rs3_01.jpgrs3_02.jpgrs3_03.jpgrs3_04.jpgrs3_05.jpgrs3_06.jpgrs3_07.jpgrs3_08.jpgrs3_09.jpgrs3_10.jpgrs3_11.jpgrs3_12.jpgrs3_13.jpgrs3_14.jpgrs3_15.jpgrs3_16.jpgrs3_17.jpgrs3_18.jpg

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

dnes | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY