vytisknout velikost písma Nové Audi RS3 Sportback je ľahšie, silnejšie, rýchlejšie a stále má päťvalec

Nové Audi RS3 Sportback je ľahšie, silnejšie, rýchlejšie a stále má päťvalec

Audi predstavuje novú generáciu modelu RS 3 Sportback. Dobrou správou hneď na úvod je to, že pod kapotou zostal päťvalcový motor. Ten ponúka vyšší výkon než predtým, auto je zároveň celkovo ľahšie a to samozrejme znamená, že aje nová generácia je rýchlejšia ako tá staršia. Prví zákazníci by sa svojho exempláru mali dočkať v lete budúceho roka.

Nové Audi RS 3 Sportback dostalo opäť päťvalcový motor disponujúci výkonom 270 kW (367 koní) a krútiacim momentom 465 Nm dostupným od 1625 do 5550 ot./min. Pre porovnanie, staršia verzia ponúkala 250 kW (340 k) a 450 Nm. Novinka je tiež o 55 kg ľahšia a vďaka tomu zvládne stovku za 4,3 s. Medzigeneračne tak došlo k vylepšeniu tejto disciplíny o 0,3 s.

Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, ak si to budete priať, dostanete obmedzovač nastavený na 280 km/h. Oproti štandardnej A3 Sportback je RS posadené o 25 mm bližšie k vozovke a prepracovaný je aj kompletne celý podvozok. Na prednej náprave nájdeme kotúče veľkosti 370 mm, vzadu potom majú 310 mm. Na želanie si môžete nechať vymeniť štandardné brzdy za keramické.

Zmeny dizajnu i interiéri sú už tradičné. RS 3 Sportback má nové nárazníky, vzadu difúzor, športový výfuk a štandardne devätnásť palcové zliatinové kolesá. Vnútri očakávajte kožené športové sedačky, kovové pedále, športovo tvarovaný volant alebo karbónové dekory.

rs3_01.jpgrs3_02.jpgrs3_03.jpgrs3_04.jpgrs3_05.jpgrs3_06.jpgrs3_07.jpgrs3_08.jpgrs3_09.jpgrs3_10.jpgrs3_11.jpgrs3_12.jpgrs3_13.jpgrs3_14.jpgrs3_15.jpgrs3_16.jpgrs3_17.jpgrs3_18.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY