vytisknout velikost písma Nové Audi RS3 Sportback je ľahšie, silnejšie, rýchlejšie a stále má päťvalec

Nové Audi RS3 Sportback je ľahšie, silnejšie, rýchlejšie a stále má päťvalec

Audi predstavuje novú generáciu modelu RS 3 Sportback. Dobrou správou hneď na úvod je to, že pod kapotou zostal päťvalcový motor. Ten ponúka vyšší výkon než predtým, auto je zároveň celkovo ľahšie a to samozrejme znamená, že aje nová generácia je rýchlejšia ako tá staršia. Prví zákazníci by sa svojho exempláru mali dočkať v lete budúceho roka.

Nové Audi RS 3 Sportback dostalo opäť päťvalcový motor disponujúci výkonom 270 kW (367 koní) a krútiacim momentom 465 Nm dostupným od 1625 do 5550 ot./min. Pre porovnanie, staršia verzia ponúkala 250 kW (340 k) a 450 Nm. Novinka je tiež o 55 kg ľahšia a vďaka tomu zvládne stovku za 4,3 s. Medzigeneračne tak došlo k vylepšeniu tejto disciplíny o 0,3 s.

Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, ak si to budete priať, dostanete obmedzovač nastavený na 280 km/h. Oproti štandardnej A3 Sportback je RS posadené o 25 mm bližšie k vozovke a prepracovaný je aj kompletne celý podvozok. Na prednej náprave nájdeme kotúče veľkosti 370 mm, vzadu potom majú 310 mm. Na želanie si môžete nechať vymeniť štandardné brzdy za keramické.

Zmeny dizajnu i interiéri sú už tradičné. RS 3 Sportback má nové nárazníky, vzadu difúzor, športový výfuk a štandardne devätnásť palcové zliatinové kolesá. Vnútri očakávajte kožené športové sedačky, kovové pedále, športovo tvarovaný volant alebo karbónové dekory.

rs3_01.jpgrs3_02.jpgrs3_03.jpgrs3_04.jpgrs3_05.jpgrs3_06.jpgrs3_07.jpgrs3_08.jpgrs3_09.jpgrs3_10.jpgrs3_11.jpgrs3_12.jpgrs3_13.jpgrs3_14.jpgrs3_15.jpgrs3_16.jpgrs3_17.jpgrs3_18.jpg

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY