vytisknout velikost písma Nové Audi RS 5 posilnilo na 510 koní

Hans-Jürgen Abt sa pozrel aj na nové Audi RS 5. Výsledkom je výkon zvýšený na 510 koní. Spoločnosť ABT ale pripravuje ešte silnejší variant.
Nové Audi RS 5 posilnilo na 510 koní
Je to úplná klasika. Audi ukáže nový model, ABT o niečo neskôr príde s nejakým vylepšením určeným práve pre skôr predstavenú novinku. Rovnako tak tomu je aj v prípade Audi RS 5 novej generácie, ktoré len nedávno dorazilo do predaja. Ak vám teda príde sériové prevedenie pomalé, spoločnosť ABT ochotne pomôže.
 
Sériový dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 2,9 litra disponuje parametrami 331 kW (450 koní) a 600 Nm, čo stačí k pokoreniu akcelerácie z nuly na 100 km/h za príjemných 3,9 s. Ľudia od ABT ale pripravili úpravu softvéru riadiacej jednotky. Vďaka tejto relatívne jednoduchej zmene razom nová RS 5 posilní na 375 kW (510 k) a krútiaci moment narastie na 680 Nm. O koľko sa zmení akcelerácia, to tlačová správa nehovorí. Pomalý samozrejme nebudete.
 
Za zvýšenie výkonu si ABT naúčtuje približne 4 600 eur, ak chcete ďalej míňať, môžete si kúpiť napríklad nejaké iné disky. Žiadnu radikálnejšiu úpravu pre RS 5 zatiaľ ABT v ponuke nemá, avšak v aktuálnej tlačovej správe upozorňuje na chystaný ešte ostrejší tuning. Ten sa už pripravuje, pôjde ale o limitovanú sériu.
 
Čo sa schopností spoločnosti ABT týka, môžeme pre predstavu pripomenúť napríklad model ABT Audi RS 6 Avant vo výročnej edícii 120th Anniversary z minulého roka. Vtedy tento úpravca k oslave svojich 120. narodení vyladil motor nemeckého expresného kombi na dosť hrozivých 534 kW (735 k), vrchol krútiaceho momentu dosahoval hodnoty 920 Nm. Tak napríklad sa niečoho podobného dočkáme aj v aktuálnej RS 5.
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY