vytisknout velikost písma Nové Audi RS 3 Sportback je hatchback, ktorý predbehne Porsche

Po RS 3 Sedan predstavuje Audi aj upravený model RS 3 Sportback. Pohon zabezpečuje najvýkonnejší zážihový päťvalec na trhu. Akcelerácia z nuly na 100 km/h trvá iba 4,1 s. Premiéra hatchbacku je naplánovaná na ženevský autosalón. Objednávky na RS 3 Sedan a RS 3 Sportback začne Audi prijímať v apríli.
Nové Audi RS 3 Sportback je hatchback, ktorý predbehne Porsche

Audi odhalilo ďalšiu novinku, ktorú uvidíme na autosalóne v Ženeve. Upravený model RS 3 Sportback nasleduje ostrý sedan, ktorý sa predstavil vlani v Paríži. Technika je samozrejme zhodná, čo znamená jediné - nové Audi RS 3 Sportback bude strašidelne rýchly hatchback.

Ani predchádzajúca verzia rozhodne nebola pomalá, no tá nadchádzajúca dostala nový zážihový preplňovaný päťvalec 2.5 TFSI. Ten je údajne najvýkonnejším súčasným zážihovým päťvalcom na trhu, čo ale nie je zas tak zložité. Motor tejto koncepte je dnes už raritou. Každopádne oproti staršiemu agregátu je ten nový o 26 kg ľahší a zároveň ponúka maximálny výkon 294 kW (400 k), čo je o 24 kW (33 k) viac ako doteraz. Päťvalec pracuje s variabilným časovaním ventilov a kombinuje priamy a nepriamy vstrek paliva.

Štandardom zostáva pohon všetkých kolies s medzinápravovou spojkou a automatická sedemstupňová dvojspojková prevodovka S tronic. Všetko to dohromady vystrelí tento malý hatchback z nuly na 100 km/h za iba 4,1 s. Staršia RS 3 potrebovala na rovnakú disciplínu o 0,2 s viac. V rozlete vás však utne obmedzovač. Ten je nastavený na klasických 250 km/h, za príplatok vám ho Audi posunie o 30 km/h vyššie. Čo sa spotreby týka, tabuľky sľubujú 8,3 l/100 km.

Vodič bude môcť voliť jazdné režimy Comfort, Auto, Dynamic a Indiviual. Ak budete chcieť, aby sa s touto voľbou menilo aj nastavenie tlmičov, musíte si priplatiť. Adaptívne tlmiče súčasťou štandardnej výbavy nebudú. Tešiť sa môžeme aj na zvuk výkonného päťvalca, podporený športovým výfukom vybaveným aktívnymi klapkami.

Dizajn zahŕňa agresívny nárazník, strešný spojler, veľké devätnásťpalcové kolesá a tak ďalej. Napriek tomu vyzerá nová RS 3 Sportback trochu nenápadne na to, že prešprintovala kadejakého súpera oveľa zvučnejšie mien. V interiéri očakávajte športové sedačky čalúnené kožou, rovnako ako multimediálny systém alebo obrí displej na mieste prístrojového štítu (ak si za neho priplatíte).

Audi RS 3 Sportback sa predstaví na autosalóne v Ženeve. Prvé objednávky začne automobilka prijímať v apríli, čo platí aj o modeli RS 3 Sedan. Za hatchback zaplatíte minimálne 54 600 eur, sedan vyjde na 55 900 eur. Prvé exempláre dorazia do showroomov v auguste.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY