vytisknout velikost písma Nové Audi R8 odhalené, zrýchlenie 0-200 km/h zvládne pod 10 sekúnd

Nová generácia ingolstadtského superšportu sa chváli exotickými materiálmi aj špičkovými parametrami. Jej desaťvalec ponúka Až 610 koní - zostal atmosférický!
Nové Audi R8 odhalené, zrýchlenie 0-200 km/h zvládne pod 10 sekúnd

Po úniku prvej fotografie zverejňuje Audi prvé oficiálne informácie k druhej generácii športového modelu Audi R8.

Základná koncepcia zostáva rovnaká: aj nové Audi R8 je poháňané motorom uloženým uprostred hliníkového priestorového rámu Audi Space Frame. Ten je ale teraz čiastočne tvorený aj plastom vystuženými uhlíkovými vláknami. Audi udáva "suchú" hmotnosť 1454 kg.

R8150058_medium.jpgR8150067_medium.jpgR8150113_medium.jpgNové Audi R8 V10 meria 4,42 m na dĺžku, 1,94 m na šírku a 1,24 m na výšku; rázvor náprav činí 2,65 m; karoséria z hliníka a plastu vystuženého karbónom je o 15% ľahšia ako predtým a má o 40 percent vyššiu torznú tuhosť

Osemvalec už v ponuke motorizácií nefiguruje, aspoň zatiaľ. Nové Audi R8 dostalo motor V10 5.2 FSI, avšak v dvoch variantoch: 397 kW (540 k) a 449 kW (610 k). Výkonnejšie prevedenie R8 V10 Plus zvládne akceleráciu 0-100 km/h za 3,2 sa vyvinie rýchlosť až 330 km/h. Na zrýchlenie na 200 km/h mu stačí 9,9 s. Móda preplňovania sa mu vyhla, aj silnejšia verzia má prirodzené nasávanie.

"Základná" motorizácia má zrýchlenie z nuly na sto za 3,5 sa maximálnu rýchlosť 323 km/h.

Prenos výkonu zaisťuje sedemstupňová automatická prevodovka S tronic a vylepšený systém quattro. Viskóznu spojku na prednej náprave nahradila elektronicky ovládaná lamelová, vzadu je mechanický diferenciál.

R8150092_medium.jpgR8150093_medium.jpgR8150114_medium.jpg
Verzia V10 Plus je najvýkonnejšie a najrýchlejšie sériové Audi všetkých čias

Kolesá sú zavesené na hliníkových trojuholníkových ramenách. V základnom prevedení majú pneumatiky rozmer 245/35 R19 vpredu a 295/35 vzadu, R8 V10 Plus jazdí štandardne na dvadsiatkach. Za príplatok bude k dispozícii riadenie s premenlivým prevodom alebo adaptívne magnetoreologické tlmiče, ale aj laserové svetlomety.

Interiér prešiel podobnou premenou ako v menšom Audi TT. Hlavné zmenu predstavuje "zosťahovanie" prístrojového štítu a displeja MMI na digitálny panel v kaplnke pred vodičom.

Svetová premiéra nového Audi R8 prebehne budúci týždeň na autosalóne v Ženeve. Ceny v Nemecku boli stanovené na 165 000 eur, respektíve 187 400 €.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY