vytisknout velikost písma Nové Audi R8 odhalené, zrýchlenie 0-200 km/h zvládne pod 10 sekúnd

Nová generácia ingolstadtského superšportu sa chváli exotickými materiálmi aj špičkovými parametrami. Jej desaťvalec ponúka Až 610 koní - zostal atmosférický!
Nové Audi R8 odhalené, zrýchlenie 0-200 km/h zvládne pod 10 sekúnd

Po úniku prvej fotografie zverejňuje Audi prvé oficiálne informácie k druhej generácii športového modelu Audi R8.

Základná koncepcia zostáva rovnaká: aj nové Audi R8 je poháňané motorom uloženým uprostred hliníkového priestorového rámu Audi Space Frame. Ten je ale teraz čiastočne tvorený aj plastom vystuženými uhlíkovými vláknami. Audi udáva "suchú" hmotnosť 1454 kg.

R8150058_medium.jpgR8150067_medium.jpgR8150113_medium.jpgNové Audi R8 V10 meria 4,42 m na dĺžku, 1,94 m na šírku a 1,24 m na výšku; rázvor náprav činí 2,65 m; karoséria z hliníka a plastu vystuženého karbónom je o 15% ľahšia ako predtým a má o 40 percent vyššiu torznú tuhosť

Osemvalec už v ponuke motorizácií nefiguruje, aspoň zatiaľ. Nové Audi R8 dostalo motor V10 5.2 FSI, avšak v dvoch variantoch: 397 kW (540 k) a 449 kW (610 k). Výkonnejšie prevedenie R8 V10 Plus zvládne akceleráciu 0-100 km/h za 3,2 sa vyvinie rýchlosť až 330 km/h. Na zrýchlenie na 200 km/h mu stačí 9,9 s. Móda preplňovania sa mu vyhla, aj silnejšia verzia má prirodzené nasávanie.

"Základná" motorizácia má zrýchlenie z nuly na sto za 3,5 sa maximálnu rýchlosť 323 km/h.

Prenos výkonu zaisťuje sedemstupňová automatická prevodovka S tronic a vylepšený systém quattro. Viskóznu spojku na prednej náprave nahradila elektronicky ovládaná lamelová, vzadu je mechanický diferenciál.

R8150092_medium.jpgR8150093_medium.jpgR8150114_medium.jpg
Verzia V10 Plus je najvýkonnejšie a najrýchlejšie sériové Audi všetkých čias

Kolesá sú zavesené na hliníkových trojuholníkových ramenách. V základnom prevedení majú pneumatiky rozmer 245/35 R19 vpredu a 295/35 vzadu, R8 V10 Plus jazdí štandardne na dvadsiatkach. Za príplatok bude k dispozícii riadenie s premenlivým prevodom alebo adaptívne magnetoreologické tlmiče, ale aj laserové svetlomety.

Interiér prešiel podobnou premenou ako v menšom Audi TT. Hlavné zmenu predstavuje "zosťahovanie" prístrojového štítu a displeja MMI na digitálny panel v kaplnke pred vodičom.

Svetová premiéra nového Audi R8 prebehne budúci týždeň na autosalóne v Ženeve. Ceny v Nemecku boli stanovené na 165 000 eur, respektíve 187 400 €.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY