vytisknout velikost písma Nové Audi R8 odhalené, zrýchlenie 0-200 km/h zvládne pod 10 sekúnd

Nová generácia ingolstadtského superšportu sa chváli exotickými materiálmi aj špičkovými parametrami. Jej desaťvalec ponúka Až 610 koní - zostal atmosférický!
Nové Audi R8 odhalené, zrýchlenie 0-200 km/h zvládne pod 10 sekúnd

Po úniku prvej fotografie zverejňuje Audi prvé oficiálne informácie k druhej generácii športového modelu Audi R8.

Základná koncepcia zostáva rovnaká: aj nové Audi R8 je poháňané motorom uloženým uprostred hliníkového priestorového rámu Audi Space Frame. Ten je ale teraz čiastočne tvorený aj plastom vystuženými uhlíkovými vláknami. Audi udáva "suchú" hmotnosť 1454 kg.

R8150058_medium.jpgR8150067_medium.jpgR8150113_medium.jpgNové Audi R8 V10 meria 4,42 m na dĺžku, 1,94 m na šírku a 1,24 m na výšku; rázvor náprav činí 2,65 m; karoséria z hliníka a plastu vystuženého karbónom je o 15% ľahšia ako predtým a má o 40 percent vyššiu torznú tuhosť

Osemvalec už v ponuke motorizácií nefiguruje, aspoň zatiaľ. Nové Audi R8 dostalo motor V10 5.2 FSI, avšak v dvoch variantoch: 397 kW (540 k) a 449 kW (610 k). Výkonnejšie prevedenie R8 V10 Plus zvládne akceleráciu 0-100 km/h za 3,2 sa vyvinie rýchlosť až 330 km/h. Na zrýchlenie na 200 km/h mu stačí 9,9 s. Móda preplňovania sa mu vyhla, aj silnejšia verzia má prirodzené nasávanie.

"Základná" motorizácia má zrýchlenie z nuly na sto za 3,5 sa maximálnu rýchlosť 323 km/h.

Prenos výkonu zaisťuje sedemstupňová automatická prevodovka S tronic a vylepšený systém quattro. Viskóznu spojku na prednej náprave nahradila elektronicky ovládaná lamelová, vzadu je mechanický diferenciál.

R8150092_medium.jpgR8150093_medium.jpgR8150114_medium.jpg
Verzia V10 Plus je najvýkonnejšie a najrýchlejšie sériové Audi všetkých čias

Kolesá sú zavesené na hliníkových trojuholníkových ramenách. V základnom prevedení majú pneumatiky rozmer 245/35 R19 vpredu a 295/35 vzadu, R8 V10 Plus jazdí štandardne na dvadsiatkach. Za príplatok bude k dispozícii riadenie s premenlivým prevodom alebo adaptívne magnetoreologické tlmiče, ale aj laserové svetlomety.

Interiér prešiel podobnou premenou ako v menšom Audi TT. Hlavné zmenu predstavuje "zosťahovanie" prístrojového štítu a displeja MMI na digitálny panel v kaplnke pred vodičom.

Svetová premiéra nového Audi R8 prebehne budúci týždeň na autosalóne v Ženeve. Ceny v Nemecku boli stanovené na 165 000 eur, respektíve 187 400 €.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY