vytisknout velikost písma Nové Audi R8 a jeho desať valcov prvýkrát naživo

Nové Audi R8 a jeho desať valcov prvýkrát naživo

Že klasické superšporty s veľkými motormi pomaly vymierajú? Ale choďte! Nové Audi R8 dokazuje, že klasické atmosférické nasávanie, veľký objem a dôstojný počet valcov ešte nepatrí do starého železa. Naživo si tak môžeme prehliadnuť novú generáciu veľmi úspešného športového modelu.

r8_2.jpgr8_3.jpgr8_4.jpg
Nové Audi R8 nadväzuje na úspech vôbec prvého plnohodnotného superšportu značky. Minulej generácie R8 sa vyrobilo cez 54 000 kusov

Kým sa niektorí vydali cestou brutálneho downsizingu a hybridizácie, Audi vsádza na klasiku. Desaťvalec 5,2 litra posiela na všetky kolesá cez dvojspojkovú prevodovku výkon až 610 koní v najsilnejšom prevedení. Ale to už viete...

Aj základná motorizácia s výkonom 540 koní je na stovke za 3,5 sekundy a rozbehne sa na 323 km/h. Pre silnejšej verzii sú tieto parametre 3,2 sa 330 km/h. Dvestovku ide silnejšie auto za necelých desať sekúnd.

Zaujímavosťou je možnosť objednať si kompletné laserové svetlá za príplatok. Audi R8 dostalo aj moderné združený digitálny displej po vzore nového Audi TT. Čo sa konštrukcie týka, jedná sa skôr o evolúciu súčasného R8. Karoséria sedí na hliníkovom priestorovom ráme, ktorý bol ale vystužený uhlíkovými vláknami. Hmotnosť vozidla sa zmestí do 1500 kg.

r8_5.jpgr8_6.jpgr8_8.jpgr8_7.jpgr8_9.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY