vytisknout velikost písma Nové Audi R8 a jeho desať valcov prvýkrát naživo

Nové Audi R8 a jeho desať valcov prvýkrát naživo

Že klasické superšporty s veľkými motormi pomaly vymierajú? Ale choďte! Nové Audi R8 dokazuje, že klasické atmosférické nasávanie, veľký objem a dôstojný počet valcov ešte nepatrí do starého železa. Naživo si tak môžeme prehliadnuť novú generáciu veľmi úspešného športového modelu.

r8_2.jpgr8_3.jpgr8_4.jpg
Nové Audi R8 nadväzuje na úspech vôbec prvého plnohodnotného superšportu značky. Minulej generácie R8 sa vyrobilo cez 54 000 kusov

Kým sa niektorí vydali cestou brutálneho downsizingu a hybridizácie, Audi vsádza na klasiku. Desaťvalec 5,2 litra posiela na všetky kolesá cez dvojspojkovú prevodovku výkon až 610 koní v najsilnejšom prevedení. Ale to už viete...

Aj základná motorizácia s výkonom 540 koní je na stovke za 3,5 sekundy a rozbehne sa na 323 km/h. Pre silnejšej verzii sú tieto parametre 3,2 sa 330 km/h. Dvestovku ide silnejšie auto za necelých desať sekúnd.

Zaujímavosťou je možnosť objednať si kompletné laserové svetlá za príplatok. Audi R8 dostalo aj moderné združený digitálny displej po vzore nového Audi TT. Čo sa konštrukcie týka, jedná sa skôr o evolúciu súčasného R8. Karoséria sedí na hliníkovom priestorovom ráme, ktorý bol ale vystužený uhlíkovými vláknami. Hmotnosť vozidla sa zmestí do 1500 kg.

r8_5.jpgr8_6.jpgr8_8.jpgr8_7.jpgr8_9.jpg

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY