vytisknout velikost písma Nové Audi R8 a jeho desať valcov prvýkrát naživo

Nové Audi R8 a jeho desať valcov prvýkrát naživo

Že klasické superšporty s veľkými motormi pomaly vymierajú? Ale choďte! Nové Audi R8 dokazuje, že klasické atmosférické nasávanie, veľký objem a dôstojný počet valcov ešte nepatrí do starého železa. Naživo si tak môžeme prehliadnuť novú generáciu veľmi úspešného športového modelu.

r8_2.jpgr8_3.jpgr8_4.jpg
Nové Audi R8 nadväzuje na úspech vôbec prvého plnohodnotného superšportu značky. Minulej generácie R8 sa vyrobilo cez 54 000 kusov

Kým sa niektorí vydali cestou brutálneho downsizingu a hybridizácie, Audi vsádza na klasiku. Desaťvalec 5,2 litra posiela na všetky kolesá cez dvojspojkovú prevodovku výkon až 610 koní v najsilnejšom prevedení. Ale to už viete...

Aj základná motorizácia s výkonom 540 koní je na stovke za 3,5 sekundy a rozbehne sa na 323 km/h. Pre silnejšej verzii sú tieto parametre 3,2 sa 330 km/h. Dvestovku ide silnejšie auto za necelých desať sekúnd.

Zaujímavosťou je možnosť objednať si kompletné laserové svetlá za príplatok. Audi R8 dostalo aj moderné združený digitálny displej po vzore nového Audi TT. Čo sa konštrukcie týka, jedná sa skôr o evolúciu súčasného R8. Karoséria sedí na hliníkovom priestorovom ráme, ktorý bol ale vystužený uhlíkovými vláknami. Hmotnosť vozidla sa zmestí do 1500 kg.

r8_5.jpgr8_6.jpgr8_8.jpgr8_7.jpgr8_9.jpg

Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Nájdu sa mnohí, ktorí odošlú Porsche kvôli štvorvalcovému crossoveru kade ľahšie. Faktom ale je, že toto auto svoj predajný zmysel má a funguje veľmi dobre.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Volkswagen Golf VII je skvelý, ale dieselu by sme sa vyhli

Test jazdenky: Volkswagen Golf VII

Ak vás moderný Golf VII láka ako ojazdené auto, dobre si rozmyslite, čo chcete.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY