vytisknout velikost písma Nové Audi R8 a jeho desať valcov prvýkrát naživo

Nové Audi R8 a jeho desať valcov prvýkrát naživo

Že klasické superšporty s veľkými motormi pomaly vymierajú? Ale choďte! Nové Audi R8 dokazuje, že klasické atmosférické nasávanie, veľký objem a dôstojný počet valcov ešte nepatrí do starého železa. Naživo si tak môžeme prehliadnuť novú generáciu veľmi úspešného športového modelu.

r8_2.jpgr8_3.jpgr8_4.jpg
Nové Audi R8 nadväzuje na úspech vôbec prvého plnohodnotného superšportu značky. Minulej generácie R8 sa vyrobilo cez 54 000 kusov

Kým sa niektorí vydali cestou brutálneho downsizingu a hybridizácie, Audi vsádza na klasiku. Desaťvalec 5,2 litra posiela na všetky kolesá cez dvojspojkovú prevodovku výkon až 610 koní v najsilnejšom prevedení. Ale to už viete...

Aj základná motorizácia s výkonom 540 koní je na stovke za 3,5 sekundy a rozbehne sa na 323 km/h. Pre silnejšej verzii sú tieto parametre 3,2 sa 330 km/h. Dvestovku ide silnejšie auto za necelých desať sekúnd.

Zaujímavosťou je možnosť objednať si kompletné laserové svetlá za príplatok. Audi R8 dostalo aj moderné združený digitálny displej po vzore nového Audi TT. Čo sa konštrukcie týka, jedná sa skôr o evolúciu súčasného R8. Karoséria sedí na hliníkovom priestorovom ráme, ktorý bol ale vystužený uhlíkovými vláknami. Hmotnosť vozidla sa zmestí do 1500 kg.

r8_5.jpgr8_6.jpgr8_8.jpgr8_7.jpgr8_9.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY