vytisknout velikost písma Nové Audi R8 a jeho desať valcov prvýkrát naživo

Nové Audi R8 a jeho desať valcov prvýkrát naživo

Že klasické superšporty s veľkými motormi pomaly vymierajú? Ale choďte! Nové Audi R8 dokazuje, že klasické atmosférické nasávanie, veľký objem a dôstojný počet valcov ešte nepatrí do starého železa. Naživo si tak môžeme prehliadnuť novú generáciu veľmi úspešného športového modelu.

r8_2.jpgr8_3.jpgr8_4.jpg
Nové Audi R8 nadväzuje na úspech vôbec prvého plnohodnotného superšportu značky. Minulej generácie R8 sa vyrobilo cez 54 000 kusov

Kým sa niektorí vydali cestou brutálneho downsizingu a hybridizácie, Audi vsádza na klasiku. Desaťvalec 5,2 litra posiela na všetky kolesá cez dvojspojkovú prevodovku výkon až 610 koní v najsilnejšom prevedení. Ale to už viete...

Aj základná motorizácia s výkonom 540 koní je na stovke za 3,5 sekundy a rozbehne sa na 323 km/h. Pre silnejšej verzii sú tieto parametre 3,2 sa 330 km/h. Dvestovku ide silnejšie auto za necelých desať sekúnd.

Zaujímavosťou je možnosť objednať si kompletné laserové svetlá za príplatok. Audi R8 dostalo aj moderné združený digitálny displej po vzore nového Audi TT. Čo sa konštrukcie týka, jedná sa skôr o evolúciu súčasného R8. Karoséria sedí na hliníkovom priestorovom ráme, ktorý bol ale vystužený uhlíkovými vláknami. Hmotnosť vozidla sa zmestí do 1500 kg.

r8_5.jpgr8_6.jpgr8_8.jpgr8_7.jpgr8_9.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY