vytisknout velikost písma Nové Audi Q7 sa v špionážnom videu preháňa na 'Ringu

Druhá generácia populárneho luxusného SUV príde s výrazne nižšou hmotnosťou a ostrejším dizajnom. Radikálna zmena koncepcie sa ale nechystá.
Nové Audi Q7 sa v špionážnom videu preháňa na

Nová generácia veľkého SUV značky Audi si dáva načas. Kým technicky príbuzné modely Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne už zrejú pre facelift, Audi Q7 je stále na trhu vo svojej prvej generácii. Tá bola pritom predstavená už v septembri 2005.

Audi Q7 druhej generácie si teraz môžete prezrieť na videu zverejnenom na nemeckom Auto Bilde. Novinka sa bude riadiť pozitívnym príkladom svojich súrodencov a poriadne schudne - údajne až o 350 kilogramov. To znamená, že Q7 s motorom 3.0 TDI by mohla vážiť tesne pod dve tony (teraz 2345 kg).

Pomôcť k tomu má nielen vysoký podiel hliníka v konštrukcii, ale tiež trochu menej megalomanské vonkajšie rozmery. Na rozdiel od modelu Caynenne a Touaregu však bude Q7 naďalej v ponuke v sedemmiestnom prevedení. Technika bude opäť prispôsobená prevádzke na spevnených cestách, redukciu či uzávery diferenciálu by sme v jeho výbave hľadali márne - aspoň podľa zatiaľ neoficiálnych informácií.

Pod kapotou sa objavia motory 3.0 TDI a 4.2 TDI, obaja samozrejme vo verzii Euro 6, rovnako ako dvoma turbodúchadlami preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 4,0 l. Audi údajne počíta aj s dvoma hybridnými variantmi. V tento okamih ale nie je úplne zrejmé, či budú obidva dostupné hneď po uvedení druhej generácie na trh a či budú ponúkané aj v Európe.

Pre majiteľov súčasnej Q7 tak bude najvýraznejšou zmenou dizajn s ostro rezanými črtami, vďaka ktorým bude novinka vyzerať podstatne vyrysovanejšie než trochu odutý model prvej generácie. Vzhľad by mal vychádzať z konceptu Audi Crosslane Coupé.

Svetová výstavná premiéra by mala prebehnúť na jesennom autosalóne v Paríži. Je však celkom pravdepodobné, že prvé fotografie nového Audi Q7 uvidíme ešte predtým.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY