vytisknout velikost písma Nové Audi Q7 sa v špionážnom videu preháňa na 'Ringu

Druhá generácia populárneho luxusného SUV príde s výrazne nižšou hmotnosťou a ostrejším dizajnom. Radikálna zmena koncepcie sa ale nechystá.
Nové Audi Q7 sa v špionážnom videu preháňa na

Nová generácia veľkého SUV značky Audi si dáva načas. Kým technicky príbuzné modely Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne už zrejú pre facelift, Audi Q7 je stále na trhu vo svojej prvej generácii. Tá bola pritom predstavená už v septembri 2005.

Audi Q7 druhej generácie si teraz môžete prezrieť na videu zverejnenom na nemeckom Auto Bilde. Novinka sa bude riadiť pozitívnym príkladom svojich súrodencov a poriadne schudne - údajne až o 350 kilogramov. To znamená, že Q7 s motorom 3.0 TDI by mohla vážiť tesne pod dve tony (teraz 2345 kg).

Pomôcť k tomu má nielen vysoký podiel hliníka v konštrukcii, ale tiež trochu menej megalomanské vonkajšie rozmery. Na rozdiel od modelu Caynenne a Touaregu však bude Q7 naďalej v ponuke v sedemmiestnom prevedení. Technika bude opäť prispôsobená prevádzke na spevnených cestách, redukciu či uzávery diferenciálu by sme v jeho výbave hľadali márne - aspoň podľa zatiaľ neoficiálnych informácií.

Pod kapotou sa objavia motory 3.0 TDI a 4.2 TDI, obaja samozrejme vo verzii Euro 6, rovnako ako dvoma turbodúchadlami preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 4,0 l. Audi údajne počíta aj s dvoma hybridnými variantmi. V tento okamih ale nie je úplne zrejmé, či budú obidva dostupné hneď po uvedení druhej generácie na trh a či budú ponúkané aj v Európe.

Pre majiteľov súčasnej Q7 tak bude najvýraznejšou zmenou dizajn s ostro rezanými črtami, vďaka ktorým bude novinka vyzerať podstatne vyrysovanejšie než trochu odutý model prvej generácie. Vzhľad by mal vychádzať z konceptu Audi Crosslane Coupé.

Svetová výstavná premiéra by mala prebehnúť na jesennom autosalóne v Paríži. Je však celkom pravdepodobné, že prvé fotografie nového Audi Q7 uvidíme ešte predtým.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY