vytisknout velikost písma Nové Audi Q7 sa v špionážnom videu preháňa na 'Ringu

Druhá generácia populárneho luxusného SUV príde s výrazne nižšou hmotnosťou a ostrejším dizajnom. Radikálna zmena koncepcie sa ale nechystá.
Nové Audi Q7 sa v špionážnom videu preháňa na

Nová generácia veľkého SUV značky Audi si dáva načas. Kým technicky príbuzné modely Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne už zrejú pre facelift, Audi Q7 je stále na trhu vo svojej prvej generácii. Tá bola pritom predstavená už v septembri 2005.

Audi Q7 druhej generácie si teraz môžete prezrieť na videu zverejnenom na nemeckom Auto Bilde. Novinka sa bude riadiť pozitívnym príkladom svojich súrodencov a poriadne schudne - údajne až o 350 kilogramov. To znamená, že Q7 s motorom 3.0 TDI by mohla vážiť tesne pod dve tony (teraz 2345 kg).

Pomôcť k tomu má nielen vysoký podiel hliníka v konštrukcii, ale tiež trochu menej megalomanské vonkajšie rozmery. Na rozdiel od modelu Caynenne a Touaregu však bude Q7 naďalej v ponuke v sedemmiestnom prevedení. Technika bude opäť prispôsobená prevádzke na spevnených cestách, redukciu či uzávery diferenciálu by sme v jeho výbave hľadali márne - aspoň podľa zatiaľ neoficiálnych informácií.

Pod kapotou sa objavia motory 3.0 TDI a 4.2 TDI, obaja samozrejme vo verzii Euro 6, rovnako ako dvoma turbodúchadlami preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 4,0 l. Audi údajne počíta aj s dvoma hybridnými variantmi. V tento okamih ale nie je úplne zrejmé, či budú obidva dostupné hneď po uvedení druhej generácie na trh a či budú ponúkané aj v Európe.

Pre majiteľov súčasnej Q7 tak bude najvýraznejšou zmenou dizajn s ostro rezanými črtami, vďaka ktorým bude novinka vyzerať podstatne vyrysovanejšie než trochu odutý model prvej generácie. Vzhľad by mal vychádzať z konceptu Audi Crosslane Coupé.

Svetová výstavná premiéra by mala prebehnúť na jesennom autosalóne v Paríži. Je však celkom pravdepodobné, že prvé fotografie nového Audi Q7 uvidíme ešte predtým.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY