vytisknout velikost písma Nové Audi Q7 mieri veľmi vysoko [prvé jazdné dojmy]

Kvôli rozmarom počasia sme sa na prvých jazdách s novou generáciou Q7 prešli skôr symbolicky. Pokiaľ ale môžeme súdiť z tých niekoľkých kilometrov, zdá sa, že v Ingolstadte si dali na veľkom SUV naozaj záležať.
Nové Audi Q7 mieri veľmi vysoko [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Čo všetko je nové
  2. Dojmy z prvých kilometrov; Namiesto záveru
  3. Technické údaje
  4. Nové Audi Q7: kompletná fotogaléria

Dnes už je ťažké spomenúť si, ako kontroverzne pôsobilo Audi Q7 v čase svojho príchodu na trh. Ťažkopádny mastodont s agresívnym výrazom a ľahko postavou ale vytvoril podkategóriu, ktorá do tej doby na trhu nebola. Ak nepočítame "užitkovejší" Land Rover Discovery a Volvo XC90, ktoré svojím vzhľadom, správaním na ceste aj poňatím mierilo na trochu iný typ zákazníka, XXXL prémiové SUV s výrazne cestnou orientáciou bolo nóvum. A úspešné.

Pol milióna za jednu dekádu

Audi Q7 našlo po celom svete pol milióna majiteľov, len u nás sa ich predalo niekoľko stoviek. Žiadny div, že vydržala na trhu tak dlho.

Nová generácia prichádza desať rokov po premiére pôvodného modelu a štyri roky po "novom" Touaregu, s ktorým má pod karosériou všeličo spoločné. Na prvé zoznámenie s Audi Q7 druhej generácie sme vyrazili do švajčiarskeho horského mestečka Verbier.

Audi Q7 2015 161.jpgAudi Q7 2015 158.jpgAudi Q7 2015 157.jpg
Q7_Arablau_029.jpgQ7_Daytonagrau_001.jpgQ7_Tofanaweiss_001.jpg
Maska „single frame“ je na Q7 trojrozmerná – jej hliníkový rám vystupuje z čelnej plochy; hmotu auta pri pohľadu z profilu opticky odľahčujú plastové výlisky v spodnej časti dverí

Na rozdiel od príbuzného Touaregu a Cayenne zostáva veľké SUV Audi aj po generačnej obmene obrovským autom. Na dĺžku stále meria cez päť metrov, na výšku 1,74 m. Napriek tomu dokázalo poriadne schudnúť. V závislosti na motorizácii činí hmotnostná úspora až 325 kíl. Audi ponúka aj preplňovaný šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 245 kW, ale prevažná väčšina slovenských zákazníkov zvolí skôr diesel. Jednotka 3.0 TDI je v novej Q7 naladená na 200 kW a umožňuje obrovskému SUV zrýchliť na 100 km/h za 6,3 s.

S nasadením v náročnejšom teréne sa ani tentoraz nepočíta. Okrem proporcií auta o tom svedčí aj nemožnosť objednať uzávierky diferenciálov či redukčnú prevodovku. Ostatne aj príslušný režim systému Audi Drive select sa volá "Allroad", nie off-road.

Model do zásuvky áno, 4.2 TDI zatiaľ nie

Do budúcnosti sa chystajú ešte ďalšie dve motorizácie: 3.0 TDI 160 kW pre zákazníkov limitované emisiami CO2 (z daňových dôvodov v niektorých krajinách alebo kvôli flotilovej politike zamestnávateľa) a plug-in hybrid e-tron quattro s dojazdom v elektrickom režime 56 km.

Zástupcovia Audi sa zatiaľ nechcú baviť o možnom návrate famózneho osemvalca 4.2 TDI. My ale veríme, že objaviť by sa mohol. Pod kapotou luxusného Audi A8 totiž nedávno debutovala jeho nová verzia, ktorá vďaka vstrekovaniu močoviny spĺňa Euro 6.

Úplne nový je interiér, ktorý v duchu najlepších tradícií značky kombinuje vynikajúce prevedenie všetkých detailov s náložou modernej elektroniky, od digitálneho prístrojového štítu cez farebný priehľadový (head-up) displej až po modernizovaný systém MMI s výrazne zväčšeným touchpadom. Objednať si budete môcť celú armádu elektronických asistentov.

Zabrzdí, keď nedáte prednosť

Parkovací asistent zvládne zájsť do kolmého státia popredu, adaptívny tempomat v zápche nielen reguluje rýchlosť a odstup, ale môže auto aj sám riadiť a asistent pre jazdu s prívesom vám pomôže zacúvať do smeru, ktorý zvolíte ovládačom MMI.

Nová Q7 dostala tiež systém autonómneho brzdenia vrátane funkcie, ktorá sa zatiaľ objavila len v novom Volve XC90 - ak pri odbočovaní vľavo prehliadnete protiidúce vozidlo, systém sám "dupne" na brzdy. Vďační nepochybne budú najmä motorkári, ktorí sa stávajú obeťami nepozorného odbočenia vľavo veľmi často.

Audi Q7 2015 153.jpgAudi Q7 2015 152.jpgAudi Q7 2015 150.jpgAudi Q7 2015 149.jpgAudi Q7 2015 151.jpgAudi Q7 2015 148.jpgPodobne ako v novom Passate sa ventilačné otvory tiahnu cez celú šírku palubnej dosky pred spolujazdcom; vadilo nám, že digitálne prístrojový panel stojí vertikálne - nie je naklonený kolmo k uhlu pohľadu vodiča ako v iných autách

Zmocnil sa vás pri čítaní predchádzajúcich odsekov pocit, že Q7 je autom pre ľudí, ktorí by sa najradšej vzdali konanie úplne? Je tu prinajmenšom jedna novinka, ktorá naznačuje, že konštruktéri Audi mysleli aj na tie ostatné: riadenie všetkých kolies. Áno, toto veľké SUV má pomerne exotickú technológiu, ktorú svojho času hojne presadzovali japonské automobilky, ale dnes je extrémne vzácna. Stretnete sa s ňou napríklad pri Porsche 911 Turbo.

Audi Q7 2015 154.jpgAudi Q7 2015 155.jpgAudi Q7 2015 156.jpgPredné sedadlá môžu mať nastaviteľnú dĺžku sedadla aj masážnu funkciu s výberom niekoľkých programov ako v A8; sedadlá v druhom rade sa ovládajú manuálne, tretí rad môže byť za príplatok 1 400 eur ovládaný elektricky

V nižších rýchlostiach sa zadné kolesá natočia o niekoľko stupňov do opačného smeru ako predné, čím sa zmenší polomer zatáčania a auto sa ochotnejšie poskladá do ostrej zákruty. Vo vysokých rýchlostiach sa zadné kolesá naopak natáčajú rovnako ako predné, aby podporili smerovú stabilitu auta. Maximálny rozsah natočenia zadných kolies je 10 stupňov.

Že by Audi tentoraz chcelo osloviť s Q7 i vodičov, ktorí po odvoze detí do škôlky radi zamieria do práce kľukatejšou cestou?

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY