vytisknout velikost písma Nové Audi A8 čoskoro oficiálne aj v SR, cena cez 70-tisíc

Audi dnes predstavilo médiám modernizovanú verziu svojho najväčšieho sedanu. Vylepšená A8 sa chváli vyspelejšou asistenčnou elektronikou, lepším odhlučnením, úspornejšími motormi a superinteligentnými Matrix LED svetlometmi.
Nové Audi A8 čoskoro oficiálne aj v SR, cena cez 70-tisíc
Zoznam kapitol
  1. Technika, výbava a ceny
  2. 3x Video a velká fotogaléria

K slovenským zákazníkom už čoskoro zamieri nové Audi A8, vlajková loď značky so štyrmi kruhmi v znaku. Ako možno viete už z oficiálnej premiéry, prídavné meno "novej" je v tomto prípade nutné brať so značnou rezervou. V skutočnosti sa jedná o čiastkovú modernizáciu - ľahší facelift, ak chcete.

A8130032_large.jpgA8130033_large.jpgA8130024_large.jpg
Predná i zadná časť Audi A8 sú kompletne nové, do kufra sa zmestí o 10 litrov viac

Zmeny však nie sú zďaleka len kozmetické. Audi A8 modelového roku 2014 prichádza s novými prednými svetlami, vyspelejšími asistenčnými systémami, čiastkovými zlepšeniami v oblasti vnímaného komfortu a ponukou motorov, ktoré teraz dosahujú nižšiu nominálnu spotrebu.

Hoci na prvý pohľad by ste to nespoznali, zmenil sa celý predok vrátane nárazníka a kapoty motorového priestoru. Pre šesťvalce za príplatok a pre osemvalce sériovo sú teraz k dispozícii takzvané Matrix LED svetlomety.

Vedia svietiť do zákrut, reagovať na vertikálny profil cesty a tiež zabrániť oslňovaniu ostatných účastníkov premávky. Systém pritom dokáže "vytieňovať" iba priestor, v ktorom sa nachádza iné auto alebo napríklad cyklista - zvyšok plochy pred vozidlom zostáva naďalej osvietený diaľkovými svetlami. Najlepšie si to predstavíte podľa videa v nasledujúcej kapitole.

A8130002_large.jpgAT130079_large.jpgAT130076_large.jpg
Matrix LED svetlomety (sériové pre osemvalce) vie svietiť práve tam, kam je potrebné

Doterajšie Audi A8 nevládalo úplne izolovať priestor pre cestujúcich od valivého hluku pneumatík, najmä na niektorých druhoch povrchu vozovky. Modernizovaný model sľubuje v tomto smere citeľné zlepšenie. Ku zaznamenanému cestovnému komfortu by mali prispieť aj príplatková kované kolesá, ktorým v Audi hovoria "technologické".

V mene neodpruženej hmotnosti

Vlastná konštrukcia ráfika tu slúži len ako nosič, na ktorom je zvonku nalepený plastový dekoračný kryt. Priestor medzi plastom a ráfikom je vyplnený vákuom. Audi ponúka tieto kolesá v rozmere 20 palcov pod obchodným označením Iridium a sľubuje úsporu neodpruženej hmotnosti 4,4 kg v každom rohu. To by sa malo v komforte odpruženia odraziť veľmi citeľne.

Vďaka novému elektromechanickému riadeniu môže Audi konečne ponúkať aktívny asistenčný systém pre udržiavanie v jazdnom pruhu. Systém nočného videnia vie teraz označovať chodcov a zvieratá a v bezpečnostnej výbave A8 pribudla takzvaná multikolízna brzda. Účelom tohto systému, predstaveného vo Volkswagene Golf VII, je automaticky zastaviť auto, ak sa dá do pohybu po náraze zozadu. A konečne, do batožinového priestoru teraz naložíte o 10 litrov zlatých kreditných kariet viac než doteraz.

AU130133_large.jpgA8130077_large.jpgA8130078_large.jpg
Základom konštrukcie A8 je hliníkový priestorový rám Audi ASF; všetky aktuálne motorizácie majú pohon všetkých kolies quattro

Ponuku motorov tvoria šesťvalce 3.0 TFSI 228 kW a 3.0 TDI 190 kW a osemvalce 4.0 TFSI 320 kW a 4.2 TDI 282 kW. Vďaka softvérovým úpravám majú všetky jednotky nižšiu kombinovanú spotrebu i emisie CO2, diesely navyše plní emisnú normu Euro 6.

Počas novembra bude možné objednávať aj 2.0 TFSI hybrid, dvanásťvalec 6.3 FSI a športovú verziu S8 s výkonnejšou verziou osemvalca 4.0 TFSI (382 kW). Na S8 pripadá asi desatina všetkých v SR predaných A8.

Od roku 1994, kedy na slovenský trh vstúpilo Audi A8 prvej generácie, eviduje importér 1670 predaných vozidiel tohto typu. Thomas Otter, nový vedúci divízie Audi v importérskej organizácii Porsche, odhaduje, že v roku 2014 sa u nás predá niečo cez sedemdesiat nových "á-osmičiek".

Pokračujte na kapitolu s cenami, videom a fotogalériou:

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY