vytisknout velikost písma Nové Audi A8 čoskoro oficiálne aj v SR, cena cez 70-tisíc

Audi dnes predstavilo médiám modernizovanú verziu svojho najväčšieho sedanu. Vylepšená A8 sa chváli vyspelejšou asistenčnou elektronikou, lepším odhlučnením, úspornejšími motormi a superinteligentnými Matrix LED svetlometmi.
Nové Audi A8 čoskoro oficiálne aj v SR, cena cez 70-tisíc
Zoznam kapitol
  1. Technika, výbava a ceny
  2. 3x Video a velká fotogaléria

K slovenským zákazníkom už čoskoro zamieri nové Audi A8, vlajková loď značky so štyrmi kruhmi v znaku. Ako možno viete už z oficiálnej premiéry, prídavné meno "novej" je v tomto prípade nutné brať so značnou rezervou. V skutočnosti sa jedná o čiastkovú modernizáciu - ľahší facelift, ak chcete.

A8130032_large.jpgA8130033_large.jpgA8130024_large.jpg
Predná i zadná časť Audi A8 sú kompletne nové, do kufra sa zmestí o 10 litrov viac

Zmeny však nie sú zďaleka len kozmetické. Audi A8 modelového roku 2014 prichádza s novými prednými svetlami, vyspelejšími asistenčnými systémami, čiastkovými zlepšeniami v oblasti vnímaného komfortu a ponukou motorov, ktoré teraz dosahujú nižšiu nominálnu spotrebu.

Hoci na prvý pohľad by ste to nespoznali, zmenil sa celý predok vrátane nárazníka a kapoty motorového priestoru. Pre šesťvalce za príplatok a pre osemvalce sériovo sú teraz k dispozícii takzvané Matrix LED svetlomety.

Vedia svietiť do zákrut, reagovať na vertikálny profil cesty a tiež zabrániť oslňovaniu ostatných účastníkov premávky. Systém pritom dokáže "vytieňovať" iba priestor, v ktorom sa nachádza iné auto alebo napríklad cyklista - zvyšok plochy pred vozidlom zostáva naďalej osvietený diaľkovými svetlami. Najlepšie si to predstavíte podľa videa v nasledujúcej kapitole.

A8130002_large.jpgAT130079_large.jpgAT130076_large.jpg
Matrix LED svetlomety (sériové pre osemvalce) vie svietiť práve tam, kam je potrebné

Doterajšie Audi A8 nevládalo úplne izolovať priestor pre cestujúcich od valivého hluku pneumatík, najmä na niektorých druhoch povrchu vozovky. Modernizovaný model sľubuje v tomto smere citeľné zlepšenie. Ku zaznamenanému cestovnému komfortu by mali prispieť aj príplatková kované kolesá, ktorým v Audi hovoria "technologické".

V mene neodpruženej hmotnosti

Vlastná konštrukcia ráfika tu slúži len ako nosič, na ktorom je zvonku nalepený plastový dekoračný kryt. Priestor medzi plastom a ráfikom je vyplnený vákuom. Audi ponúka tieto kolesá v rozmere 20 palcov pod obchodným označením Iridium a sľubuje úsporu neodpruženej hmotnosti 4,4 kg v každom rohu. To by sa malo v komforte odpruženia odraziť veľmi citeľne.

Vďaka novému elektromechanickému riadeniu môže Audi konečne ponúkať aktívny asistenčný systém pre udržiavanie v jazdnom pruhu. Systém nočného videnia vie teraz označovať chodcov a zvieratá a v bezpečnostnej výbave A8 pribudla takzvaná multikolízna brzda. Účelom tohto systému, predstaveného vo Volkswagene Golf VII, je automaticky zastaviť auto, ak sa dá do pohybu po náraze zozadu. A konečne, do batožinového priestoru teraz naložíte o 10 litrov zlatých kreditných kariet viac než doteraz.

AU130133_large.jpgA8130077_large.jpgA8130078_large.jpg
Základom konštrukcie A8 je hliníkový priestorový rám Audi ASF; všetky aktuálne motorizácie majú pohon všetkých kolies quattro

Ponuku motorov tvoria šesťvalce 3.0 TFSI 228 kW a 3.0 TDI 190 kW a osemvalce 4.0 TFSI 320 kW a 4.2 TDI 282 kW. Vďaka softvérovým úpravám majú všetky jednotky nižšiu kombinovanú spotrebu i emisie CO2, diesely navyše plní emisnú normu Euro 6.

Počas novembra bude možné objednávať aj 2.0 TFSI hybrid, dvanásťvalec 6.3 FSI a športovú verziu S8 s výkonnejšou verziou osemvalca 4.0 TFSI (382 kW). Na S8 pripadá asi desatina všetkých v SR predaných A8.

Od roku 1994, kedy na slovenský trh vstúpilo Audi A8 prvej generácie, eviduje importér 1670 predaných vozidiel tohto typu. Thomas Otter, nový vedúci divízie Audi v importérskej organizácii Porsche, odhaduje, že v roku 2014 sa u nás predá niečo cez sedemdesiat nových "á-osmičiek".

Pokračujte na kapitolu s cenami, videom a fotogalériou:

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY