vytisknout velikost písma Nové Audi A7 Sportback už je len hybrid. A zatiaľ bez dieselu

Nová generácia Audi A7 Sportback využíva novú platformu. Všetky motorizácie sú mild-hybridné, ako v Audi A8. Zatiaľ je pod kapotou len benzínový šesťvalec. Európsky trh ale určite dostane aj turbodiesel.
Nové Audi A7 Sportback už je len hybrid. A zatiaľ bez dieselu

Audi A7 Sportback vstúpilo do svojej druhej generácie, premiéru zažije na autosalóne v Los Angeles. A práve premiéra na americkom trhu je možno dôvodom, prečo zatiaľ pod kapotou nie je turbodiesel, aj keď na európskom trhu by to bez neho asi príliš dobre nešlo. Rovnako ako nové Audi A8, aj A7 Sportback stojí na novej platforme s 48V elektrickým systémom. Každá verzia bude vlastne mild-hybrid.

Audi sa pri vývoji sústredilo na maximálne zlepšenie komfortu na palube. Vozidlo má síce stále bezrámové okná, ale údajne sa podarilo znížiť hluk v kabíne. Koncepcia inak zostáva rovnaká, je to päťdverový liftback. Hoci bude možné si priplácať za veľa "hračiek", veci ako predné adaptívne LED svetla či digitálny multifunkčný displej budú už v základe. Rovnako tak všemožné bezpečnostné a asistenčné systémy.

Audi A7 Sportback sa zatiaľ predstavuje vo verzii 55 TFSI, čo je nové značenie motorizácií tejto značky. Neznamená to ale nejaký osemvalec 5,5 l, ale výkonovú kategóriu, do ktorej motor spadá. Ale nie je to ani 550 koní alebo 550 Nm. Pod kapotou je tak preplňovaný šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 250 kW (340 koní) a krútiacim momentom 500 Nm. Áno, my vieme, je v tom zmätok. Ale ľudia si zvyknú...

Motor sa môže aj za jazdy úplne vypnúť, o pohon spotrebičov sa potom stará rekuperovaná energia uložená v kompaktnom akumulátore, ktorý sa dobíja výkonom 12 kW pri brzdení. Audi uvádza spotrebu 6,8 litra na 100 km, čo sa zdá ako nereálna hodnota na benzínové auto schopné zrýchliť na 100 km/h za 5,3 sekundy a rozbehnúť sa na 250 km/h.

Nová generácia Audi A7 Sportback je dlhá 4969 mm, široká 1908 mm a vysoká 1422 mm, čo ide úplne proti obvyklým postupom pri predstavení novej generácie. Vozidlo je totiž kratšie (-5 mm), užšie (-3 mm) a vyššie (+2 mm). Má ale dlhší rázvor (+13 mm). Nechýba adaptívny podvozok a natáčanie zadnej nápravy či variabilné riadenie. Polomer otáčania je o 0,55 metra menší.

Zväčšil sa aj kufor na 535 litrov v základnom usporiadaní a 1390 litrov po sklopení zadných sedadiel. Vpredu aj vzadu má byť zároveň viac priestoru na nohy a ramená, takže Audi má lepšie riešený vnútorný priestor než predtým. V predaji sa Audi A7 objaví vo februári 2018 a za verziu 55 TFSI quattro S Tronic dáte minimálne 67 800 eur.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY