vytisknout velikost písma Nové Audi A5 Sportback má verziu na plyn aj rýchlu S5

Audi nečakalo až na autosalón v Paríži a s predstihom zverejňuje oficiálne informácie i fotografie nového modelu Audi A5 Sportback.
Nové Audi A5 Sportback má verziu na plyn aj rýchlu S5

Dizajn pochopiteľne vychádza z už predstaveného kupé Audi A5. Od neho sa Sportback líši prevedením karosérie (päťdverový liftback) a ľahko predĺženým rázvorom náprav. Vzadu by tak mali mať cestujúci o 24 mm viac miesta pre nohy.

Aj v novom Audi A5 Sportback nájdete riešenie, ktoré sa ukázali pri ďalších modeloch značky. K dispozícii tak bude napríklad digitálny prístrojový štít Audi Virtual Cockpit. Za príplatok si môžete priobjednať head-up displej, najnovšiu verziu systému MMI alebo napríklad audio systém Bang & Olufsen. Takéto veci sa v Audi zadarmo väčšinou nedávajú. Ani zábavný systém pre zadné sedadlá s dvojicou prenosných tabletov nebude "v cene".

Audi-S5-Sportback-1.jpgAudi-S5-Sportback-2.jpgAudi-S5-Sportback-4.jpg

Pod kapotou nedostanete nič menšieho než štvorvalcový dvojliter TDI či TFSI. Benzínové motory začínajú jednotkou 2.0 TFSI s výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Silnejšie prevedenie má výkon 185 kW (252 k) a krútiaci moment 370 Nm. V ponuke bude tiež prevedenie 2.0 TFSI g-tron na CNG, ktoré ponúkne slušných 125 kW (170 k) a 270 Nm. Vrchol benzínové ponuky tvorí model Audi S5 Sportback so šesťvalcovým motorom 3.0 TFSI s výkonom 260 kW (354 k) a krútiacim momentom 500 Nm.

Motor 2.0 TDI zatiaľ ponúka výkon 140 kW (190 k) a krútiaci moment 400 Nm. Môžete si ho ale objednať aj v úspornej verzii Ultra s rovnakými výkonmi, ale tabuľkovou spotrebou 4,1 litra na 100 km. Oproti bežnej 2.0 TDI má upravené prevodové pomery, pneumatiky s nízkym valivým odporom, znížený podvozok a nižšie aerodynamický odpor. Papierovo najúspornejšia má byť ale plynová verzia g-tron so spotrebou pod 4 kg CNG na 100 km.

Audi-S5-Sportback-6.jpgAudi-S5-Sportback-7.jpg

Nešlo by to ani bez naftového šesťvalca 3.0 TDI. Ten sa ponúka vo verziách s výkonom 160 kW (218 k) alebo 210 kW (286 k). Krútiaci moment dosahuje hodnoty 400 Nm, respektíve 620 Nm v prípade silnejšej verzie.

V základnom prevedení dostanete šesťstupňovú manuálnu prevodovku, sedemstupňový dvojspojkový automat S Tronic je za príplatok. Modely Audi S5 a vrcholné prevedenie motora 3.0 TDI majú osemstupňový Tiptronic s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu. V závislosti na motore si možno priobjednať pohon všetkých kolies quattro, pričom najsilnejší 3.0 TDI a model S5 ho majú v základe. V rámci príplatkovej výbavy si k nim môžete kúpiť tzv. športový zadný diferenciál s vektorovaním hnacej sily.

Základná cena Audi A5 Sportback bola v Nemecku stanovená na 37 800 eur. Do predaja nový model zamieri na začiatku roka 2017.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY