vytisknout velikost písma Nové Audi A5 Sportback má verziu na plyn aj rýchlu S5

Audi nečakalo až na autosalón v Paríži a s predstihom zverejňuje oficiálne informácie i fotografie nového modelu Audi A5 Sportback.
Nové Audi A5 Sportback má verziu na plyn aj rýchlu S5

Dizajn pochopiteľne vychádza z už predstaveného kupé Audi A5. Od neho sa Sportback líši prevedením karosérie (päťdverový liftback) a ľahko predĺženým rázvorom náprav. Vzadu by tak mali mať cestujúci o 24 mm viac miesta pre nohy.

Aj v novom Audi A5 Sportback nájdete riešenie, ktoré sa ukázali pri ďalších modeloch značky. K dispozícii tak bude napríklad digitálny prístrojový štít Audi Virtual Cockpit. Za príplatok si môžete priobjednať head-up displej, najnovšiu verziu systému MMI alebo napríklad audio systém Bang & Olufsen. Takéto veci sa v Audi zadarmo väčšinou nedávajú. Ani zábavný systém pre zadné sedadlá s dvojicou prenosných tabletov nebude "v cene".

Audi-S5-Sportback-1.jpgAudi-S5-Sportback-2.jpgAudi-S5-Sportback-4.jpg

Pod kapotou nedostanete nič menšieho než štvorvalcový dvojliter TDI či TFSI. Benzínové motory začínajú jednotkou 2.0 TFSI s výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Silnejšie prevedenie má výkon 185 kW (252 k) a krútiaci moment 370 Nm. V ponuke bude tiež prevedenie 2.0 TFSI g-tron na CNG, ktoré ponúkne slušných 125 kW (170 k) a 270 Nm. Vrchol benzínové ponuky tvorí model Audi S5 Sportback so šesťvalcovým motorom 3.0 TFSI s výkonom 260 kW (354 k) a krútiacim momentom 500 Nm.

Motor 2.0 TDI zatiaľ ponúka výkon 140 kW (190 k) a krútiaci moment 400 Nm. Môžete si ho ale objednať aj v úspornej verzii Ultra s rovnakými výkonmi, ale tabuľkovou spotrebou 4,1 litra na 100 km. Oproti bežnej 2.0 TDI má upravené prevodové pomery, pneumatiky s nízkym valivým odporom, znížený podvozok a nižšie aerodynamický odpor. Papierovo najúspornejšia má byť ale plynová verzia g-tron so spotrebou pod 4 kg CNG na 100 km.

Audi-S5-Sportback-6.jpgAudi-S5-Sportback-7.jpg

Nešlo by to ani bez naftového šesťvalca 3.0 TDI. Ten sa ponúka vo verziách s výkonom 160 kW (218 k) alebo 210 kW (286 k). Krútiaci moment dosahuje hodnoty 400 Nm, respektíve 620 Nm v prípade silnejšej verzie.

V základnom prevedení dostanete šesťstupňovú manuálnu prevodovku, sedemstupňový dvojspojkový automat S Tronic je za príplatok. Modely Audi S5 a vrcholné prevedenie motora 3.0 TDI majú osemstupňový Tiptronic s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu. V závislosti na motore si možno priobjednať pohon všetkých kolies quattro, pričom najsilnejší 3.0 TDI a model S5 ho majú v základe. V rámci príplatkovej výbavy si k nim môžete kúpiť tzv. športový zadný diferenciál s vektorovaním hnacej sily.

Základná cena Audi A5 Sportback bola v Nemecku stanovená na 37 800 eur. Do predaja nový model zamieri na začiatku roka 2017.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY