vytisknout velikost písma Nové Audi A4 vyzerá ako menšia A6, ale to mu určite nepoškodí [prvé dojmy]

Len jeden deň po zverejnení prvých fotografií novej generácie Audi A4 sme si mohli pozrieť sedan aj kombi v prostredí fotografického štúdia na predmestí Ingolstadtu.
Nové Audi A4 vyzerá ako menšia A6, ale to mu určite nepoškodí [prvé dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Audi A4 B9
  2. Audi A4 B9: Kompletná fotogaléria

Audi A4 piatej generácie (s kódovým označením B9) je ľahšie a úspornejšie ako doterajší model. To už viete, pretože s kľúčovými technickými údajmi nového modelu sme vás zoznámili v pondelok:

Design | Premiéry | Video | Kombi | Sedany | Audi | Audi A4

Nová generácia Audi A4 je tu. O šesťvalcové motory neprišla

Deň nato sme ale už mohli vidieť novú A4 na vlastné oči, dozvedieť sa niekoľko ďalších podrobností a tiež si ju vyfotografovať - zatiaľ staticky a v štúdiu. Vzhľadovo sa Audi A4 B9 veľmi priblížilo väčšiemu modelu A6 po facelifte, aspoň pri pohľade spredu, ktorému dominuje "erbové" prevedenie masky single frame s ostrými rohmi a vykrojenými svetlometmi. Mimochodom, tie budú sériovo osadené xenónovými výbojkami, halogénové žiarovky už nedostane ani ten najzákladnejší model.

Nové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 153.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 164.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 148.jpg
Nové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 160.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 161.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 159.jpgKombi Avant sa začne predávať v rovnaký okamih ako sedan; jeho batožinový priestor má objem 505 litrov a výšku otvorení piatych dverí môžete jednoducho naprogramovať - stačí v požadovanej polohe dlhé stlačenie tlačidla elektrického ovládania

Za šošovkami v ostro rezaných "otvoroch" (v skutočnosti sú zaslepené, preto tie úvodzovky) po stranách predného nárazníka sa neschovávajú hmlové svetlá. Ich funkciu zaisťujú adaptívne LED svetlomety. Namiesto nich sa do nárazníka nasťahovala dvojica radarov.

Okrem prednej a zadnej kamery môže mať nová A4 kamery aj zospodu na krytoch spätných zrkadiel (ako u niektorých SUV), takže dokáže na displeji systému MMI zobraziť okolie vozidla v uhle 360°.

Nové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 172.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 151.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 149.jpgHmlovky? Nie, do rohov predného nárazníka sa nasťahovali radary adaptívneho tempomatu s funkciou stop&go a schopnosťou automatického posúvania v kolóne

Líniou strechy a bočného presklenia zachováva sedan A4 vernosť doterajším generáciám, zozadu potom pripomína trojpriestorovú variantu kompaktnej á-trojky. Ako je v Audi takmer tradíciou, kombi Avant pôsobí atletickejším dojmom ako sedan. Proporcie sú zvládnuté prakticky dokonale, postojom na ceste (respektíve na podlahe fotoštúdia) nový Avant dokonca trochu pripomína športové RS6.

Inšpirácia v TT aj Q7

Pokiaľ ide o vonkajší dizajn, určite sa jedná o evolúciu toho, čo už poznáme. Ak vám model A4 doteraz nič nehovoril, nová generácia na tom ťažko niečo zmení. Presvedčiť by vás ale mohol jej interiér.

Nové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 185.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 187.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 188.jpg
Sedan má dĺžku 4,73 m a rázvor 2,82 m – rovnako ako kombi

Aj tu sa vlastne jedná o kombináciu známych štylistických a funkčných prvkov, v tomto prípade z ostatných modelov značky. Virtuálny prístrojový štít v podobe celoplošného farebného displeja sme videli už v TT, rovnako ako nový ovládač systému MMI s touchpadom na hornej plôške. Od novej generácie Audi Q7 si najnovšia A4 zase vypožičala veľký displej dvojzónovej klimatizácie a tiež ventilačné otvory natiahnuté cez celú šírku palubnej dosky pred spolujazdcom.

Nové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 180.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 177.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 173.jpg
Nové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 189.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 191.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 193.jpgŠportovejší a modernejší S Line (hore) vs. tradičnejší Design Selection - dve protikladné prevedenia interiéru, v oboch prípadoch pochopiteľne za príplatok

Minimálne dva prvky ako by sa nechali inšpirovať konkurenčným Mercedesom triedy C - mám na mysli do priestoru vystrčený displej systému MMI a pás tlačidiel kovového vzhľadu pod displejom klimatizácie. Ich prevedenie je však inteligentnejšie. Akonáhle k nim priblížite prst, na displeji klimatizácie sa objaví malé kontextové menu.

Nové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 175.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 176.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 171.jpg
Nová stredová konzola s touchpadovým ovládačom MMI; klimatizácia môže byť aj trojzónová

Konkrétne vyznenie interiéru bude opäť závisieť na tom, akú kombináciu výbavy, čalúnenia a dekoračných líšt si objednáte. Audi bude tentoraz ponúkať dve jasne odlíšené línie - športovo štylizovanú S Line a tiež jej protipól Design Selection, ktorý sa blíži tradičnému poňatie luxusu.

Samozrejme nechýba podpora najnovších komunikačných protokolov pre smartfóny a ponuka niekoľkých úrovní audio systémov. Na vrchole stojí Bang & Olufsen s 19 reproduktormi a výkonom 750 W.

Nové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 169.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 170.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 179.jpg
Virtuálny kokpit; napevno montovaný displej MMI; farbu LED podsvietenia možno meniť

Batožinový priestor sedanu a kombi zodpovedajú tomu, čo od auta tejto triedy čakáte. Avant ale prináša niekoľko praktických vylepšení. Napríklad roletka sa už otvára a zatvára automaticky spolu s piatymi dverami (áno, bolo na čase) a príplatkový systém pre upevnenie batožiny možno šikovne uložiť do tvarových priehradiek pod podlahou batožinového priestoru.

Nové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 192.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 194.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 195.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 167.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 168.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 166.jpgSystém prepážok a popruhov na upevnenie batožiny mala A4 Avant už skôr, novinkou je jeho uskladnenie pod podlahou; zatiahnutím za páčku sa zadné operadlá uvoľní, ale nesklopí

Zadné operadlá môžete uvoľniť tiahlom na bočnici kufra, ale nesklopia sa sami - musíte do nich strčiť. Ľudia od Audi tvrdia, že je to zámer. Vraj do operadla strčíte tým predmetom, kvôli ktorého naloženiu chcete operadlo sklopiť.

Žiaden prezlečený Passat

Pred záverom ešte pár konštrukčných záležitostí, ktoré v našom prvom článku nezazneli. Aj nové Audi A4 má samozrejme motor uložený pozdĺžne. Nejedná sa teda o žiadneho súrodenca nového Passatu a Superbu, ako ste sa mohli niekde dočítať. Oproti nim sa A4 vyznačuje tiež oveľa náročnejšou konštrukciou oboch náprav, ktoré majú päťprvkové zavesenie a teda v princípe umožňujú omnoho lepšie oddelenie priečnych a pozdĺžnych síl. Pohon všetkých kolies je opäť realizovaný diferenciálom Torsen a dvojspojková prevodovka je sedemstupňová pre pozdĺžnu zástavbu.

Nové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 165.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 178.jpgNové Audi A4 B9 první statické dojmy na AutoRevue.cz 196.jpgŠtruktúra LED svetlomety; logo nesmie chýbať ani na ventilčeku; obe prezentované verzie mali motor TFSI, ale prevažná väčšina zákazníkov zvolí diesel

Dobrou správou je definitívny ústup variátorového Multitronicu. Samočinné radenie bude v závislosti na motorizácii zabezpečovať buď spomínaný dvojspojkový S tronic, alebo osemstupňový Tiptronic s meničom.

Predpredaj novej generácie Audi A4 bude zahájený v auguste, prvé kusy by sa mali objaviť u predajcov počas jesenných mesiacov. Obe karosárske varianty sa začnú predávať spoločne.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY