vytisknout velikost písma Nové Audi A2 nakoniec bude - ako elektrický crossover A2Q

Nové Audi A2 nakoniec bude - ako elektrický crossover A2Q

Hoci sa po elektrickom koncepte Audi A2 zľahla zem, nemecký Auto Bild teraz priniesol správy o tom, že sa o takomto modeli opäť začína hovoriť a že by sa mal začať predávať v roku 2018. Bude sa jednať o akýsi crossover medzi hatchbackom, MPV a SUV .

Audi A2Q (alebo SQ2) sa pôvodne vraj malo volať Q2, ale práva na označenie Q2 (a tiež na Q4) má automobilka Alfa Romeo. Že by napríklad toto bolo dôvodom nedávnych tajných schôdzok predstaviteľov značiek VW a Fiat?

Audi chce pri modeli A2Q ponúknuť čisto elektrický dojazd až 500 km, ale nedokážeme si predstaviť, ako by toho so súčasnou technológiou akumulátorov bez pomocného spaľovacieho motora dosiahlo. No malý pomocný spaľovací agregát vylúčený skutočne nie je, Audi stále experimentuje s motorom Wankel.

Nemecká automobilka vraj tiež predstaví plne elektrickú verziu SUV Audi Q6, ktorá bude mať dojazd údajne až 700 km na elektrinu. Vážne by sme chceli vidieť akumulátory, ktoré taký dojazd veľkému SUV poskytnú. A hlavne by nás zaujímala ich hmotnosť. Ale možno nás Audi o pár rokov prekvapí revolučným technickým riešením.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY