vytisknout velikost písma Nová verzia "auta" spoločnosti Google mieri do reálnej prevádzky

Nová verzia "auta" spoločnosti Google mieri do reálnej prevádzky

Autonómne vozidlo Google mieri do ďalšej fázy svojho vývoja. Spoločnosť oznámila, že tento rok v lete vyrazí prvých niekoľko prototypov do reálnej prevádzky. Jazdiť budú v Kalifornii. Do piatich rokov by mal byť tento projekt dotiahnutý do sériovej podoby.

Spoločnosť Google zatiaľ testovala svoj dvojmiestny elektromobil na uzavretých tratiach, čo sa tento rok v lete zmení. Elektromobil schopný úplne samostatnej jazdy však môže ísť maximálnou rýchlosťou iba 40 km/h. Auto bude pre istotu strážiť ešte vodič sediaci vo vnútri, ktorý dostane k dispozícii odnímateľný volant aj pedále. Systém bude používať rovnaký softvér, aký Google testuje na flotile autonómnych LEXUS RX 450h.

Na konci tohto projektu má stať jednoduchý automobil pre každodenné premiestňovanie bez toho, aby ho niekto musel riadiť. Google uvádza, že by malo vďaka tomuto systému dôjsť k významnému zníženiu nehôd.

google1.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY