vytisknout velikost písma Nová Toyota Prius mešká, musí byť ešte úspornejšia

Nová Toyota Prius mešká, musí byť ešte úspornejšia

Nová generácia Toyoty Prius sa mala začať predávať už na jar 2015. Nakoniec bol ale termín posunutý až na december toho istého roka a výroba plug-in hybridu nezačne skôr ako na jeseň 2016. Toyota vraj nie je spokojná s doterajšími výsledkami, na prototypoch sa ešte musí popracovať .

Hoci automobilka odmietla komentovať dôvod meškania, pravdepodobne chce len dôkladne odladiť novú techniku​​. Šéf produktového plánovania Satoshi OGIS už skôr povedal, že Toyota Prius novej generácie vyjde na úplne novej modulárnej platforme a dostane novú generáciu hybridného systému, ktorú potom prevezmú ďalšie hybridné koncernové vozidlá.

Toyota tiež už skôr povedala, že jej cieľom je zvýšiť efektivitu hybridného systému. Nový pomocný spaľovací motor bude mať termálne účinnosť cez 40%. Napriek tomu sa zdá, že účinnosť sa už pomaly dostáva na hranicu technologických možností.

Podľa Toyoty vraj bude možné s použitím súčasných technológií dostať z hybridného systému maximálne o desať percent vyššiu účinnosť. Najväčším problémom sú stále tepelné straty a trenie.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY