vytisknout velikost písma Nová Toyota Prius mešká, musí byť ešte úspornejšia

Nová Toyota Prius mešká, musí byť ešte úspornejšia

Nová generácia Toyoty Prius sa mala začať predávať už na jar 2015. Nakoniec bol ale termín posunutý až na december toho istého roka a výroba plug-in hybridu nezačne skôr ako na jeseň 2016. Toyota vraj nie je spokojná s doterajšími výsledkami, na prototypoch sa ešte musí popracovať .

Hoci automobilka odmietla komentovať dôvod meškania, pravdepodobne chce len dôkladne odladiť novú techniku​​. Šéf produktového plánovania Satoshi OGIS už skôr povedal, že Toyota Prius novej generácie vyjde na úplne novej modulárnej platforme a dostane novú generáciu hybridného systému, ktorú potom prevezmú ďalšie hybridné koncernové vozidlá.

Toyota tiež už skôr povedala, že jej cieľom je zvýšiť efektivitu hybridného systému. Nový pomocný spaľovací motor bude mať termálne účinnosť cez 40%. Napriek tomu sa zdá, že účinnosť sa už pomaly dostáva na hranicu technologických možností.

Podľa Toyoty vraj bude možné s použitím súčasných technológií dostať z hybridného systému maximálne o desať percent vyššiu účinnosť. Najväčším problémom sú stále tepelné straty a trenie.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY